Koska pääsen konserttiin ja teatteriin ilman maskia??
Olen saanut kaksi rokotetta, otan heti, kun mahdollista, myös kolmannen ja vaikka kahdeksannen. Voin käydä myös testissä vaikka monta kertaa viikossa, jos vaaditaan.
Mutta en aio mennä kulttuuritapahtumiin niin kauan kuin siellä vaaditaan maski. Eikö tämä lopu koskaan?
Kommentit (44)
Tunkekaa nyt ne maskit perseeseen.
Luultavasti et koskaan. Maskia täytyy nyt ainakin käyttää kaikkien, joka paikassa asioidessa.
Vaikka heti?
En minä ainakaan ole käyttänyt enää maskia sen jälkeen, kun sain kesällä toisen rokotuksen. Ainoastaan lentokoneessa ja terveyskeskuksessa on ollut pakko laittaa. Konsertissa, leffassa yms en pidä eivätkä siellä pidä kaikki muutkaan. Ei Suomessa ole maskipakkoa, vaan suositus. Tätä suositusta en noudata koska maski on minulle liian epämiellyttävä käyttää.
Tosi hyvä viisastelu. Ei pointtini ollutkaan se, että korona pitäisi sairastaa tieten tahtoen, mutta jos sen estäminen on mahdotonta, niin mieluummin lievä tauti kuin vakava. Ja loputtomiin ei voida pitää kiinni osaa yhteiskuntaa, ei voida ajaa kokonaisia aloja alas, loputtomiin ei voida pitää opiskelijoita etäopiskeluissa, jne. Ja loputtomiin ei myöskään voida yrittää ratkaista erilaisten varianttien kanssa taistelua sillä, että keksitään yhtä lisää paikkoja, joissa voisi käyttää maskia - nyt viimeisin on tämä, että lisättiin maskinkäyttöä lapsille. Tällaiset toimet ovat merkkejä siitä, että ei keksitä mitään oikeasti tehokkaita keinoja, ja rauhoitellaan ihmisten huolta sillä, että näennäisesti tehdään jotain. Tehokkaita keinoja ei oikein ole muita kuin täydellinen kontaktien välttäminen (eli käytännössä lockdown tai muuten laajat sulut), ja toiseksi tehokkain on rokote.