Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä vaikeuksia olla absotusti koko rauskausajan?

Vierailija
19.08.2021 |

Itse en ole raskaana, mutta olen miettinyt kun Suomessa alkoholinkäyttö kuitenkin aika runsasta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaan itsestään selvyys. Raskaana ollessa ei kyllä alkoholi käynyt mielen vieressäkään.

Vierailija
2/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se välillä hieman ikävä juhlissa kun olisi halunnut kilistää ihan kunnon kuohuvalla. Välillä teki myös mieli saunan jälkeen ottaa muutama. Kyllä sen ajan selvisi ilmankin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
4/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut ongelmia :D

Vierailija
5/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se helppoa ole yhtäkkiä katkaista kaikkea. Itse vähensin polttamista maks 2 tupakkaan päivässä ja vain kahteen saunaolueeseen viikossa. Välillä oli vähän vaikeaa, kun mies jatkoi normaalisti.

Vierailija
6/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkoholisti, joten ei ollut millään kerralla vaikeuksia. 

Vierailija
7/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Eikä imetysaikana. Eikä lähes absolutisti koko pikkulapsiaikana. Aika juoppo pitää olla jos raskausaikaa ei pysty olla juomatta.

Vierailija
8/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan vaan itsestäänselvyys, niin kuin joku jo yllä kirjoitti. Ja sama on itse asiassa jatkunut lapsen syntymän jälkeen, ja lapsi täyttää nyt 4. Ei ole pienintäkään kiinnostusta juoda mitään alkoholipitoista.

Vierailija
9/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan. Ihan jo vauvan takia, mutta vielä lisäksi raskauspahoinvoinnin ja muiden raskausolojen takia ajatuskin alkoholista ällötti.

Vierailija
10/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pelkkä alkoholinhaju sai aikaan pahoinvointia. Että juu, ei ollut vaikeuksia olla juomatta :D

Vierailija
11/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap luulee, että suomalainen juomakulttuuri tarkoittaa sitä, että kaikki ovat alkoholisteja?

Vierailija
12/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienintäkään vaikeutta. Itse asiassa lopetin tupakoinnin ja alkoholinkäytön ihan kokonaan heti samalla sekunnilla, kun päätettiin että aletaan yrittää lasta ja olin täysin raitis imetysajan loppuun eli siihen kun lapsi oli jotain 1 vee  

Vierailija
13/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en täysin absolutisti ollut raskausaikana, mutta ei ollut mitenkään vaikeaa vähentää alkoholinkäyttöä. 

Vierailija
14/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta välillä teki mieli punaviiniä ja olutta.

Vierailija
15/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raskausviikolla 28 ja ihan normaalisti olen jatkanut kuten tähänkin asti eli 2 askia tupakkaa päivässä, arkena noin 12 siideriä illassa ja viikonloppuisin ja kesälomalla sitten selvästi enemmän alkoholia päivässä. En näe mitään syytä että miksi pitäisi lopettaa tupakanpoltto tai alkoholinkäyttö raskausaikana.

Vierailija
16/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 18v kirjoitti:

Minä olen raskausviikolla 28 ja ihan normaalisti olen jatkanut kuten tähänkin asti eli 2 askia tupakkaa päivässä, arkena noin 12 siideriä illassa ja viikonloppuisin ja kesälomalla sitten selvästi enemmän alkoholia päivässä. En näe mitään syytä että miksi pitäisi lopettaa tupakanpoltto tai alkoholinkäyttö raskausaikana.

Sellaista unta näit. No sepä oli kummallinen uni se. 

Vierailija
17/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänselvyytenä pidin itsekin, että raskaus- ja imetysaikana ei käytetä alkoholia. Eikä tehnyt edes mieli. Tupakkaa en koskaan ole polttanutkaan.

Vierailija
18/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juomatta raskausajan ja sitä seuraavat 25 vuotta mutta nyt voisin maljan nostaa kuopuksen lähdettyä opiskelemaan.

Ei kyllä yhtään tee mieli. Ehkä tuo naapuritalon räkälä liittyy asiaan. Sieltä konttaavaa väkeä kun öisin kuuntelee, ei todellakaan viina kiinnosta.

Vierailija
19/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 18v kirjoitti:

"Vähän" meni överiksi tuo provo. Harjoittele vielä lisää :)

Vierailija
20/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse asiassa mulla jäi raskaudenaikainen absolutismi ”päälle” enkä edelleenkään juo juuri ollenkaan alkoholia, vaikka kiimeisestä raskaudesta on jo 15 vuotta. Ei vaan tee mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän