Pystyisittekö seurustella oikein introvertin miehen kanssa?
Olen 38v ja kipuilen koko ajan minkälainen mies minulle sopisi. Minulla on elämänkokemusta ainakin kolmen elämän verran (mm. molemmat vanhemmat kuolleet) ja parhaat keskustelut käyn suurinpiirtein kuusikymppisten kanssa. Haluanko seurustella 60v miehen kanssa? No en. :D
Joten nyt yritän seurustella triatlonia treenaavan 42v yliopiston proffan kanssa. Olen itsekin outo, ettei ole varaa valittaa, mutta olen sentään ulospäinsuuntautunut. Ollaan viiden tunnin päässä toisistamme ja kaikki kommunikaatio pitäisi hoitaaa kirjallisesti. Puhelut ja videot eivät ota onnistuakseen. Itse en osaa olla mykkänä montaa viikkoa putkeen. Tarvitsen "lihaa leivän päälle". Nyt on läheisyyskin alkanut vastapuolta ahdistamaan - seksiäkään ei saa! En tiedän pystynkö olla tämän suhteen mies.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti! Imisin hänen penistä mielelläni.
Tuohon kyllästyy viikossa jos mieheen ei saa mitään yhteyttä.
n8327 kirjoitti:
Juu pistin merkille, että puhutaan samoja kieliä (englanti, ruotsi, ranska jne.) mutta mulla on järjestään laajempi sanavarasto. Kielen oppii just helpommin keskustelussa. Ei ole kuulemma ketään kenen kanssa puhua vaikka asunut 10v Ruotsissa siis. Akateeminen maailma on kyllä monikerroksinen kupla itsessään- voi olla vaikea nähdä ulos. Ehkä termi väärä, mutta livenä puhetta tulee ja harvoissa ääniviesteissä, mutta muuten etänä ihminen jää valjuksi pelkkien tekstien takaa.
Itse asiassa lukeminen on tehokkain tapa kartuttaa sanavarastoa sekä äidinkielessä että vieraissa kielissä. Kielen oppiminen toimii muutenkin hyvin pitkään paremmin passiivisilla menetelmillä (joista lukeminen on tehokkain) kuin aktiivisilla. Vaikea kun on puhua jos ei osaa kieltä - kieltä voi aktiivisesti alkaa käyttää kunnolla vasta, kun ymmärtää sitä suht hyvin. Muutoin kyse on lähinnä siitä, että toistellaan kirjasta vuorotellen parin kanssa jotain lauseita.
Miehenkin sanavarasto voi olla laajempi mitä tulee esim. hänen erikoisaloillaan käytettävään sanastoon, mutta ei vain tule peruskeskustelussa ilmi. Kuulostat jotenkin vähän ylimieliseltä ihmiseltä. Ei myöskään kuulosta, että suhteellanne on juuri tulevaisuutta, kun kommunikaatiokin on noin vaikeaa.
Harrastatte seksiä viiden tunnin päässä toisistanne? No, ei ihme jos ei oikein onnistu.
Kyllä tuossa on jotain muuta taustalla kuin introverttiys.
Vierailija kirjoitti:
n8327 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hänestä tekee introvertin?
Herkkyys, ei saa painostaa, paljon omissa maailmoissaan, älykkö.
Tuo ei tarkoita introverttiyttä, tuossa on jotain erityisherkkyyden piirteitä enemmänkin.
Introverttiys on sitä, että ihminen väsyy ollessaan paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa ja vaatii palautumisaikaa. Introvertti voi olla hyvin puhelias, sosiaalinen, reipas (ujon vastakohtana). Esim. oma tyttöni on tällainen. Mutta kun hän on ollut riittävästi muiden ihmisten kanssa, hän "linnoittautuu" omaan huoneeseensa lataamaan akkujaan.
Tarjosin hänelle heti tätä, muttei kuulemma usko ihmisiä rajaaviin määreisiin. Sainpas heti näpeilleni. ;) Opettaa yliopistossa ja ohjaa kaiken maailman projekteja plus tulee Etelä- Europasta (kulttuurillinen ehdollistuminen), joten ei kyllä sinänsä hiljainen ole. Tämä on itselleni ollut hämmentävintä kun olen asunut Italiassa ja Ranskassa ja suurin osa ihmisistä on "reippaampia". Tai ehkei ranskalaiset niinkään, mutta italialiaiset ja espanjalaiset.
Introvertin oloinen voi oikeasti olla myös autistinen, skitsoidi tai muu pääongelmainen ihminen. Vähän sellaisia pikkupoikamaisiahan nuo usein on, hymyilevät somasti.
Puheet liikkuvat jossain neutraaleissa aiheissa kuten vaikkapa urheilussa.
Jos tuommoista käytännössä mykkää ihmistä jaksaa, niin mikäpä siinä. Seksi noita yleensä vähemmän kiinnostaa jos siinä on vähänkään tunnetta mukana. Eivät tykkää sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Harrastatte seksiä viiden tunnin päässä toisistanne? No, ei ihme jos ei oikein onnistu.
Oikein hyvin onnistuu kiitos kysymästä. Yhdessä on vaan vielä vähän mukavempaa. ;)
Tilannetta ei kohdalleni tulisi, sillä en millään keksi sitä, millä keinoin hän olisi saanut minut rakastumaan itseensä!
n8327 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hänestä tekee introvertin?
Herkkyys, ei saa painostaa, paljon omissa maailmoissaan, älykkö.
Paljon omissa maailmoissaan viittaa introverttiin, meillä introilla on usein rikas sisäinen maailma. Sen sijaan herkkyys ja "ei saa painostaa" eivät ole mitenkään introverttiominaisuuksia kuten ei sekään, että on älykkö. Enemmän tuo kuulostaa joltain persoonallisuushäiriöltä tai nepsy-puolen jutulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti! Imisin hänen penistä mielelläni.
Tuohon kyllästyy viikossa jos mieheen ei saa mitään yhteyttä.
Peniksen imeminen ei ole yhteys?
Vierailija kirjoitti:
n8327 kirjoitti:
Juu pistin merkille, että puhutaan samoja kieliä (englanti, ruotsi, ranska jne.) mutta mulla on järjestään laajempi sanavarasto. Kielen oppii just helpommin keskustelussa. Ei ole kuulemma ketään kenen kanssa puhua vaikka asunut 10v Ruotsissa siis. Akateeminen maailma on kyllä monikerroksinen kupla itsessään- voi olla vaikea nähdä ulos. Ehkä termi väärä, mutta livenä puhetta tulee ja harvoissa ääniviesteissä, mutta muuten etänä ihminen jää valjuksi pelkkien tekstien takaa.
Itse asiassa lukeminen on tehokkain tapa kartuttaa sanavarastoa sekä äidinkielessä että vieraissa kielissä. Kielen oppiminen toimii muutenkin hyvin pitkään paremmin passiivisilla menetelmillä (joista lukeminen on tehokkain) kuin aktiivisilla. Vaikea kun on puhua jos ei osaa kieltä - kieltä voi aktiivisesti alkaa käyttää kunnolla vasta, kun ymmärtää sitä suht hyvin. Muutoin kyse on lähinnä siitä, että toistellaan kirjasta vuorotellen parin kanssa jotain lauseita.
Miehenkin sanavarasto voi olla laajempi mitä tulee esim. hänen erikoisaloillaan käytettävään sanastoon, mutta ei vain tule peruskeskustelussa ilmi. Kuulostat jotenkin vähän ylimieliseltä ihmiseltä. Ei myöskään kuulosta, että suhteellanne on juuri tulevaisuutta, kun kommunikaatiokin on noin vaikeaa.
Uskon, että oman alansa sanavarasto on sitten hyvin laajaa. Hyvä perusta toki avainasemassa kielenoppimisessa. Kävin 2v italiaa lukiossa rautaisessa opissa (välitentit joka viikko) ja saavutinkin puhutun ja kuullun ymmärryksen 3kk maassa asumisen jälkeen. Italian kielen taitoni on edelleen hyvä. Pelkän kielioppiosaamisen taso on se, joka suomalaisilla on kun he kertovat osaavansa puhua ruotsia. Eli aika olematon. Kieltä pitää myös uskaltaa käyttää.
Itse olen kärsimätön ihminen ja otan tämän nyt sellaisena oppimiskokemuksena. En ole vielä heittänyt kirvestä kaivoon.
Itse olen todella introvertti. Olen aika sosiaalinen, mutta tarvitsen paljon omaa aikaa, muuten väsyn ja ahdistun. Pääasiassa kommunikoin ihmisten kanssa vain, kun on jotain asiaa, harvemmin jaksan mitään tyhjää höpinää puhelimessa tai viestein. Mutta jos kiinnostun ja ihastun, niin kyllä siinä tapauksessa jaksan pitää yhteyttä ihan eri tavalla. Ja myös jutustella niitä näitä, koska haluan tutustua siihen toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Introvertin oloinen voi oikeasti olla myös autistinen, skitsoidi tai muu pääongelmainen ihminen. Vähän sellaisia pikkupoikamaisiahan nuo usein on, hymyilevät somasti.
Puheet liikkuvat jossain neutraaleissa aiheissa kuten vaikkapa urheilussa.Jos tuommoista käytännössä mykkää ihmistä jaksaa, niin mikäpä siinä. Seksi noita yleensä vähemmän kiinnostaa jos siinä on vähänkään tunnetta mukana. Eivät tykkää sellaisesta.
Hauska kun täällä on jo moni ehtinyt diagnosoida henkilön. Toisaalta opin tässä myös uutta- skitsoidi oli mielenkiintoinen termi.
Kuten totesin olen itsekin outo, mutta sosiaalisuuteni kätkee sen paremmin. Se tietysti voi olla, että sanoo mieliksi asioita, kuten että on seksuaalinen ja tarvitsee paljon seksiä. Mistäs näitä tietää. Kuitenkin ollut pitkässä suhteessa ja on lapsia. Exälleen tullut persoonallisuutta muuttanut lisääntymisalueen kasvain omien sanojensa mukaan ja sen johdosta oli jättänyt miehen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella introvertti. Olen aika sosiaalinen, mutta tarvitsen paljon omaa aikaa, muuten väsyn ja ahdistun. Pääasiassa kommunikoin ihmisten kanssa vain, kun on jotain asiaa, harvemmin jaksan mitään tyhjää höpinää puhelimessa tai viestein. Mutta jos kiinnostun ja ihastun, niin kyllä siinä tapauksessa jaksan pitää yhteyttä ihan eri tavalla. Ja myös jutustella niitä näitä, koska haluan tutustua siihen toiseen.
Se, että kerron mitkä ovat oman tarpeeni (kommunikoinnista, tapaamistahdista) ja hän kategorisesti ohittaa ne se on kyllä hämmentävää. Eli vähän kuin tahattomasti itsekäs. Yleensä vähän hiljaisemmat haluaa kuitenkin ihastuneena "olla mieliksi."
Vierailija kirjoitti:
Ihanko molemmat vanhemmat kuolleet. Ohhoh. Harvallepa tuollaista tapahtuukin. Oot niin spesiaali
Onhan tuo nyt suhteellisen harvinaista, että alle nelikymppisellä on molemmat vanhemmat jo kuolleet. Omassa tuttavapiirissäni en tunne ketään itseni lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko molemmat vanhemmat kuolleet. Ohhoh. Harvallepa tuollaista tapahtuukin. Oot niin spesiaali
Onhan tuo nyt suhteellisen harvinaista, että alle nelikymppisellä on molemmat vanhemmat jo kuolleet. Omassa tuttavapiirissäni en tunne ketään itseni lisäksi.
En tunne minäkään. Ehkä sitä myös kiinnittää nyt enemmän huomiota siihen kuinka monella on vielä viisi- kyysikymppisenäkin vanhemmat. Mutta toki suhteellisia asioita.
n8327 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin seurustella introvertin kanssa, mutta en sellaisen joka ei halua tavata tai muutenkaan olla yhteyksissä minuun.
Tekstipuoli on todella hyvää ja monipuolista (osaa kuvata tunteitaan hyvin ja pitää minut kartalla päivästään jne). Laittaa joka päivä ruokaa, on hyvä isä lapsilleen, jaksaa hyvin sängyssä :D, juteltiin puistossa tuntikausia - ja mä olin suurimman osan ajasta hiljaa :O. Joten paljon hyviä puolia myös.. Ei tässä pysty niin raakasti lähtemään lipomaan.
Mitä on raakasti?
Vierailija kirjoitti:
n8327 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin seurustella introvertin kanssa, mutta en sellaisen joka ei halua tavata tai muutenkaan olla yhteyksissä minuun.
Tekstipuoli on todella hyvää ja monipuolista (osaa kuvata tunteitaan hyvin ja pitää minut kartalla päivästään jne). Laittaa joka päivä ruokaa, on hyvä isä lapsilleen, jaksaa hyvin sängyssä :D, juteltiin puistossa tuntikausia - ja mä olin suurimman osan ajasta hiljaa :O. Joten paljon hyviä puolia myös.. Ei tässä pysty niin raakasti lähtemään lipomaan.
Mitä on raakasti?
Wikisanakirja: Adverbi
raakasti
(murteellinen) raakuutta osoittaen, piittaamattomasti
Riittävän introvertti mies asuu melkein kaapissa tai omassa huoneessa, ja tulee joskus sieltä ulos. Oletko varma ettei tuolla miehellä ole avovaimo ja siksi välttelee, pitäisikö sinun ottaa selvää asiasta salaa.
Tuo ei tarkoita introverttiyttä, tuossa on jotain erityisherkkyyden piirteitä enemmänkin.
Introverttiys on sitä, että ihminen väsyy ollessaan paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa ja vaatii palautumisaikaa. Introvertti voi olla hyvin puhelias, sosiaalinen, reipas (ujon vastakohtana). Esim. oma tyttöni on tällainen. Mutta kun hän on ollut riittävästi muiden ihmisten kanssa, hän "linnoittautuu" omaan huoneeseensa lataamaan akkujaan.