Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun mahassa on?

Vierailija
13.09.2014 |

Aamulla alkoi yhtäkkiä oikean puoleisen ylävatsan kipu. Tylppää, jomottavaa kipua. Otin Somacin, kun luulin sen olevan närästystä. Koitin vähän syödä/juoda jotain (mehukeittoa ja vichyä) kun ajattelin että se on nälkää. Mut ei, oli pakko mennä oksentamaan, jonka jälkeen kipu alkoi pikkuhiljaa helpottamaan.

Ja nyt se tuli takaisin. Otin taas Somacia ja lopulta sitten panacodia poreena. Nyt alkaa vähän helpottamaan, mutta tuntuu se nyt edelleenkin. Lisäksi ylävatsa tuntuu ihan turvonneelta jotenkin.

Mitä tää on? Sappivaivojako? Niitä mulla ei ole koskaan ollut, närästystä kylläkin, mutta olen nyt laihtunut 13kg neljässä kuukaudessa (tarkoituksella).

Ja ei, en ole lähdössä päivystykseen 100 kilsan päähän tän asian kanssa, jos mitenkään kykenen kotona olemaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on seöottämättömiä ylävatsakipukohtauksia. Ei tiedä syytä. Pari kertaa kåvin päivystyksessä. Hae ja porfyria vielä pitäis poissulkea. Tai joku suolitukod.

Vierailija
2/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuon oksentamisen jälkeen olen syönyt pari possun pihviä, yhden suklaamuffinssin ja äskettäin purkillisen rahkaa jossa ananasta. Niin ja kahvia kaksi kupillista puolenpäivän aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivikohtaus. Nopea laihdutus voi lisätä riskiä sappikiviin.

Jos kipu ei muutamassa tunnissa mene ohi, sulla voi olla koko sappitiehyt tukossa ja tarvitset nopeasti leikkauksen. Kannattaa nyt ainakin soittaa päivystykseen.

Vierailija
5/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tää olla jotain muuta?

Vierailija
6/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joka tapauksessa "akuutti vatsa" jolle voi olla useita syitä, lääkärikäynti on kyllä ehdottomasti tarpeen jos kipu ei mene edes Panacodilla ohi. 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00067

Vierailija
7/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä Panacod tuntuu auttavan tähän. Ja tietenkin menen siinä kohtaa lääkäriin, jos olo menee ihan mahdottomaksi. Toistaiseksi kuitenkin pärjään, joten en halua lähteä tosiaan sinne sadan kilsan päähän ajamaan.

Vierailija
8/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse päätät. Äkillinen kova vatsakipu voi olla oire jostain vakavasta, itse lähtisin kyllä tai ainakin soittaisin päivystykseen. Kun olo menee "mahdottomaksi" ja olet sadan kilsan päässä sairaalasta, voi olla jo tosi kyseessä. Älä ota enempää särkylääkkeitä, koska kipu kertoo siitä, meneekö tilanne ohi vai ei. Ole mielellään myös syömättä. 

Vierailija
9/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebola?

Vierailija
10/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon pankreatiitti?

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00017

Heti hoitoon! oikeasti voi olla mikä tahansa.

Vierailija
11/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan pankku ole, ellei ap ole ryypännyt. Tarina ei kerro.

Vierailija
12/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä sappikivet niin Panacod ei sovellu särkylääkkeeksi. Saattaa pahentaa oireita.

Vierailija
13/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää nyt ois joku pankreatiitti, niin miksi se kipu katosi tuossa kahdeksaksi tunniksi, en siis aamulla ottanut mitään kipulääkkeitä ja sen somacinkin oksensin ulos? Ja eikö pankreatiitti vaadi kunnon tissuttelua/putkea? Eilen olin kyllä viihteellä, mutta se oli se muutama tunti illasta aamuyö kolmeen kun jotain join. :(

Vierailija
14/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappivaivoilta kuulostaa, ja "akuutissa vatsassa" ollaan niin kipeenä, että sinne päivystykseen mennään ilman palstamammojen neuvojakin. laihduttaminen lisää sappivaivoja ja särkylääkkeenä kannattaa syödä jotain muuta kuin panacodia. Välttele maustettuja ja rasvaisia ruokia.

Vierailija
15/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules tyttö, kenelläkään av:lla ei ole ultraäänilaitetta joka toimisi etänä ja telepatian avulla, joten sun on hilattava ahterisi sinne päivystykseen. Ihmisiä kuolee jatkuvasti kotiin, kun päivystykseen ei viitsitä lähteä. Ambulanssilla kestää tulla sinne mahdollisesti yhtä kauan kuin ajat omalla autolla, joten älä odottele siihen asti kunnes et enää kestä. Akuutti vatsa on päivystystapaus.

sh

Vierailija
16/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys.

Vierailija
17/17 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 21:22"]Ei se varmaan pankku ole, ellei ap ole ryypännyt. Tarina ei kerro.
[/quote]

Haimatulehdus voi tulla vaikkei olisi koskaan juonut tippaakaan alkoholia.

Ap, akuuttivatsa, lääkäriin!

T.LL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi