Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOTÄHKÄT vko 33 ma-ke

11.08.2008 |

Oho, kylläpä hämmästyin kun en vielä löytänyt meidän uuden viikon pinoa=))No nyt on sitten kunnia aloittaa se=))

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J. Mulla on kans tuo että mieli tekis syödä koko ajan mutta mikään ei maistu.. Nälkäkin on välillä mutta kun ei maistu ruoka niin ei maistu..

Mua tympäsee kanssa, kun ei voi mitään selvää merkkiä antaa.. Nyt ei ole kunnon supisteluitakaan tullut.. Jospa se ei tuukkaan ulos.. Ottaa niin päähän.. En soittanut neuvolaan, kun ajattelin että odotan parempaa merkkiä.. Vauvan liikkeet sattuu ja masentaa kun ei mitään tapahdu.. Eilen rehkin ihan hirveästi niin ei mitään tehoa.. Ja ihan tosissani rehkin.. Kai sitä pitäs aina rehkimisen jälkeen mennä saunaan.. Typäsee olla yksin kotonakin.. Kaikki ottaa nyt päähän.. Pitää varmaan lähtee kävelylle jospa se edes tähän mielialaan auttaisi.. Eilen niin herättelin toiveita.. Enää en.. Nyt on tunne että ei se tuu ollenkaan pihalle.. ja kun tuleva Vaari lähtee pian ulkomaille niin olisi kiva että näkisi ennen lähtöä.. Miks ton pitää olla niin itsepäinen?

T: Masennus Sisuliini jolla jo aika kypsä

Vierailija
42/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken kirjoitin jo, muttä tuli että häiriö...

no lyhyesti sitte vaan.. tänään alkoi koulut ja pääsin siis saattamaan esikoisen koulutaipaleelle. =)

sitte olis seuraavana vuorossa että tää vauva sais syntyä. huomenna olis laskettupvä, mutta enpä usko... =( keskimmäisen lapsen sain rv 37, joten siks varmaan tää raskaus tuntuu niin IKUISUUDELLE!!

no, neuvolasta varataan aika yliaikaiskontrolliin rv 41-42. toivon mukaan saisin mahd ajoissa... meinaa kärsivällisyys loppua..

täällä paistaa, joten menen pihalle..

mukavaa päivää

nallekas 39+6 (jo!!!!!!!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, neuvolassa käyty ja tulipahan hiki... Varmaan ukkosta ilmassa, tosin tuntuu se meikäläistä hikoiluttavan nykysin ilman ukkosiakin. ; )

Suht ok:lta kaikki neuvollassa näytti; pissa puhdas, Hb noussut hyvin (raudan saan lopettaa), sydänäänet ok, verenpaine koholla jonkin verran, mutta sitten... Tämä veikeä velikulta onkin päättänyt kääntää itsensä viistotilaan! Viikko sitten synnytystapa-arviossa oli kyllä ihan hienosti rt:ssä. Eilen illalla piti kyllä sellaista mekkalaa mahassa, että ajattelin koko paketin tulevan pian jo nahan läpi, mutta ilmeisesti yrittikin itseään perätilaan. Nyt sitten odottelen soittoa äitipolilta kontrolliin. En oikeen tiedä itkiskö vai nauraisko... No, enpähän taida nyt ainakaan hetkeen toivoa synnytyksen käynnistyvän...

*Miijolle* hurjasti onnea pienestä tyttärestä! Onpahan ollut rytäkkä... Onneksi kaikki taisi mennä kuitenkin loppujen lopuksi hyvin ja palkinto on mitä mahtavin!

Hammaslääkäriin pitäisi tässä seuraavaksi yrittää lähteä, kun onnelisesti tässä odotuksen loppumetreillä pari viikkoa sitten meni hammaskin lohkeamaan... ARGH! Että ottaa päähän kaikki nämä ylimääräiset vaivat. Muutenkaan tuo hammaslääkäri ei ole mikään sellainen lemppari paikka... Ja tietenkin soittavat sieltä naikkariltakin just silloin kun olen suu ammollaan ronkittavana. ÄÄH! Valivali... Lähden tästä valittamasta, sinne hammaslääkäriin.

Palaillaan! Mukavaa päivän jatkoa! : )

Tiittis 38 (tasan! JEE!)

Vierailija
44/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja tämä uudelleen löydetty väsymys on jotain käsittämätöntä. Mieheni vei lapset aamulla ja minä jatkoin unia 8:40 asti, kunnes oli pakko lähteä neuvolaan. Neuvolan jälkeen nukuin taas reilun tunnin. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja imuroin sekä muutenkin siivosin yläkerran. Alakerran otan huomenna urakaksi.

Neuvolassa oli kaikki kuten ennenkin: paineet hyvät, painoa pari sataa, liikkeet ja sydämen sykkeet hyvät. Vauva alhaalla mut ei kiinnittynyt. Kuinka monella uudelleen synnyttäjällä vauva on kiinnittynyt ennen synnytystä??

Eilen oli niin mojovia aaltokipuja selässä, että toivon pilkahdus käväisi mielessä. Mutta pah! Kyllä mun on vaan edelleen asennoiduttava siihen yliakaisuuteen niin ei tuu sitten pahoja pettymyksiä. Viikonlopuksi onkin touhua tiedossa, mennään kavereiden mökille. Ja isovanhemmatkin taitavat palailla maisemiin, joten josko lapsia sais niille sitten lähdön tullen.. Naapuritkin ovat kyllä valmiudessa.

Nyt pikalounas ja lapsia hakemaan...

AI niin, ja tietenkin ONNEA MIIJO!!!

Lyle 38+2

Vierailija
45/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis toivottavasti, laskettu aika olisi ensi keskiviikkona=)) Mulla on kanssa aivan samat fiilikset kuin muilla että saisi tulla jo.Olin niin sata varma että kyllä tämäkin vauva tulee ajoissa ulos kun neitikin tuli, mutta ei.Ja jotenkin se on alkanut masentamaan, jalat ja kädet ovat turvoksissa, pinna on todella lyhyt, väsyttää ja koko ajan on niin kuuma että tuntuu pakahtuvansa vaikka ulkona olisi viileätäkin.Aamulla olin värjäyttämässä kulmat ja ripset se onneksi vähän piristi mieltä kun taas on jonkin näköinen.

Harmittaa myös tosi paljon kun miehen vanhemmat ovat täällä nyt perjantaihin asti ja mitään ei tapahdu, kiva jos lähtö yöllä perjantain jälkeen niin saapi nähdä kuinka neiti suhtautuu yö herätykseen ja lähtöön, taitaa tulla aika show.

Mutta nyt lopetan valittamisen ja yritän mennä piristämään ystävääni jonka vaavi kuulemma kiukkuaa alvariinsa....ihanaa välillä tämä lapsiperheen arki=)))

Nelli 38+6

Vierailija
46/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi onnittelut Miijolle!

ja sitten omaa napaa: tänään äippäpolilla arvioitiin ultrassa neidin kooksi 3,6kg (rv 37+3), lekurin mukaan käsikopelolla tuntui ehkä vähän pienemmältä. Ja lantio ei kuulemma mitenkään erityisen ahtaalta tuntunut, kun sisäkautta ronkki, mutta passitti sitten vielä magneettikuvaukseen, jotta nähdään paremmin mitat ja huomenna sitten soittelee...

Kohdunkaula oli pehmeä, mutta kiinni ja pari senttiä pitkä. Nyt ainakin tuntuu, ettei tuo ronkkiminenkaan saanut mitään aikaiseksi, eli kyllä tässä hyvinkin voi ainakin tuonne LA:han asti mennä - saas nähä meneekö syyskuun puolelle.

oli sen verran raskas reissu kuiteskin, että määkin päätin lihottaa neitiä vielä lisää vetäsemällä maxi-tuplan (kukas se olikaan joka kanssa karkilla lihotti keijukaistaan?)

muutenkin mulla on nyt alkanut tulla makeanhimo, liittysköhän jotenkin tähän väsymykseen?

jos sitä yrittäis sitten päiväunia

pömppä

Vierailija
47/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa mitään ees tehä, mutta pakko kohta mennä ruokapuolen tekoon. Mulla tosiaan ollu nyt pari päivää ruokahalut hukassa ja tänään iski etova, ällöttävä olo, yäk! Kaverini tossa tuumasi mulle, että lähtöä se tietää..Joo-o, oishan se tieten kiva, että tietäis, mutta eri asia milloin näin käy ;)

*Pömppä* Sulla on mukavan kokoinen neiti jo :) Mulla oli kokoarvio "vain" 2,8 kiloa, viikolla 37+3. Mutta nää viimiset viikothan voi kasvattaa vauvaa isoksi, varsinkin ko syö makeaa, jostain luin, että puol kiloa viikko. Mulle kans eilen maistu Domino-keksit, vaikka normisti en juurikaan makeaa syö.

Nyt on pakko mennä! Koitamma kaikki vielä jaksaa, vaikka hermot tässä kyllä alkaa oleen jo koetuksella :p

Vierailija
48/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä käyty ja ystävän luona kahvittelemassa. Mieli vähän parempi nyt, mutta soittoa ei vielä ole naikkarilta kuitenkaan kuulunut... Ipanapa puskee itseään nyt kokoajan jotenkin uuteen asentoon, en enää yhtään tiedä miten tuolla masussa majailee, mutta hankala on istua kun niin alhaalla painaa. Tuskin nyt kuitenkaan vielä on istumaan kierähtänyt, toivon ainakin niin...

Uteliaana täällä tiedustelen, että minkä takia sinulle *Pömppä* tuota synnytystapa-arviota tehtiin? Tai oikeastaan kuinka "pääsit" tuonne magneettikuviin? Itse samaisessa arviossa viikko sitten käyneenä, en juurikaan käynnistä viisaammaksi tullut. Vauva kutakuinkin samankokoinen kuin sinulla arvioitu olevan (3,4-3,5kg rv 37+1), ja käsikopelolla lääkäri arvioi lantion olevan riittävän "tilava" vauvan syntyä. Yritin kuvien perään kysellä kun edellisessä synnytyksessä repesi häpyliitos (vauvan ollessa 3,7kg), mutta ei ole kuulemma aihetta kuvauksiin. Suurinpiirtein samankokoisella siskollani on kuitenkin todettu, että 3,5kg vauvat eivät mahdu hänellä syntymään (siskoni on siis röntgenkuvattu raskauksissa)... Hieman pelon sekaisin tuntein siis synnytystä odottelen vaikka toisaalta kyllä toivonkin voivani "normaalisti" synnyttää. Ja nyt siis tuli vielä tämä viistotilahomma... Huh huh! Toivottavasti kuitenkin lopussa kiitos seisoo.

Nyt pitänee lähteä kaupassa käymään ja lapsia tarhasta hakemaan.

Tiittis edelleen rv 38+

Vierailija
49/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehtiin tuota synnytystapa-arviota kun oon ite aika pienikokoinen (154cm), ja tosiaan vauva ihan reilu

onhan se kiva kun pääsi kuvauksiin, saapi sitten tietää yritetäänkö alakautta - sitä mäkin kyllä toivoisin

Vierailija
50/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parempi mieli jo.. Ja tulipahan tehtyä jotain.. Siivosin keittiön lattiasta kattoon..

Mulle ei ees tehty synnytystapa arviota, tai lääkäri ei sanonut mitään siitä.Enkä sitten tyhmänä ensisynnyttäjänä tajunnu kysyä.. Mutta ainakaan terkan mukaan ei mitään jättiläista tule.. Jotain 3kilon paikkeilla vois olla kuulemma..

Mullakin oli tuossa yhdessä välissä kauhee suklaahimo, söin levyllisen kerralla vaikka en oo koskaan pystyny suklaata syömään rivillistä kerralla.. Noo.. Nyt on taas the laihutuskuuri.. Ja viel ilman minkäänlaista ongelmaa.. No eipä tuo oikeen ole edes itsestä kiinni..

Olin ajatellut viettää ulkona viileässä ilmassa päivää, mutta mulla on sellanen hiki että huhuh.. Ja kun tein viel kasan sämpylöitä niin tääl sisälläkin on niin kuuma..

Mutta sellasta.. Kuinkahan moni on taas tänään päässyt tosi hommiin? Oon aikas kateellinen niille joilla synty etuajassa.. Niin ja iloinen tietenkin kaikkien vaavelien puolesta.. Heh..

Sisuliini

Vierailija
51/55 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yksi hyvävointinen päivä takana - hiukan supistelee, mutta olen jo niin tottunut siihen, etten jaksa oikein elätellä mitään toiveita.

Mulle tehtiin synnytystapa-arvio ja lantioröntgenit edellisessä raskaudessa, kun eka raskaus päättyi pysähtyneen synnytyksen vuoksi sektioon. Silloin katsottiin, ettei ole estettä synnyttää alakautta ja kuopus syntyikin ihan tavallisesti, tosin virhetarjonnassa. Nyt sitten taas ihmeteltiin, että johtuuko tarjontavirheet ja ekakin synnytys lantion mallista, mutta sen kummemmin asiaa ei kuitenkaan tutkittu. Hiukan siksi jännittää tämä ylimennyt odotus, kun aiemmat lapset syntyivät etuajassa ja painoivat kumpainenkin 3,5 kg. Alkoi hiukan ahdistaa tuo (oliko AJ:n) veikkaus, että saattaisi kasvaa puoli kiloa viikossa. Mulla kun rv 37+0 arvio oli 3,1 kg ja huomenna on rv 41+0... et niinkun 5,1 kg vai??? Help.

No joo, nyt leikkimään parivuotiaan kanssa.

Vierailija
52/55 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea taas kaikille vauvansa hakeneille!

Mä kanssa sain viedä eskarilaisen ja päiväkotilaisen aamulla hoitoon - olin ihan varma, että tuurilla vauva päättää juuri nyt syntyä. Aamupäivällä oli neuvola ja terkka koetti kohdunsuutakin - sanoi, että on parille sormelle auki ja paikat tosi pehmeinä - kaulaa oli kuitenkin vielä reippaasti jäljellä ja vauva ylhäällä. Vaan niin on ollut aiemminkin ja silti lapset alkaneet syntyä. Jospa siis välttäisin käynnistyksen...

Nyt on päätä särkenyt ihan kamalasti koko aamun ja otin siihen Panadolinkin. Supistelee aina välillä tosi kipeästi (tuosta kipulääkkeestä huolimatta), joten josko tuo sisätutkimus olisi kanssa hiukan jouduttanut asioita.

Olen kaikesta huolimatta aika leppoisissa tunnelmissa, mikä on toki hyvä.

anna ja väiski 40+5

Vierailija
53/55 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa ja on jotenkin niin toooosi ankeaa... Just mitään en ole saanut tänään tehtyä, vaikka takaraivossa takoo kaikenlaista pientä puuhaa. Aamulla vein pojat tarhaan, josta kohta kotiutuvat kera isänsä. Sen jälkeen olenkin vain haahuillut netissä ja sohvalla makoille lueskellut kirjaa. No, välillä näinkin, ei kai sitä aina tarvitse jotain olla tekemässä.

Huomenna olisi taas neuvola. Kauhulla odotan paljonko painoa on taas tullut... Ja saapahan kuulla onko vauva yhtään laskeutunut. Mulla kun on jotenkin niin hassusti, että maha on ollut TOSI alhaalla jo pitkän aikaa, mutta vauva kuitenkin killottaa ylhäällä, kuitenkin pää alaspäin. Pitää muistaa jutella näistä vaihtelevistä oireista raskausmyrkytykseen liittyen. AJ:ko sitä eilen oli kysellytkin; Kyllä minulla sellainen edellisessä raskaudessa oli, mutta ei ole nyt sen tarkemmin seurattu kuin ihan normi seurannat neuvollassa. Herkästi vaan pitää ottaa yhteyttä ä-polille, jos vähänkin rupeaa huonolta tuntumaan... Ei nyt vielä ole kuitenkaan kovin huonolta tuntunut, eikä ihan pienenpienestä viittis sielläkään ravata...

Niin ja suuresti onnea *ella-anastasialle* pienen prinsessan johdosta! Luulisi sitä kohta taas lisääkin vauva-uutisia tulevan, kun sen verran tuntuu jutut hiljentyneen tässä pinossa viime aikoina. Toivottavasti sitä itsekin pääsisi pian uutisensa kertomaan...

*Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja paljon vauvan tuoksua!* ; )

Tiittis rv 37+6

Vierailija
54/55 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu et kaikilla muilla ainankin supistelee, mut täällä ei mitään merkkejä. Jalkoväliä vihloo tosi kovaa ja paljon, mut ei mitään muuta. Vauva ei taida haluta ulos :) Ilman noita vihlomisia ei oliskaan niin odottavainen fiilis, mutta kun varsinkin illalla liikkuminenkin on vaikeeta ton vihlomisen takia...

Nyt meen antamaan välipalaa esikoiselle.

Jakseluita kaikille odottajille !!!

fiona77 rv40+4

Vierailija
55/55 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan itsestäni irti niin paljon, että päätin kirjoittaa pari riviä:)

Ahkerasti olen seurannut teidän keskusteluja, mutta jotenkin en vaan ole tullut kirjoitelleeksi..

Samanlaisia "oireita" mullakin on, eli välillä supistelee aika napakastikin ja nyt on viimepäivinä tullut niitä "puukon iskuja" alapäähän. Jospas ne nyt jotain saisivat aikaan!

Viimeksi neuvolalääkäri oli merkinnyt, että paikat olis vähän pehminneet, mutta kohdun suu on kiinni ja kaulaa 3 cm... Mutta siitä alkaa olla kohta pari viikkoa, eli jospas tilanne olis edistynyt ;) Toivossa on hyvä elää;)

Niin ja onnea kovasti kaikille elotähkänsä jo saaneille!!

Jaksamista voimia meille odottajille

T: Kamomilla rv 37+4