Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pehmoinen vs. pehmeä

Vierailija
21.09.2014 |

Tämä on niuhoittamista ja pöhköä, tiedän, mutta inhoan sanaa "pehmoinen", ja kysyn ihan vain oppiakseni ja ymmärtääkseni, että miksi sitä joku käyttää. Eräässäkin blogissa, jota muuten ihan mielelläni luen, pehmoiset ties mitkä plumpsahtavat koko ajan naamalle; converset eivät kai sentään ole vielä määritelmää eteensä saaneet.

PEHMOINEN!!!!!!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmoinen on ihana sana. Tämä on virallinen totuus.

Vierailija
2/6 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sana "pehmoinen" kuvastaa enemmän pehmeyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän sanaa pehmoinen kaikesta pörröisestä ja erittäin pehmeästä jota tekee mieli puristella ja haudata naama sinne, kuten vaikkapa pitkäkarvaisen pupun turkki.

Vierailija
4/6 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat kertaa ällöttävämpi on tällä palstalla usein käytetty LÄMPÖINEN. "Mitä teillä oli tänään lämpöisenä ruokana?" "Mitä laitatte lämpöisiin voileipiin?"

Vierailija
5/6 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän noita sanoja vähän eri yhteydessä. Pehmeä on esimerkiksi tyyny tai sohva, sellainen johon uppoaa. Tai vaikka mädäntynyt tomaattikin on pehmeä. Vaatteet taas voivat olla pehmoisia. Esimerkiksi kashmirneule tai fleece on esimerkkejä pehmoisista vaatteista, jotka tuntuvat iholla pehmeiltä mutta eivät kuitenkaan upota.

Tämä on ehkä vain mun oma jaottelu. :)

Vierailija
6/6 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, KIITOS! Nyt holttini ja ymmärrykseni kasvoi. (mutta sanaa "pehmyt" en sulata edelleenkään)

ap