Onko teidän perhe/lähipiirissä tullut riitaa ja ongelmia koronarokotteen ottamisesta?
Onko muiden perhe tai lähipiirissä tullut riitaa tai välirikkoja koronarokotteen ottamisesta? Itsellä lähipiirissä yksi rokotevastainen, joka on hurahtanut kunnolla salaliittoteorioihin. Järkipuhe ei auta, hän uskoo vain omaan totuuteen jota vahvistaa katsomalla roskaa, kuten somevideoita. Pelkään välirikkoa. En tiedä mitä tehdä. Miten muilla?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suvussa kaikki ottaneet rokotteen yhtä lukuunottamatta. Tämä yksi on monisairas ihminen joka on levittänyt kaikenlaisia salaliittoteorioita yms. rokotteista. Nyt kun kaikki muut on jo rokotettu vähintään kertaalleen ilman mitään haittavaikutuksia, hän on hieman hiljentynyt. Ei olla katkaistu välejä, toivotaan vaan että tämä ihminen säästyy koronalta.
En minäkään haluaisi katkaista välejä, en missään nimessä. Haluaisin vain lopettaa tämän valetiedon spämmäämisen ja asiasta jankkaamisen. Ollaan eri mieltä asioista ja se siitä. Mutta ei mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Oon omassa somessa sanonut suoraan, että jos joku mun kavereista jättää ilman lääketieteellistä syytä rokotteen ottamatta, voivat poistua kaverilistaltani. En halua lähipiiriini ihmisiä jotka eivät osallistu tähän asiaan. Se on mun preferenssi, etten tahdo olla heidän kanssaan tekemisissä. Eläkää sen kanssa.
Olet kyllä melkoinen pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin juuri yhteydet koronavastaiseen ihmiseen. En vain jaksanut nähdä niitä epäkunnioittavia kommentteja ja nimittelyjä joka päivä sosiaalisessa mediassa. Väittää, että puhuu suoraan, oikeasti on vain todella töykeä.
En jaksa muutenkaan olla negatiivisessa seurassa, korona ei paina mieltäni eikä elämääni kovinkaan paljoa.
Ennen ihan kiva kaveri nyt negatiivinen, joka julistaa omaa muka-älykkyyttänsä.
Onko hän sitä tyyppiä joka nimittelee muita lampaiksi? Koska tämän suuntaisia vihjauksia tulee omalta läheiseltä koronafoliolta.
Lampaita, apinoita mitä vain keksii kiihkossansa. Kaikki järkevätkin kysymykset vaiennetaan jos hän ei tiedä vastausta niihin. Ikäänkuin heillä olisi ahdasmielinen hyväksytyt mielipiteet ohjekirja. Kaikki huutaa sitä samaa, miettimättä itse - laajemmin. Kyseessä entinen ystävä, jota arvostin ja pidin ihan rentona tyyppinä aikaisemmin.
Onpa ahdistavaa. Itsellä myös läheinen ihminen, jota pidin aivan fiksuna ja hyvänä tyyppinä, on alentunut samanlaiseen käytökseen. Tosi masentava seurata vierestä, kun rakas ihminen tippuu koko ajan syvemmälle somen kaninkoloon. Ja aivan sama kokemus tuosta käsikirjamaisesta, ehkä jopa kulttimaisesta puheesta.
Kiitos kun sain avautua, ilmeisesti tarvetta :D.
Nimenomaan tuo ihmisen kadottaminen fakki idiootiksi harmittaa suuresti. Kaveripiiri on kuitenkin niin kirjavaa väkeä täynnä, että aina löytyy erimieltä olevia, mutta nyt kunnioitus toisia kohtaan on hänellä kadonnut. Olen miettinyt onko taustalla, joku trauma jonka tämä elämän virran hidastuminen on nostanut esiin.
Iso menettämisen tuskahan tällaisesta tulee. Ja suru puseroon, kun ei voi tehdä mitään. Keskustellahan ei tällaisen kanssa voi järkevästi, koska käsikirjasta tulee haukut ja lyttäys kuin apteekin hyllyltä. Joku tarvehan salaliittoteorioihin hurahtavalla on, kokea itsensä muita paremmaksi ja älykkäämmäksi. Että hän tietää jotain muuta, mitä muut on liian "tyhmiä lampaita" tajuamaan. Ehkä elämä ei ole mennyt niin kuin haluaisi. On pettynyt siihen, mitä on tai ei ole saavuttanut elämässään. En tiedä. Tästäkin ov varmaan tutkimuksia mikä saa ihmisen hurahtamaan. Jokin aika sitten oli otsikoissa joku jenkkiläinen koripalloilija, josta oli tullut flatearther. Putosi youtuben kaninkoloon, mutta tuli onneksi myöhemmin järkiinsä. Varmaan nämä somen algoritmit pahentaa osin asiaa. Ne suosittelee aina seuraavaa ja seuraavaa saman tyylistä videota ja kierre on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Oon omassa somessa sanonut suoraan, että jos joku mun kavereista jättää ilman lääketieteellistä syytä rokotteen ottamatta, voivat poistua kaverilistaltani. En halua lähipiiriini ihmisiä jotka eivät osallistu tähän asiaan. Se on mun preferenssi, etten tahdo olla heidän kanssaan tekemisissä. Eläkää sen kanssa.
Lähipiirisi ja faceystävien terveystiedot tai syyt olla ottamatta piikkiä eivät kuulu sinulle pätkääkään.
Muutenkin vaikutat kyllä sellaiselta tyypiltä, jonka katoamista kaverilistalta tuskin kukaan suree.
Vierailija kirjoitti:
No, jokaisella on oikeus valita lähipiirinsä. Itse en suhtaudu asiaan näin periaatteellisesti. Aivan sama jos joku ei ota rokotusta, mutta kiihkoiluun vedän kyllä rajan.
Joo kyllä on aiheuttanut ongelmia ja ihmeellisiä keskusteluja. Ekan rokotuksen jälkeen mulle mm esiteltiin jostain somen luotettavasta lähteestä, miltä rokotetun veri näyttää normaaliin verrattuna. Ilmeisesti meidät rokotetut on tarkoitus eliminoida, meidän veri muuttuu mustaksi ja varmaan kuollaan lähiaikoina kaikki pois 🙄 että täs oottelen milloin potkasen tyhjää.
Kiitos kun sain avautua, ilmeisesti tarvetta :D.
Nimenomaan tuo ihmisen kadottaminen fakki idiootiksi harmittaa suuresti. Kaveripiiri on kuitenkin niin kirjavaa väkeä täynnä, että aina löytyy erimieltä olevia, mutta nyt kunnioitus toisia kohtaan on hänellä kadonnut. Olen miettinyt onko taustalla, joku trauma jonka tämä elämän virran hidastuminen on nostanut esiin.