Oliko teillä vaikeuksia olla absotusti koko rauskausajan?
Itse en ole raskaana, mutta olen miettinyt kun Suomessa alkoholinkäyttö kuitenkin aika runsasta.
Kommentit (28)
Olihan se välillä hieman ikävä juhlissa kun olisi halunnut kilistää ihan kunnon kuohuvalla. Välillä teki myös mieli saunan jälkeen ottaa muutama. Kyllä sen ajan selvisi ilmankin.
Eihän se helppoa ole yhtäkkiä katkaista kaikkea. Itse vähensin polttamista maks 2 tupakkaan päivässä ja vain kahteen saunaolueeseen viikossa. Välillä oli vähän vaikeaa, kun mies jatkoi normaalisti.
En ole alkoholisti, joten ei ollut millään kerralla vaikeuksia.
No ei todellakaan. Eikä imetysaikana. Eikä lähes absolutisti koko pikkulapsiaikana. Aika juoppo pitää olla jos raskausaikaa ei pysty olla juomatta.
Ei todellakaan vaan itsestäänselvyys, niin kuin joku jo yllä kirjoitti. Ja sama on itse asiassa jatkunut lapsen syntymän jälkeen, ja lapsi täyttää nyt 4. Ei ole pienintäkään kiinnostusta juoda mitään alkoholipitoista.
Ei tosiaankaan. Ihan jo vauvan takia, mutta vielä lisäksi raskauspahoinvoinnin ja muiden raskausolojen takia ajatuskin alkoholista ällötti.
Minulla pelkkä alkoholinhaju sai aikaan pahoinvointia. Että juu, ei ollut vaikeuksia olla juomatta :D
Miksi ap luulee, että suomalainen juomakulttuuri tarkoittaa sitä, että kaikki ovat alkoholisteja?
Ei pienintäkään vaikeutta. Itse asiassa lopetin tupakoinnin ja alkoholinkäytön ihan kokonaan heti samalla sekunnilla, kun päätettiin että aletaan yrittää lasta ja olin täysin raitis imetysajan loppuun eli siihen kun lapsi oli jotain 1 vee
Minä en täysin absolutisti ollut raskausaikana, mutta ei ollut mitenkään vaikeaa vähentää alkoholinkäyttöä.
Ei. Mutta välillä teki mieli punaviiniä ja olutta.
Minä olen raskausviikolla 28 ja ihan normaalisti olen jatkanut kuten tähänkin asti eli 2 askia tupakkaa päivässä, arkena noin 12 siideriä illassa ja viikonloppuisin ja kesälomalla sitten selvästi enemmän alkoholia päivässä. En näe mitään syytä että miksi pitäisi lopettaa tupakanpoltto tai alkoholinkäyttö raskausaikana.
Tyttö 18v kirjoitti:
Minä olen raskausviikolla 28 ja ihan normaalisti olen jatkanut kuten tähänkin asti eli 2 askia tupakkaa päivässä, arkena noin 12 siideriä illassa ja viikonloppuisin ja kesälomalla sitten selvästi enemmän alkoholia päivässä. En näe mitään syytä että miksi pitäisi lopettaa tupakanpoltto tai alkoholinkäyttö raskausaikana.
Sellaista unta näit. No sepä oli kummallinen uni se.
Itsestäänselvyytenä pidin itsekin, että raskaus- ja imetysaikana ei käytetä alkoholia. Eikä tehnyt edes mieli. Tupakkaa en koskaan ole polttanutkaan.
Olin juomatta raskausajan ja sitä seuraavat 25 vuotta mutta nyt voisin maljan nostaa kuopuksen lähdettyä opiskelemaan.
Ei kyllä yhtään tee mieli. Ehkä tuo naapuritalon räkälä liittyy asiaan. Sieltä konttaavaa väkeä kun öisin kuuntelee, ei todellakaan viina kiinnosta.
Tyttö 18v kirjoitti:
"Vähän" meni överiksi tuo provo. Harjoittele vielä lisää :)
Ei. Itse asiassa mulla jäi raskaudenaikainen absolutismi ”päälle” enkä edelleenkään juo juuri ollenkaan alkoholia, vaikka kiimeisestä raskaudesta on jo 15 vuotta. Ei vaan tee mieli.
Ei ollut vaan itsestään selvyys. Raskaana ollessa ei kyllä alkoholi käynyt mielen vieressäkään.