Kuukauden uintikielto korvien rei'ityksen jälkeen??
10-vuotias haluaa reiät, mutta kuulimme että kuukausi (!) pitää olla uimatta sen jälkeen. Siis siis... Onko mahdollista? Entä koulu-uinnit jne.?
Kommentit (5)
Ei tarvitse niin kauan vältellä, meidän tytöille kun laitatettiin reiät niin laittaja ohjeisti että ei samana päivänä uimaan niin ehtii kuivahtaa ja jatkossa uinnin jälkeen kunnon huuhtelu suihkussa ja suihkaus septidiniä. Hyvin paranivat.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:35"]
Kaipa se pienentää tulehdusriskiä, mutta ite ainakin menin uimaan saman päivän iltana kun olin käynyt ottamassa reiät korviin. Huuhdoin ne vielä illalla saunan jälkeen puhtaalla vedellä. Myös saunomista pitäs välttää ekan viikon. Ja muistaakseni uimistakin vaan viikon, eikä kuukautta. Koskaan ei oo tullut tulehduksia, vaikka reikiä on 4 kummassakin korvassa. Enkä siis oo välittänyt noista kielloista.
[/quote]
miks alapeukku? joku huvikseen alapeukuttelee?
Täysin totta koko sepustus :) ja hei, jos uit puhtaassa vedessä ni ei se aiheuta mitään.. käyhän sitä ihmiset suihkussakin. rei'ityksen voi myös ajoittaa sellaiseen kohtaan, ettei ole ainakaan seuraavaan viikkoon tulossa uintireissuja.
Tuli täs mielee kumo hommasin jus korvareijät nii voiks mennä uimahalliin uimaan niiku millo, nyt bähä punottaa ja tuntuu ku räplää niit korviksii, muute okei. Eli mikä on se aika millo pystyy mennä glooriveteen uimaa
Itse olen menossa ottamaan toista korvreikää ja on maanantaina kouluuintia niin pystynkö mennä?
Kaipa se pienentää tulehdusriskiä, mutta ite ainakin menin uimaan saman päivän iltana kun olin käynyt ottamassa reiät korviin. Huuhdoin ne vielä illalla saunan jälkeen puhtaalla vedellä. Myös saunomista pitäs välttää ekan viikon. Ja muistaakseni uimistakin vaan viikon, eikä kuukautta. Koskaan ei oo tullut tulehduksia, vaikka reikiä on 4 kummassakin korvassa. Enkä siis oo välittänyt noista kielloista.