Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljon puhutuista kasvukäyristä..

29.08.2006 |

onko kenellekkään neuvolassa koskaan varsinaisesti sanottu käyristä mitään JOS EI mennä ylä tai alapuolella?? tuli vaan mieleen ettei meille ainakaan oo koskaan mitään sanottu, maininnu vaan että hyvin on kasvanut.. onko missään nähtävillä nämä maailmankuulut käyrät siis netissä??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee käyrän alapuolella ja viimeksi oli vielä tullut notkahdus omalle käyrälle. Meidän neuvolassa th ainakin joka kerta innolla esittelee käyrää ja sitä, miten meidän neidin paino ei pysy käyrällä. Kai ne netistäkin jostain löytyy, mutta en tiedä mistä.

Vierailija
2/9 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meille ole koskaan käyrää näytetty.. :(

tosin kai jos meillä olisi ylä tai alakanttiin kai siitä olisi mainittu!!??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen terveydenhoitaja on yleensä näyttänyt tietokoneelta miten käyrät menevät ja jos on unohtanut olen joskus itse pyytänyt nähdä. Alunperin pyysin nähdä pään kasvukäyrää koska meidän suvussa isopäisiä ja serkun pää kasvoi liian nopeasti ja halusin nähdä miten esikoisen pään kasvu menee suhteessa keskiarvoihin. Mutta ei ennen sitäkään ole koskaan piilotellut käyriä.

Vierailija
4/9 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolassa kans esitellään joka kerta meidän omia kasvukäyriä -> jos kasvetaan tasaisesti omilla käyrillään kaikki on aina loistavasti.

Notkahduksia ei meidän lapsilla ole koskaan tullut, en tiiä miten sitte menis ja sanottas. Mutta käyrät käydään joka kerta viimisinä läpi, ennen pois lähtemistä.

Vierailija
5/9 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meille neuvolassa aina näytetään miltä se käyrä näyttää, mutta puhutaan kyllä enemmän kasvuväylästä, eli kysymyksessä on siis lapsen kehitys hänen omaan kehitykseensä nähden. Näin olen itse asian ymmärtänyt. Meillä esim. aluksi paino romahti ja sitten pituus ja paino nousivat epätasaisesti toisiinsa nähden ja sitten löytyi se kasvuväylä, johon sitten suhteutetaan nämä painon ja pituuden nousut.

Nyt on kasvanut sitten kivasti siellä omassa " väylässään" =)

Älkää ottako sitä niin henkilökohtaisesti, vaikka joskus tulisi " negatiivista" palautetta. Neuvola on kuitenkin olemassa lasten parhaaksi ja jollainhan heidän täytyy tarkkailla sen lapsen kasvua ja kehitystä, että mahdolliset ongelmat havaittaisiin hyvissä ajoin.

Vierailija
6/9 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersin sivuilla on mahdollista täyttää omaa lapsen kasvukäyrää, mutta mun mielestä siellä täytettynä meijän neidin käyrät on olleet " tasaisempia" kuin neuvolan käyrät, tiedä sitten..

Vierailija
7/9 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvukäyrää katsotaan myös vanhempien pituuden mukaan,eli meiltä molemmilta kysyttiin pituus ja sen mukaan tehtiin oletuskäyrä. Ja siitä aina katsotaan,ollaanko pysytty käyrällä...

Vierailija
8/9 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vauvaasi koskevat käyrät, lausunnot, paperit ym. koska sinulla on oikeus nähdä ne. jos neuvolan täti ei niitä tahdo tai hoksaa näyttää, mainitse asiasta, ei niitä sulta saa salata.

meillä saa itse lukea kaikki mitä ne tädit papereihin kirjoittaa, ja yleensä ne käyrät ym. käydään yhdessä läpi.

olkaa naiset vaativia!

Vierailija
9/9 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.doctorweb.fi/laskurit/kasvu/index.xsp?SID=464F4C4258B0265783… tuolta nettisivuilta voit itse seurata vauvasi käyriä