E pilleri unohtunut 2 kertaa.
Unohdin ottaa liuskan alku ja loppupäässä pillerin ja olen ollut yhdynnässä lähipäivinä, kuinka mahdollista on että olen raskaana?
Kommentit (7)
Olet varmaan käyttänyt kondomia lisäehkäisynä.
Se on mahdollista, varsinkin alku-ja loppupäässä jos unohtaa pillerin.Alkupäässä pitäisi käyttää jotain muuta ehkäisykeinoa 7p päivän ajan esim. kondomi. Loppupäässä joko lopettaa liuskan suoraan ja alottaa uuden liuskan niin ettei tule taukoviikkoa, tiputteluvuotoa voi esiintyä, tai sitten ei syö lopun liuskan vaikuttavia pillereitä vaan aloittaa suoraan tauon.Niinkuin varmasti e-pillerien ohjelappusessa lukee, ota yhteys lääkäriin tai tee raskaustesti myöhemmin.
Hemmetti että osaa olla saamattomia ihmisiä kun reseptit määrätään eikä kuitenkaan asioita osata huolehtia senvertaa että tietäisi miten toimia. En ole edes itse täysi-ikäinen ja silti päähän on iskostunut e-pillerien ohjeet.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:40"]Se on mahdollista, varsinkin alku-ja loppupäässä jos unohtaa pillerin.Alkupäässä pitäisi käyttää jotain muuta ehkäisykeinoa 7p päivän ajan esim. kondomi. Loppupäässä joko lopettaa liuskan suoraan ja alottaa uuden liuskan niin ettei tule taukoviikkoa, tiputteluvuotoa voi esiintyä, tai sitten ei syö lopun liuskan vaikuttavia pillereitä vaan aloittaa suoraan tauon.Niinkuin varmasti e-pillerien ohjelappusessa lukee, ota yhteys lääkäriin tai tee raskaustesti myöhemmin.
Hemmetti että osaa olla saamattomia ihmisiä kun reseptit määrätään eikä kuitenkaan asioita osata huolehtia senvertaa että tietäisi miten toimia. En ole edes itse täysi-ikäinen ja silti päähän on iskostunut e-pillerien ohjeet.
[/quote]
Hitto kun puhelimella näpyttää niin tuli sanottua vahingossa kahteen kertaan, siis loppupäässä joko syö jäljellä olevat vaikuttavat tabletit eikä vain pidä taukoa pillereistä vaan aloittaa uuden laatan ilman taukoa, taikka lopettaa vaikuttavien pillerien syönnin heti ja alottaa uuden liuskan, näin ehkäisyteho säilyy jos käyttää jompaa kumpaa taktiikkaa.
Minua hämmästyttää sekin, ettei Ap:lle tule mieleenkään kertoa esim. pillerimerkkiään.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:35"]unohdin ja unohdin....
[/quote]
Etkö ole itse koskaan unohtanut mitään?
Mercilan