Mitä perussivistykseen kuuluvaa asiaa et tiedä?
Mä en tajua politiikasta mitään. :D
Kommentit (32)
En tiedä hirveesti toisen maailmansodan tapahtumista, ja ensimmäisen vielä vähemmän. Ja noi Suomen sodatkin on vähän niin ja näin. Itse asiassa tajusin vasta pari vuotta sitten, että Suomihan hävisi talvisodan.
En tiedä tämän hetkisiä hallitus- ja oppositiopuolueita. En tiedä montaakaan ministeriä, esim. en tiedä kuka on maa- ja metsätalousministeri tai kulttuuriministeri nykyään. En tiedä kuka oli maamme kolmas tai kuudes presidentti.
Tiedän mutta en osaa moniakaan matematiikan "perusjuttuja." Koodailen silti ihan sujuvasti, mutta koskaan en viitsinyt opetella kaavoja ulkoa taikka derivoimaan yms. tylsää. Osaan käyttää taskulaskinta kuitenkin.
En osaa nimetä planeettoja, enkä osaisi kertoa mitään painovoimasta yms. fysiikan laeista. En osaa kemiasta edes perusjuttuja. Välillä joudun lunttaamaan, miten prosenttilaskut laskettiinkaan.
Osaan kyllä etsiä tietoa ja olen halukas oppimaan uutta, mutta luonnontieteissä minulla on valtavia aukkoja sivistyksessä ihan siitä syystä, että olen matemaattisesti melko lahjaton ja kouluaikoina se lannisti aivan tavattomasti. Yhteiskuntatieteistä tiedän paljonkin (heh, koska opiskelen aihetta parhaillaan), samoin historiasta ja maanteteestä kulttuurimaantieteen osin, ja valtiot muistan suurin piirtein ulkoa edelleen. Mutta matikka, minun akilleen kantapääni.
En nyt tiedä kuuluuko tää perussivisykseen, mutta en osaa prosenttilaskuja ollenkaan. Tai no, tiedän paljonko on 50% :)
en ole koskaan katsonut putousta, en tiedä mtään bb:stä, en ole koskaan käynyt Thaimaassa, ostanut unikkoverhoja, enkä voi sietää televisioitavia urheilutapahtumia.
Anteeksi anteeksi, väärä ketju, tässähän piti puhua sivistyksestä!
En tiedä ketä ovat Taylor Swift ja Kim Kardashian. Varmaan tärkeitä henkilöitä, koska heistä puhutaan aika paljon. Mutta en tiedä ketä he ovat. Näyttelijöitä ehkä?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:15"]En oikeastaan ymmärrä tai tiedä runoudesta mitään, paitsi haikut koska ne on lyhyitä ja limerick:it muista syistä :)
[/quote]
Suomeksi limerikki. http://fi.wikipedia.org/wiki/Limerikki
En tiedä autoista ja autoilusta mitään, ja tunnen huonosti liikennesääntöjä. Jos joku kertoo minulle, millaisella autolla tulee hakemaan minut, en tajua siitä kuvauksesta mitään, koska mitkään tuollaiset asiat eivät jää mieleeni. Korkeintaan auton väri. Koska minulla ei ole ajokorttia.
En myös tunne hyvin sitä, kuinka suomalainen poliittinen järjestelmä toimii.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:56"]Piin koko likiarvoa kaikkine numeroineen.
[/quote]
Se on päättymätön, daah.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:56"]Piin koko likiarvoa kaikkine numeroineen. [/quote] Se on päättymätön, daah.
[/quote]
idiootti much?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:56"]Piin koko likiarvoa kaikkine numeroineen. [/quote] Se on päättymätön, daah.
[/quote]
idiootti much?
[/quote]
Mikä meni pieleen elämässäsi että sinun pitää täällä purkaa pettymystäsi?
Olen tosi huono tunnistamaan kasveja ja eläimiä. Ihan peruslajit toki tiedän, niinkuin talitintti, voikukka ja sensellaiset.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:56"]Piin koko likiarvoa kaikkine numeroineen. [/quote] Se on päättymätön, daah. [/quote] idiootti much? [/quote] Mikä meni pieleen elämässäsi että sinun pitää täällä purkaa pettymystäsi?
[/quote]
Monikin asia, mutta tuo "Se on päättymätön, daah." oli liikaa tällä kertaa. Meni kuppi nurin ja siemenet käteen. Pahoittelen
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:56"]
Piin koko likiarvoa kaikkine numeroineen.
[/quote]
Emmuuten tiijjä määkään!
up