Haaveillaan! Mitä tekisit 60 miljoonalla?
Mitä tekisit sen jälkeen kun talo ja auto on ostettu/lainat maksettu pois? Tuossa on sellainen summa, että vaikka shoppailisit sydämesi kyllyydestä ja matkustaisit maailman ympäri ensimmäisessä luokassa, niin vieläkin olis kymmeniä miljoonia tilillä.
Mitä muuta siis tekisit kuin toteuttaisit nämä "perinteiset" haaveet?
Kommentit (42)
Ostaisin samanlaisen "veneen" kun Roman Abramovichilla. Tuolla summalla saisi jo käsirahan, itse jahtihan maksoi 780 miljoonaa.
Ostaisin kaikki maailman hajuvedet, ainakin siis 1 klp kutakin, perustaisin sonnikasvattamon missä kaikki sonnit eläisivät luonnollisen elinkaarensa ja toki ottaisin sinne niille myös morsmaikkuja.
Matkustelisin.. Ostaisin miehelle mieluisia autoja, palkkaisin siivoajan, palvelusväen yms. Henk koht meikkaaja ja kampaaja ja kauneushoitola vain minun ja sukulaisten/ystävien käyttöön.
Perustaisin hyvännäköisen poikabändin ja vaik tyttöbändinkin. Ottaisin pari koiraa.
Ostaisin perheelle kaiken mitä haluavat.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:51"]
Harmi vaan että yksityiskone maksaa suunnilleen sen 60 miljoonaa. No, 1,2mil jäi käteenA
[/quote]
Ei ne niin kalliita ihan ole jos ei isoa osta. Learjetin saa 21 miljoonalla taalalla uutena http://www.cnet.com/news/learjet-85s-private-high-tech-luxury-to-cost-a-mere-20-8m/
ja käytettynä löytyy halvemmalla.
Mulla on sen verran tärkeä ja mielenkiintoinen työ, että siitä en luopuisi. Ekaksi varmaan hakisin virkavapaata, sitten koettaisin jatkaa ainakin osa-aikaisena.
Yli 60 milliä on järjetön summa. Kuten muutkin, ekaksi tietty järjestäisin asumisasiat kuntoon itsen ja läheisten osalta. Kaikille läheisille sellainen koti kuin haluavat. Ja autot tietty kanssa. Ekojen hankintojen joukossa on myös toisen vanhempani syöpähoidot; hankkisin parasta mitä tältä pallolta ikinä saa, olkoonkin se hoito missä tahansa hevonkuusessa. Luonnollisesti syöpähoitojen parantamisen tutkimukseen antaisin reilulla kädellä rahaa. Varmaan myös koettaisin saada tuettua syöpäsairaaloita ja -klinikoita, ainakin sitä lasten syöpäosastoa. keskoshoitoonkin lahjoittaisin rahaa.
Lapsen vakavaa perussairautta koettaisin "helpottaa" jos vain maailmalta jotakin helpotusta siihen saisi. Kyseisen sairauden parantamisen tutkimista rahoittaisin isolla summalla.
Näistäkin varmaan vielä jäisi rahaa. Kuitenkin sitä olisi jo palanut sen verran, että muutaman millin koettaisin laittaa poikimaan - rahastojen, osakkeiden yms. avulla. Pitäisi palkata pätevä asiamies hoitamaan noita talousasioita :)
Asuisesta vielä: Mun ja lasten asunto olisi joku kartanotyylinen rakennus maaseudulla, kuitenkin melko lähellä palveluja. Omassa pihassa olisi muutaman hevosen hyvin varusteltu talli, tiluksia reunustaisi valkoisella lankkuaidalla rajatut tarhat.Hankittaisi muutama koira lisää ja tietenkin monitoimihenkilö kodin ja pihan kunnosta huolehtimaan. Meillä olisi yksi vara-asunto lapsuuden kotiseudullani, ja kesäpaikka pohjoisessa. Ranskan maaseudulta hankittaisiin yksi vapaa-ajan asunto.
Ja koska vieläkin olisi takataskussa muutama ylimääräinen miljoona, tukisin mahdollisimman hyvin valittuja ympäristönsuojeluprojekteja. Eläinsuojeluun antaisin ison summan rahaa, samaten eläinkokeiden korvaavien tutkimusten kehittämiseen.
Kuten huomaatte, mulla on tarkat suunnitelmat jo sille miten käyttäisin ison voiton :) Kunpa joku päivä pääsisin näitä haaveita toteuttamaankin. Oon lotonnut varmaan 15 vuotta säännöllisesti ja jokusen kerran oon pelannut tuota Eurojackpottiakin eli yritystä on :)
terkuin köyhä yh
Kouluttaisin itseni psykologiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 21:15"]
[/quote]
Onko se kovinkin kallis koulutus?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:21"]Ostaisin kunnon kartanon ja palkkaisin kaikenmaailman kodin- puutarhan- ja lastenhoitajat ja kippaisin miehen vihdoinkin pihalle :) [/quote] Tässä on vaan sellanen seikka että joa mies voittaa niin etköhän se ole sinä joka heitetään sinne kartanon pihatielle itkemään. Köyhä!
[/quote]
Ai onko se mieskin tässä ketjussa haaveilemassa?
Oma asunto,silikonit,pari-kolme autoa,loma-asunto,lopettaisin nykyisen paskaduunini,matkustelisin paljon ja olisin onnellinen :)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:51"]
Harmi vaan että yksityiskone maksaa suunnilleen sen 60 miljoonaa. No, 1,2mil jäi käteenA
[/quote]
Ei ne niin kalliita ihan ole jos ei isoa osta. Learjetin saa 21 miljoonalla taalalla uutena http://www.cnet.com/news/learjet-85s-private-high-tech-luxury-to-cost-a-mere-20-8m/
ja käytettynä löytyy halvemmalla.
[/quote] Pitaa vuokrata katto koneen paalle ja palkata kapteeni ellei itsella ole suihkukoneeseen lupakirjaa. Lentobensakin maksaa ja vakuutukset ja niin ne miljoonat valuvat sormien valista kuin hiekka ellei ole varovainen ja osaa laittaa niita tuottamaan.
Palkkaisin perheeseen taloudenhoitajan, joka myös hoitaisi lapsia ja hänelle nuoremman apupiian. Palkkaisin siivoojan. Järjestäisin miehelle ja minulle henkilökohtaiset ravitsemus- ja treenivalmentajat sekä leirejä, joilla hoidetaan kuntoon keski-ikäiset ja lihoneet ruhomme. Hankkisin terveyttä rahalla.
Ostaisin opiskelupaikan halukkaille. Pojalle maksaisin lääkäriopinnot Tartossa.
Miehelle pystyttäisin musiikkistudion. Itselleni hankkisin ohjaajan, joka auttaisi kirjoittamaan ja julkaisemaan 2-3 kirjaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 21:15"]
[/quote]
Onko se kovinkin kallis koulutus?
[/quote]
En usko että rahalla saa ostettua psykologin koulutusta, on nimittäin vaikea päästä.
ETsisin kunnon ihmisiä jotka on joutuneet hirveään pulaan ja sitten pelastaisin heidät pulasta, nimettömänä niin ettei he koskaan saisi tietää kuka heitä auttoi.
Perustaisin vanhusten ja vammaisten yksityisen hoitolaitoksen, jonne palkattaisiin vain parhaita töihin. Tekisin siitä mahdollisimman kotoisan ja perustaisin vaikka lammasfarmin, jossa vanhukset ja vammaiset saisivat näitä rapsutella ja jutella mukavia, koiria ja kissoja unohtamatta. Asuisin sitten oman perheeni kanssa jossain kivassa omakotitalossa ja kävisin kevyessä työssä. Eläisin onnellisesti. Ostaisin siskolle, äidille ja isälleni jotain mistä he kaikki nauttivat. Ennen näitä kävisin juuri aloittamani yliopiston loppuun. En tarvitse erityisasemaa. Olen 18-vuotias tavallinen nainen ja niin tulen aina myös olemaan.
Hakisin välittömästi osittaista hoitovapaata. Töissä oloa en kuitenkaan kokonaan lopettaisi. Saattaisi olla että tontillemme lähtisi ilmestymään myös 20 m2 mökki, jota olemme miettineet. Läheisille lähtis se 111 e kuussa minkä saa antaa verotta.
Ostaisin sen firman, jossa olen töissä, ja pistäisin siellä asiat niin, että siellä ois hyvä ja mukava työskennellä. Ostaisin firman naapuritontin ja laajentaisin toimipaikkaa.
Sitten ostaisin mp-kerhollemme isomman toimitilan kunnon korjausvehkeineen ja -tiloineen. Ostaisin myös uuden moottoripyörän. (Tai siis ehkä n. 10-20 vuotta vanhan, mut mulle uuden.) Haluaisin rakentaa pyörän sellaiseksi, kuin tahdon.
Jaa juu, kyllä myös kierukka pitäis saada äkkiä pois ja lisää lapsia tekemään. Vois olla kotona lasten kanssa niin kauan, että kaikki on koululaisia. <3
Ehkä ihan ekan kannattais kuitenkin palkata terapeutti ja kaikki mielenterveyden ylläpitoon tarvittava henkilöstö, ettei vaan nuppi pimahda.
Ensiksi ostaisin itselleni asunnon. Sitten antaisin lähisukulaisilleni niin paljon rahaa, että he voisivat toteuttaa unelmiaan. Äitini ja siskoni tarvitsevat ainakin asunnot. Lahjottaisin paljon hyväntekeväisyyteen, esimerkiksi eläintensuojeluun ja ympäristönsuojeluun. Auttaisin kaltoinkohdeltuja lapsia ja nuoria. Antaisin rahaa syrjäytymistä ennaltaehkäisevään työhön sekä päihde- ja mielenterveystyöhön.
Antaisin raamantunkäännöstyöhön tai vastaavaan. Ei minulla itsellä juuri tarpeita ole... mutta onneksi en lottoa, joten ei ole tuollaisia murheita.
En usko että ihan hetikään matkustelisin. Ihan ensiksi vaihtuisi asuinpaikka uuteen taloon. Autot vaatisi päivitystä.Sitten ostaisin suvulleni kuuluneita maita takaisin omaan haltuun.Läheiset saisi potista mukavat siivut kukin, ja lähtisin itse opiskelemaan jotain mielenkiintoista. Hoitaisin kaikki hampaani kuntoon. Varmasti 60 miljoonasta lahjoittaisin myös johonkin yleishyödylliseen paikkaan kivan summan, luultavasti se kohdistuisi lapsiin ja/tai vanhuksiin.
Mitäpäs siinä muuta, elämä jatkuisi.
Laittaisin lapsille sijoituksiin ja itselleni tietty myös. Rahastoja, suoria osakkeita, ehkä asuntoja. Summa on niin iso että sillä voisi aivan huoletta tehdä myös hyväntekeväisyyttä. Perustaisin ehkä jonkun säätiön. Hyviä avustuskohteita ois vaikka kuinka, vaikea valita mihin kesikittyisi.. Ehkä ainakin jotain yksinäisten vanhusten tueksi, mielenterveystyöhön ja lasten harrastustoiminnan tukemiseen, erityisesti musiikkiharrastusten.
Omaa työntekoani vähentäisin ja keksisin tilalle mielekkäämpiä aktiviteetteja.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 20:45"]
En oikein ymmärrä kuka jäisi edes osa-aikatyöhön voitettuaan 61 miljoonaa euroa. Ettekö ymmärrä kuinka valtava summa tuo on? Vai onko kyseessä aito kutsumusammatti jota ilman ei halua elää?
[/quote]
Kyllä se työ tuo sisältöä elämään.