Oliko teillä vaikeuksia olla absotusti koko rauskausajan?
Itse en ole raskaana, mutta olen miettinyt kun Suomessa alkoholinkäyttö kuitenkin aika runsasta.
Kommentit (28)
Myönnän avoimesti että mulla on elämässä ollut taipumusta hoitaa ongelmiani juomalla alkoholia, mutta raskausaikoina ei ollut mitään ongelmia, ei sekuntiakaan pohdituttanut.
Oli vaikeaa ja retkahdin ottamaan. Onneksi vaimo ei ottanut mallia minusta.
Oonkohan ainoa jolla oli vaikeuksia. En ole koskaan mikään alkkis ollut, mutta kyllä silloin nuorempana tuli joka viikonloppu jotain otettua. Myönnän että harmitti olla ilman. Kaipasin perjantaista punkkulasillista ja saunakaljaa. Mitään en kuitenkaan ottanut raskausaikana.
Nykyään lapset jo isompia eikä tule otettua enää mitään, ei vain maistu ollenkaan.
Jaa, kyllä mä himoitsin kuohuviiniä ja olutta ja normaalisti en edes himoitse niitä. Mutta en sanoisi että oli vaikeaa, joskus kyllä harmitti kun ei sitä saunakaljaa voinut ottaa. En siis kaivannut kännejä, mutta olutta teki mieli. Join sitten holitonta ja ajoi asiansa.
Mutta tästä tuli näköjään joku kilpakehuketju, että kenen teki vähiten mieli alkoholia. Jostain syystä kaikki alkoholikeskustelut menee nykyään tähän.
Ja imetyskin mainittu. Imettäessä sen saunaoluen voi onneksi aivan hyvin ottaa. Miksi imetys ja raskaus sotketaan keskenään kun ne on aivan eri asioita?
Minä join raskauden kolme ensimmäistä kuukautta viikonloppuisin olutta n. 3 tai 4 tuoppia ja poltin jonkun verran.
Vauva ihan terve.
Nykyään hän on kolmikymppinen ja menestynyt työelämässä.
Olen miettinyt samaa. Myönnän että pidän pikku humalasta, joten saattaisi olla vaikeaa totuttautua toisenlaiseen elämään. Luulen siis että se jäisi kyllä sopeutumisvaikeuksiin, en varmasti joisi jos tietäisin olevani raskaana.
Tupakka olisi varmasti hankalampi juttu koska siihen olen oikeasti koukussa. Onneksi ei ole ajankohtainen asia ainakaan vielä niin ei kiirettä lopettaa. Niin ja kahvi.
Olisi pitänyt aikoinaan jättää kokeilematta mitään päihteitä tai kofeiinia ja elää sellaista ns. uskovaista elämää niin olisi helpompaa nyt! :D
Ei. Helteillä olisi välillä maistunut yksi olut, mutta limppari ja vichy oli melkein yhtä hyvää. Huolissani olisin, jos raskausaikana en pystyisi ilman olemaan.
FAS on ainut täysin itseaiheutettu kehitysvamma. Ainut täysin vältettävissä oleva. Meillä syntyy lähes 1000 FAS-lasta joka vuosi.
Tämä on asia, jolla ei kannata leikkiä. Tehkää abortti, ellette pysty olemaan juomatta, älkää synnyttäkö tahallanne vammauttamaanne lasta.