Mikä psykologinen ongelma?
Minusta tuntuu että muut voivat vahingoittaa mua ajatuksillaan?
Esim. en uskalla kertoa muille että haen johonkin kouluun, kun ajattelen että muut ajattelee että epäonnistun, ja sitten epäonnistun.
Muutenkin välillä ajattelen, että toiset yrittää tuhota mun elämää; en uskalla kertoa hyvistä asioista, koska pelkään että jotain pahaa kohta kuitenkin tapahtuu.
Pienestä asti ollut tuota.
Olisko jotain asiaa käsitteleviä kirjoja? Terapiaan ei ole varaa mennä. Olen pienipalkkaisessa työssä ja pitäisi olla ihan seinähullu että saisi Kelan maksamaan sen.
Olen 26v.
Kommentit (30)
Oletko toistaiseksi keskustellut asiasta kenenkään ammatti-ihmisen kanssa? Julkisella puolella esim.psykologilla käynnit ovat maksuttomia. Jos sinne pääsee. Riippuu varmaan vähän missä päin asuu ja mikä siellä tilanne.
Mulla on myös tarkistuspakko ja luultavasti dysmorfinen ruumiinkuvahäriö.
Huhh. Kun puistattaa ja tuntuu tosi tyhmältä.
Kuulin hiljattain, että pakko-oireen voi laukaista myös jokin bakteeritulehdus, jota ei ole huomattu eikä hoidettu.
Veikkaan, että tulevaisuudessa todetaan aika monien ns. henkisten häiriöiden aiheutuvan ihan fyysisistä syistä, kuten nyt jo on todettu vatsahaavasta. Aiemminhan luultiin, että sekin johtui vain stressistä.
Vainoharhaisuutta ja pakko-oireinen häiriö.
NO ei kyl.
Olen kait muuten ihan normaali, mutta nuo kummalliset ajatukset. Voi luultavasti johtua siitäkin, että mun luottamus on petetty niin monta kertaa.
Kävin vuosia sitten juttelemassa psykologille, ei ollut paljoa apua.
Käykö teille niin, että jos laitatte numerovarmenteen väärin, ette voi enää korjata sitä uudestaan? Koko viesti täytyy kirjoittaa uudestaan! Tosi ärsyttävää!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 18:37"]
Minulla on ollut nuorempana myös erilaisia pakkotoimintoja: jatkuva käsienpesu, suihkussa piti varoa ettei vahingossa nielaise vettä, voileipiä piti olla aina kaksi kappaletta (tai yksi piti halkaista kahdeksi). Olivat suojakeinoja, joilla piti itseään kasassa ja sisäistä kaaosta tiedostamattomassa. Jäivät vähitellen pois, mutta paranemisprosessi jatkuu edelleen vielä kypsissä kymmenissä. Kasvuolosuhteeni olivat haasteelliset ja sekavat; keskeisinä häiriötekijöinä joutuminen alistetuksi ja pakotetuksi erilaisiin asioihin+perheenjäsen, joka oman persoonallisuushäiriönsä vuoksi harrasti mainittua torpedoimista ja erilaisten omituisten tilanteiden junailua. N48
[/quote]
Kuulostaa tutulta :(