Tässä meidän riitelyn tulos
Perjantaina alkanut riitä tyhjästä paisui tänään siihen pisteeseen että kaikki yhteiset kuvat koneelta ja koneen roskakansiosta on poissa. Taulut,valokuvat kehyksissä rikottu, kännykän kuoret jotka hän minulle teetti meistä on paskana ja hän myös veti leikkureilla helvetin kalliin sormuksensa moneen osaan. Minun sormusta ei hajoittanut vaikka uhosi sitä koko aamun ja kulki leikkureiden kanssa perässäni että rikkooko,sama muutaman muun korun jonka hän minulle on ostanut meinasi myös rikkoa.. No minun kihlasormus on siis ehjä ja jotenkin olemme vaan suullisesti sopineet että jatketaan mutta, minun pitäisi pitää sormusta vaikka hän ei pidä ja ostaa itselleen uuden kun on varaa kuulemma..
Mielestäni minun ei kuulu koko sormusta käyttää niin kauan kun hänelläkin on se sormus, jos sitä nyt tulee koskaan edes ostamaan.
Tämän riidan aikana näin miehessäni ensi kertaa piirteitä joita en olisi edes uskonut. Kaikki ne sanat ja haukkumiset. Esim. hänelle on ihan sama mitä teen,kenen kanssa tekstaan kun häntä ei kiinnosta mutta tänään sanoi että jos aion mennä kavereitani yksin moikkaamaan ja hänelle herää pienikin epäilys pettämisestä niin kerää kamansa heti pois kun ei luota minuun. En tosiaan ainakaan puoleen vuoteen ole muualla yksin käynyt kun pikaseen kaupassa. Muhun ei luoteta vaikka olen aina kotona. Kännykkä pöydällä jne.. Kaveri pariskuntien luokse hän ei halua tulla. Olen lehmä,hän on pilannut puolitoista vuotta elämästään olemalla minun kanssani. Kuvotan häntä,hän epäilee minua heti jos ovesta ulos astun että tekstaan tai soitan jollekkin kun vien roskat.. Tänään myös sanoi aiemmin että on tiennyt jo kauan että tämä alkaa olla loppumassa ja siksi ei ole enää yrittänyt eikä ole kiinnostanut korjata mitään,kuulemma ero päivästä vaan oli kyse. Eilen myös puhuin yhteisen lemmikkimme hoitamisesta niin tokaisi jo eilen ettei hän aio sitä mukaan ottaakkaan. Eli on eilen jo tiennyt ettei halua olla kanssani. Miksei vain toinen lähde jos sen näin selvästi näkee ja sanoo ettei halua. Yhteisiä lainoja ei ole että niistä ei ole kyse.
Huoh. En oikein tiedä. Sopiminenkin oli tänään niin että mies istui sohvalla,minä keittiön pöydän äärellä ja hän sanoi jos jatketaan niin sormus takaisin. sanoin että rikoit omasi niin eikös se ole kihlauksen purkaus. Toisteli vaan että sormus sormeen jos jatkamme ja nyt olemme tässä. Ei koskemista,eikä mitään hellyyttä,iloa,naurua,katumusta liittynyt sopimiseen. Outo olo.
Kommentit (70)
Jotenkin tuntuu karmivalta kun ap ei ole enää kommentoinut mitään. Toki mies taitaa olla kotona kontrolloimassa jälleen.
Toivottavasti ap vain lähtisi pian pois suhteesta, ettei käy pahemmin!!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:40"]
onko nyt syy VAIN MIEHESSÄ?
[/quote]
On.
[/quote] Oli syy kenessä tahansa, niin en jäisi tuollaisen riehumisen jälkeen. Jos vaikka olisin "provosoinut" ja nalkuttanut, niin silti saisi äijä jäädä. Kai mä nyt ensimmäisenä omaa turvallisuuttani ensimmäisenä ajattelen. Turvan louskutukseen ei pitäis kuolla kenenkään, vaikka hermo kuinka menee.
Kuulostaa aika pelottavalta tilanteelta. Toivottavasti ap pääset pois tuollaisesta mahdollisimman pian. Ei kenenkään kuuluisi kokea tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:43"]
Nää av:n jutut on siitä hyviä, et aloittaja kertoo aina vain oman näkemyksensä siitä, mitä on tapahtunut. Kokemus on useimmiten värittynyt jollakin tapaa, ainakin tunnetasolla.
Toisen osapuolen näkemys jää siis huomiotta, joten johtopäätösten tekeminen on mahdotonta.
Tästä syystä en uskalla alkaa toimintaohjeita jakelemaan kellekään.
[/quote]
Mahdollisesti. Mutta kertoo se kuitenkin sen toisen osapuolen tunteista. Oli miten "pikku" asia oikeasti tai toinen kokonaan "oikeassa", niin silti se toinen tuntee niinkuin tuntee ja nekin tunteet ovat oikeita. Molemmin päin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:46"]Ap! Olisi kiva kuulla mitä sinulle kuuluupi!! Oletko jo tehnyt ratkaisusi suhteesi kanssa?
[/quote]
Minäkin haluaisin tietää. Tämä tarina jäi vaivaamaan.
Luojan kiitos ymmärsin itse erota tuollaisesta "miehen"oksetuksesta.
Vaikka tuolainen saa kuvittelemaan, ettet saa ketään parempaa, niin se ei ole totta. Tuonlainen riitely ja mustasukkaisuus ei ole normaalia, eikä kuulu hyvään ja rakastavaan parisuhteeseen.
Nää av:n jutut on siitä hyviä, et aloittaja kertoo aina vain oman näkemyksensä siitä, mitä on tapahtunut. Kokemus on useimmiten värittynyt jollakin tapaa, ainakin tunnetasolla.
Toisen osapuolen näkemys jää siis huomiotta, joten johtopäätösten tekeminen on mahdotonta.
Tästä syystä en uskalla alkaa toimintaohjeita jakelemaan kellekään.
Ap! Olisi kiva kuulla mitä sinulle kuuluupi!! Oletko jo tehnyt ratkaisusi suhteesi kanssa?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:40"]
onko nyt syy VAIN MIEHESSÄ?
[/quote]
On.
[/quote]
Silläkään ei ole väliä, onko toinen vai molemmat syyllisiä kaltoinkohteluun ja väkivaltaan. Tärkeintä on, että tuo sairas kuvio puretaan. Joskus voi olla hyvä ratkaisu, että manipuloiva "uhri" lähtee huudellen karkuun. Silloin hän suojaa itseään, itseltään itseään. Joten on turha tässä vaiheessa kysellä, kuka todella. Kun tällainen tulee ekan kerran esiin, on tärkeää uskoa. Syyllisten aika on myöhemmin.