Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastuminen kristinuskossa

Vierailija
14.09.2014 |

Olen ala-asteen loppupuolella tajunnut, etten vain kykene uskomaan Jumalaan. Vaikka se kieltämättä on todella kaunis ajatus, että olisi olemassa joku suurempi, joka pitäisi huolta. Ajattelen vain kaiken logiikan tjsp. kautta ja se on osa perusluonnettani. Silti olen aina kunnioittanut muiden ihmisten vakaumuksia ja minulla on ystävissäni niin uskonnottomia kuin kristittyjä. En myöskään tuo julki ateistista ajattelutapaani jokaiselle vastaantulijalle.

Tämä asia tuntuu kristinuskossa hieman oudolta, mikäli olen sen oikein ymmärtänyt (saa korjata, jos olen väärässä!): pelastumista ei kristinuskossa mitata sillä, mitä olet elämässäsi tehnyt, vaan sillä, että kykenetkö uskomaan.

Esimerkiksi koko perheensä murhannut elinkautisvanki voi vain tulla uskoon ja saada sillä kaiken anteeksi. Minä taas joutuisin armottomasti helvettiin vain koska en kyennyt säilyttämään viatonta lapsenuskoani. En nyt siis sano olevani maailman moraalisin ihminen, mutta mielestäni moraalia ja toisen kunnioittamista ei todellakaan mitata sillä, onko kristitty: sanoisin, että olen tehnyt elämässäni monia hyviä tekoja, vaikken täydellinen tietenkään ole.

Meneekö tämä asia kristinuskossa todellakin näin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastuminen merkitsee mulle PALUUTA Elämäni Luojan luokse. Pelastumisen ulkopuolella oleminen on erossaoloa Jumalasta. Se oli surullista, ahdistavaa, masentavaa, pelottavaa..

T. Se, joka ei jonkun mielestä vastannut riittävän suoraan

Ps. Omalta osaltani tää keskuatelu taitaa ollabtässä. Hihhulikortit ja loukkaavat tekstit lähtivät käyntiin. Olen kuullut ne kaikki moneen kertaan jabtiedän, että se inttäminen hyvin harvoin johtaa mihinkään. Totean vaan, että tie on edelleen auki ja sen voi löytää, jos tahtoo. Siunausta kaikille keskuateluun osallistuneille maailmankatsomukseen vilkuilematta.

Vierailija
22/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Kännykkä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satukirjassa ei kyllä sanota mitään hyvien töiden kautta pelastumisesta, vaan siinä herjataan sitä kun annetaan suureellisesti almuja. Ja kun mies kysyy pelastuksesta ja kehuu noudattaneensa kaikkia käskyjä Jeesukselle, käskee Jeesus että mene ja myy kaikki omaisuutesi ja anna se köyhille. Se ei tarkoittanut sitä että mies olisi niin pelastunut, vaan niin Jeesus osoitti tälle kiihkouskovalle, että hänen sydämensä on kiinnittynyt omaisuuteen.

Satukirja ei myöskään oikein tue pelkästään sitä käytitystä että yksin uskosta ilman tekoja. Se tuntee Jeesuksen seuraamisen ja Pyhän Hengen. Juuri sen Hengen kautta Jumala tuntee omansa eikä pidä mitään kirjaa ihmisen teoista eikä uskosta. Pyhä Henki liittää ihmise Jumalan yhteyteen. Se ei tapahdu ilman uskoa eikä ilman ihmisen omaa tahtoa, joten kyllä siihen vaaditaan myös ihmisen omia tekoja.

Vierailija
24/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 09:55"]

Pelastuminen merkitsee mulle PALUUTA Elämäni Luojan luokse. Pelastumisen ulkopuolella oleminen on erossaoloa Jumalasta. Se oli surullista, ahdistavaa, masentavaa, pelottavaa..

[/quote]

Minkä lahkon mukaan?

Vierailija
25/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harhaoppinen käsitys että olisi olemassa jokin ikuinen helvetti johon ihmiset jäisivät kärsimään.

Jeesus käytti vertauksissaan Jerusalemin kaatopaikkaa jossa paloi aina tuli ja sinne vietiin ristiinaulittujen ruumit poltettavaksi. Ei suinkaan että Jumalalla olisi jossain iso kokko missä polttaa ihmisiä ikuisesti. Se täydellistä harhaoppia.

Kadotus ihmiselle on toinen kuolema jolloin Jumalan Henki lopullisesti eroaa ihmisestä ja hän ei voi enää kokea ylösnousemusta. Ihminen vain kokee silloin eläinten kohtalon joilla ei ole henkeä eikä yhteyttä Jumalaan.

Vierailija
26/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole hyvä. Ihminen ei vain näe omia pahoja tekoja taikka tekemättömiä tekoja. Koska olet nuori et varmasti ole ehtinyt tehdä paljoa pahoja tekoja.

Ihmisestä ei itsestään tule murhaaja, murhaaja ei ole synyessään paha ihminen. kaikkiin ihmisiin vaikuttavat myös toiset ihmiset. Jokaisessa ihmisessä on mahdollisuus hyvää ja pahaan. Jonkun elämä kulkee sellaisia ratoja, että hänellä ei ole vaihtoehtoja.

Mitä enemmän elämää näkee niin tajuaa,e ttä kristinuskossa on ihan oma osuva ideansa. Ihmisen taipumus pahaan on ilmeinen.

tuohon taivaaseen pääsemis juttuun en kuitenkaan ota kantaa.

Vierailija
27/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin varmin harhaopin merkki että ryhtyy jakelemaan taivaspaikkoja tai tuomioita. Se ei toisaankaan ole ihmisen tehtävä.

Silti ihmisen tulee olla tarkka opista siitä mitä seuraa eikä lähteä mihinkään hyvämieliseen hymistelyyn mukaan, vaan tutkia sanan kautta mitä todella sanotaan.

On esim. hyvin kyseenlaista levittää sanomaa ikuisesta helvetin tulesta ja kärsimyksestä siellä ellei ole tutkinut asiaa Raamatusta ja ellei tiedosta sitä miten Jerusalemin kaatopaikkalla poltettiin rikollisten ruumiit ja Jeesus vertauksen omaisesti käytti sitä eikä suinkaan luonut sillä kuvaa miten Jumala tulisi kiduttamaan ihmisiä synneistä.

Vierailija
28/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole myöskään ymmärtänyt kristinuskoa, kolmiyhteisyyttä ja miten se sulkee ulos suurimman osan maailman ihmisistä. Itse uskon että meillä on monta elämää, elämä on ikuista siinä muodossa. Ikuisen elämän odottelu tuntuu oudolta. Minusta me vaan siirrymme elämästä toiseen.

Vierailija
29/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 09:22"]

Usko Jeesukseen Kristukseen ja pelastut :) Hirveän yksinkertaista!

[/quote]

Entäs muun uskoset jotka muodostaa enemmistön maailman väestöstä? Tai ihmiset historiassa jotka eivät koskaan kuulleetkaan kristinuskosta? Tai kristinuskon lukemattomat eri lahkot? Entäs sikiöt? Tai eläimet? Tai alienit? Kaikki helvettiin vai?
[/quote] En ole tuo jonka viestin lainasit mutta vastaan silti. Vääräuskoiset ja uskonnottomat eivät voi pelastua mutta niillä jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta on pieni mahdollisuus. Ne, joiden ero Jumalasta on ns. oma vika eivät siis voi pelastua. Sikiöt pelastuvat, alienit ja eläimet eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi