Missä vaiheessa kerron miehelle, että olen vela?
Olen 23v ja mies 26v. Olemme tapailleet leffan ja muun vastaavan merkeissä parin kk ajan. Nyt suhde alkaa selvästi jo vakavoitua, ja mietin, olisiko oikea aika kertoa etten halua saada lapsia?
Itselleni päätös pysyä lapsettomana on ollut aina selvä, nuoresta iästä riippumatta. En ole koskaan vaan osannut nähdä itseäni äitinä, eikä se minua kiinnostakaan. Olen urasuuntautunut ja harrastukset ovat tärkeitä. Minulla on kissa, jonka hoidon koen jo tarpeeksi haasteelliseksi. Lisäksi minulta puuttuu sellainen äidillinen lämpö ja hoivavietti...
Mies ei ole sanonut vielä mitään lapsiin liittyvää. Ei taida ainakaan biologinen kello tikittää...
Kommentit (24)
Tottakai voit kertoa, sehän osa sinun persoonallisuuttasi (tyhmästi sanottu, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan)
Itse kerroin ekoilla treffeillä. Mielestäni reilu tapa toimia. Nyt olemme olleet tuon samaisen miehen kanssa naimisissa jo 15 vuotta eikä lapsia ole tai tule.
Sano vaikka heti. Jos ihmeen kaupalla mies sattuisi etsimään äitiä lapsilleen, ei kannata tuhlata hänen aikaansa. Tuommoisen voi ottaa ohimennen puheeksi vaikka kun näette kadulla pikkulapsia, tai jos puheeksi tulee sukulaislapset. Ei sun tarvitse mitään palopuhetta pitää, totea vaan että et ole kiinnostunut tekemään ikinä lapsia. Parempi sanoa heti, ennen kuin ryhdytte vakavaan suhteeseen. Silloin se on yleinen toteamus, eikä mies rupea kuvittelemaan että juuri hänen kanssaan et halua lisääntyä.
Kyllä minusta kannattaa sanoa jo nyt että et ole ajatellut hankkivasi lapsia, mutta koskaan ei kannata sanoa ei koskaan. Elämä kun menee eteenpäin, voitkin olla jo ihan eri mieltä.
Heti. Reilumpaa kaikkia kohtaan, ja näetpähän sitten onko ko. mies sinulle sopiva.
t. vela
Varmaan siinä vaiheessa kun ehkäisy pettää ja menkat on myöhässä =)
Ei sitä tarvitse kertoa. Mies ottaa varmasti puheeksi jos lapsi alkaa kiinnostaa :)
Vela-nainen
Millaista ehkäisyä velat käyttää? Teetätättekö sterilisaation varmuuden vuoksi? Teettekö normaalia enemmän abortteja tavallisiin naisiin verrattuna jos ehkäisy ei toimi jos ei ole riittävät tehokas suoja?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:53"]
Millaista ehkäisyä velat käyttää? Teetätättekö sterilisaation varmuuden vuoksi? Teettekö normaalia enemmän abortteja tavallisiin naisiin verrattuna jos ehkäisy ei toimi jos ei ole riittävät tehokas suoja?
[/quote]
Tässä yhden velan vastaus:
Käytin pillereitä monia vuosia, nyttemmin on tehty essure-sterilisaatio. Aborttia ei ole tehty koskaan, sillä olen aina ollut hyvin tarkka ehkäisystäni. Jälkiehkäisypillerin olen ottanut 4 kertaa elämäni aikana. Myöskään sukupuolitauteja ei ole ollut koskaan.
Vela-nainen
Miehille lapsen saaminen on ihan sama. Ihan miten nainen haluaa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:49"]
Ei sitä tarvitse kertoa. Mies ottaa varmasti puheeksi jos lapsi alkaa kiinnostaa :)
Vela-nainen
[/quote]
Ymmärrän kyllä alapeukut, mutta olen edelleen sitä mieltä että se ottaa puheeksi, joka niitä lapsia haluaa.
Vela-nainen
Heit. Se on ainoa reilu tapa toimia. Monet miehet haluavat isäksi.
Noin sanoin minäkin sun iässä 30 v ajattelin toisin, sain lapseni 35 vuotiaana.
Sanoisin että älähän hättäile asiasi kanssa!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:11"]
Heit. Se on ainoa reilu tapa toimia. Monet miehet haluavat isäksi.
[/quote]
Mies varmaan myös sanoo jos lapsia haluaa eikä ainoastaan oleta... :)
Vela-nainen
Sano heti, kurjaa jos kiintymys syvenee, ja tuo tulee sitten päin naamaa...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:49"]Ei sitä tarvitse kertoa. Mies ottaa varmasti puheeksi jos lapsi alkaa kiinnostaa :)
Vela-nainen
[/quote]
Ilman muuta alapeukkuja, tuolloin on jo liian myöhäistä, tulee ikävä tilanne, ollaan jo tunteilla kovasti mukana...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:49"]Ei sitä tarvitse kertoa. Mies ottaa varmasti puheeksi jos lapsi alkaa kiinnostaa :) Vela-nainen [/quote] Ilman muuta alapeukkuja, tuolloin on jo liian myöhäistä, tulee ikävä tilanne, ollaan jo tunteilla kovasti mukana...
[/quote]
Jos niiden lasten saaminen on kovasti tärkeää,mies varmasti ottaa asian puheekai hyvissä ajoin.
Itse mainitsisin asiasta, kun yhteinen tulevaisuus tulee muutenkin puheeksi.
23 on oikeasti aika nuori, ei kannata nyt kertoilla yhtään mitään vielä. Seuraavat 10 vuotta näyttävät tilanteen suunnan.