Ihon väri ja meikkivoiteen valinta - apuja kaivataan
Kävin aikoinaan ammattilaisella, joka sanoi, että ihoni sävyyn sopii hyvin Joe Blascon sävy Alabaster. Niinkuin sopiikin. Olen niin urpo, etten tiedä, onko tämä sävy punapohjainen vai keltapohjainen ja kannattaako minun siis ostaa meikkivoiteita, jotka ovat beige jotain (onko tämä ns. keltapohjainen?) vai roosa jotain (punapohjainen?). En siis osaa sanoa, mikä pohjasävy ihossani on. Olen ostanut yleensä vaaleaa beigeä, beige ivory esim. joka mielestäni on ok sopinut.
Omaan perusvaalean suomalaisen ihon, joka palaa liiiassa auringossa, tosin ruskettuukin kevyesti. Posket punoittaa pakkasella tai saunan jälkeen yms.
Eli haluaisin käyttää meikkivoidetta, joka sopisi ihoni sävyyn hyvin, mutta en tiedä ostanko keltapohjaisia vai punapohjaisia. Kiitos, jos joku osaa auttaa.
Kommentit (11)
Beautiful me sovellusta ei saa androihin.
Eli summa summarum: ostanko Yves Rocherilta nyt siis roosapohjaisen meikkivoiteen? Se sopii ihooni paremmin kuin beige?
ap
Onko Alabaster siis puna vai keltapohjainen sävy, kiitos.
Mulla on ollut tota alabasteria, ja mielestäni on selvästi punapohjainen. Mutta jos sulla ei ole mitään luomia tai maksaläiskiä naamassa peitettävänä, niin ylipäätääsen blasco on liian tujua meikkivoidetta. Yleensä vaaleilla ihmisillä, jotka kuitenkin ruskettuu, on enemmän kellertävä kuin punertava iho, mutta jos olet herkkä palamaan niin ehkä sitten olet enemmän punertava. Punapohjaisia voiteita onkin paljon enemmän tarjolla kuin kellertäviä. Maybellinen mousseilla ei mene pahasti metsään, koska levittyvät kevyesti (ja ovat edullisia, ettei kaduta) ja niitä voi sekoitella vuodenajan ja rusketuksen mukaan. Kosteutus ja puuteri tärkeimmät.
Joe Blasco onkin liian peittävä ja tuju, siksi etsinkin kevyempää. Mutta tuo Alabaster siis hukkuu TÄYDELLISESTI ihoni sävyyn. Olen ostellut siis beigen värisiä kaupoista, mutta ilmeisesti väärää sävyä, beige jotain on siis aina keltapohjainen? Mielestäni kun nyt mietin tarkkaan, ihoni voi olla punaiseen taittuva. Hiukseni ovat vaaleanruskeat, silmät vihreät.
Eli täytyy ostaa sävyjä, jotka on roosa jotain(ko)?
ap
Blascosta päätellen ostat meikit jostain kunnon liikkeestä (sokos, stocmann, emotion tms), niin suosittelen kysymään myyjältä. He kyllä osaavat neuvoa oikeassa sävyssä/muutenkin ihollesi sopivassa tuotteessa :)
Kun mä nyt itseasiassa olisin tilaamassa netistä Yves Rocherilta :) Ja nyt iski just tenkkapoo, että roosa vai beige. Mutta kun noin moni on vastannut, että punapohjainen, täytyy uskoa, että se on punapohjainen ja meikkivoide tulee olla siis roosa jotain? Näinkö
ap
Mulla on punaisuuteen taipuva ihonväri, mutten voi todellakaan ostaa mitään punaiseen vivahtavaa meikkivoidetta. Ne muuttaa naaman ihan pellen väriseksi.
AP, jos sinulla on iPhone (tai ehkä myös android, en ole katsonut tätä Play-kaupasta), niin lataapa sieltä tällainen sovellus kuin Beautiful Me (Modiface). Se kertoo sinulle ihosi pohjasävyn, tummuusasteen ja ehdottaa sopivia meikkivoiteita. Näköjään ehdotusten joukossa on esim. Iglotin voiteita, joita saa ainakin pk-seudulta hyvin, ja jotka ovat edullisia. Minulle ainakin tuo sovellus kertoo ihan oikein ihoni olevan erittäin kylmäsävyisen, ja tällä hetkellä medium lightin (eli käytännössä markettimerkeistä menevät nyt ne toiseksi tummimmat meikkivoiteet).
Kiitos tuosta beautiful me sovelluksesta. Miehellä on android, mulla ei. Täytyy kokeilla. Mutta nyt kun iho saanut väriä ja punakka myös, niin ei kerro kuitenkaan sitä totuutta, minkä värinen iho on sitten talvella. Nythän iho on vain nämä muutamat kuukaudet eri värinen kuin loput vuodesta. Täytyy testaa syksyllä uudestaan myös, kun iho ei enää saanu väriä auringosta.
Eli siis roosa pohjaiset sävyt ois sitten näköjään oikeampia, vai onko riski näyttää pellen väriseltä, kuten yksi varoitti?