Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso varoitusmerkki on exien haukkuminen? Kerro perusteluna kokemuksistasi!

Vierailija
19.08.2021 |

Otsikossa kaikki oleellinen.

Oman kokemukseni mukaan ON iso varoitusmerkki. Vaikka olen jo keski-ikäinen, on hyvin harvinaista kuulla samaa ikäluokkaa edustavalta tilityksiä aiemmissa suhteissa kokemistaan vääryyksistä ja suoranaista koko vastakkaisen sukupuolen mollaamista. Tyhmyyksissäni/epätoivoissani annon mahdollisuuden todistaa itsensä enkeliksi ja huonostihan aika nopeasti kävi.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes jatkanut sellaisen miehen kanssa joka jo ensitapaamisellaan haukkui exäänsä.

Oli huono merkki, ei kiitos mulle.

Vierailija
2/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan henkilöstä. Naisilla voi oikeasti olla huonoja kokemuksia alistavasta kontrolloivasta miehestä, varsinkin parikymppisenä on tarve sanoa niistä jotain, ei tosin haukkua välttämättä. Se voi tulla sattumalta puheeksi, ei niin että nainen halua tyrkyttää sitä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kokemus. Minustakin tuli pian haukuttava ex. Miehellä vaikeuksia puhua asioista raivostumatta.

Vierailija
4/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erittäin iso silloin kun

- eksiä on paljon ja kaikista heistä on pahaa sanottavaa

- eksien ainoat hyvät puolet ovat seksitaidot/ulkonäkö tai liian pitkälle menevä anteeksiantavaisuus/tottelevaisuus

- eksien pahat teot johtuivat aina vain siitä, että eksässä on jotain vikaa sen sijaan, että tyyppi itse tunnustaa toimineensa väärin

- eksien kanssa on aina menty kihloihin/naimisiin/saatu lapsia jne.

- eksien pahuutta tuodaan esiin oma-aloitteisesti ja aktiivisesti, toistuvasti ja aina siitä näkökulmasta, että eksä on sekaisin ja tyyppi aina uhri tai sankari

Vierailija
5/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista av-mammaa ei olekaan, joka ei palstalla haukkuisi exiään. Ja nyxiään. :D

Vierailija
6/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. Haukkui miten kamala Ex on ja väkivaltainen ja kaikkea.. Ja sitten palasi tämän luokse (ei kertonut minulle). 😀

Että kumpikohan oli sitten hullu.

Vierailija
7/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina varonut haukkumasta eksääni. Juuri sen takia, ettei se ole korrektia.

Sitten menin uudelleen naimisiin ja mies sai nähdä, millainen eksäni oli. Olen miettinyt, että kaduttaakohan miestä. Olisiko hän tullut tähän kuvioon, jos olisi tiennyt?

Uusperheketjuissa av:lla moni nainen on sanonut, ettei olisi suhteeseen ryhtynyt, jos olisi eksästä tiennyt.

Vierailija
8/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan henkilöstä. Naisilla voi oikeasti olla huonoja kokemuksia alistavasta kontrolloivasta miehestä, varsinkin parikymppisenä on tarve sanoa niistä jotain, ei tosin haukkua välttämättä. Se voi tulla sattumalta puheeksi, ei niin että nainen halua tyrkyttää sitä asiaa.

Hohhoijaa taas. Eikö

1) miehellä voi olla kokemuksia kontrolloivasta miehestä?

2) miehellä voi olla kokemuksia kontrolloivasta naisesta?

3) naisella voi olla kokemuksia kontrolloivasta naisesta?

Onko alistaminen ja kontrollointi mahdollista siis vain heterosuhteessa ja vain niin, että mies kontrolloi naista?

Vierailija
9/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono merkki sellainen suoranainen haukkuminen. Ei siinä mitään jos keskustelee siitä miksei edellinen suhde toiminut, jos oli vaikka pettämistä/meni luottamus, mutta ei kerro hyvää jos menee nimittelyksi (se huo*a! se kusipää!). Useimmissa suhteissa on kuitenkin ollut omat hyvät puolensa ja sitten ne huonot puolet, exien demonisoiminen on vain lapsellista ja antaa ihmisestä kaunaisan kuvan. Sellainen joka ei osaa käsitellä menneisyyttä ja tunteitaan saatika nähdä peilistä omia virheitään.

Vierailija
10/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas. Eikö

1) miehellä voi olla kokemuksia kontrolloivasta miehestä?

2) miehellä voi olla kokemuksia kontrolloivasta naisesta?

3) naisella voi olla kokemuksia kontrolloivasta naisesta?

Onko alistaminen ja kontrollointi mahdollista siis vain heterosuhteessa ja vain niin, että mies kontrolloi naista?

Tosi hyvä pointti! Terv. nainen

Vierailija
11/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on erittäin iso silloin kun

- eksiä on paljon ja kaikista heistä on pahaa sanottavaa

- eksien ainoat hyvät puolet ovat seksitaidot/ulkonäkö tai liian pitkälle menevä anteeksiantavaisuus/tottelevaisuus

- eksien pahat teot johtuivat aina vain siitä, että eksässä on jotain vikaa sen sijaan, että tyyppi itse tunnustaa toimineensa väärin

- eksien kanssa on aina menty kihloihin/naimisiin/saatu lapsia jne.

- eksien pahuutta tuodaan esiin oma-aloitteisesti ja aktiivisesti, toistuvasti ja aina siitä näkökulmasta, että eksä on sekaisin ja tyyppi aina uhri tai sankari

amen,täysin samaa mieltä ja kun tämän lisäksi vielä että sanoo heti uudelle rakastavansa vaikka tuskin tuntee

Vierailija
12/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se paha merkki. Mä kuuntelin viimeisessä tapailussa 5 kk sitä kuinka sekopää miehen eksä oli (6 vuotta aikasemmin eronneet) ja kuinka eksää ei kiinnostanut mies ollenkaan tai miehen toiveet. Kun tapailu aikanamme leikkasin hiukseni polkka mittaan mies sekosi ihan täysin ja huusi minulle kuinka minä en kunnioita hänen toiveitaan. Kun otin viiniä muutaman lasillisen niin mies raivostui kuinka hän ei mitään alkoholistia vaimoksi halua. Hänen isoisä, jota hän ei koskaan kerennyt tapaamaan oli alkoholisti ja hänellä on siitä traumat.

En jäänyt tutkailemaan, että mitä muuta hänen toivettaan en totetuttanut tai sitä jatkuvaa eksän mollaamista. Nykyään en kuuntelisi edes sitä seuraavaa lausetta eksän mollaamista. En mustasukkaisuuttani, vaan se kertoo ihmisestä ja hänen myrkyllisestä suhtautumisesta muihin.

Vierailija
13/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kehun eksääni usein.

Vierailija
14/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kehun eksääni usein.

Se vasta kamalaa onkin kuulla, kuin uusi puoliso kehuu eksäänsä….

Vierailija
15/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä iso varoitusmerkki naistenkin kohdalla. Siis, jos kaikki exät ovat mielenvikaisia ja niistä pitää avautua jatkuvasti.

Vierailija
16/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen tajuaa jo maalaisjärjellä, että silloin pitää juosta ja äkkiä.

Vierailija
17/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin miestä, joka alusta asti haukkui eksiään. Silti naimisiin oli mennyt ja lapsia kahteen liittoon. Vielä kolmannen kanssa ok-talo rakennettu. Sanoin jo alkuun, että haluan tutustua häneen enkä hänen eksiinsä, kun juttuja heistä vaan tuli jatkuvasti. Jossain vaiheessa selvisi, että hän vainoaa vielä eksäänsä, josta oli eronnut yli 10 vuotta sitten. Hälytysmerkki on juuri se, kun hänkään ei nähnyt itsessään mitään vikaa ja vihanpito oli mennyt aivan kohtuuttomaksi.

Vierailija
18/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi exäni oli jatkuvassa viestisodassa lastensa äidin kanssa. Muisteli suhteen edetessä haukkuen myös muita eksiään ja entisiä esimiehiään sekä tuttaviaan. Koki aina olleensa uhri, vaikka todellisuudessa oli passiivisagressiivinen alkoholisti.

Vierailija
19/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju, jossa haukutaan exiä, jotka haukkuivat omia exiään. We must go deeper. :D

Vierailija
20/43 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon exästäkin, mutta yleensä exien haukkuminen on varoitusmerkki. Voi olla vain varoitusmerkki kyseisen henkilön ihmissuhdemausta. En ymmärrä, kuka ajautuu suhteeseen sitoutumista välttelevän kanssa tms. toistuvasti. Kerran tai harvoin voi osua kenen tahansa kohdalle, mutta ei kai yleisenä ihastustyyppinä, ellei koe haastavaa tilannetta viehättäväksi.

Jotkut kerta kaikkiaan vääntävät vähän kenestä tahansa syntipukkimaisia ja muka tietynlaisia. Jos tarinoissa toistuu esim. epäluotettava mies tai pinnallinen nainen, parasta jättää väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan