Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän perhe/lähipiirissä tullut riitaa ja ongelmia koronarokotteen ottamisesta?

Stoppitrollaukselle
19.08.2021 |

Onko muiden perhe tai lähipiirissä tullut riitaa tai välirikkoja koronarokotteen ottamisesta? Itsellä lähipiirissä yksi rokotevastainen, joka on hurahtanut kunnolla salaliittoteorioihin. Järkipuhe ei auta, hän uskoo vain omaan totuuteen jota vahvistaa katsomalla roskaa, kuten somevideoita. Pelkään välirikkoa. En tiedä mitä tehdä. Miten muilla?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Mies oli epävarma ottaako vai ei. Kysyin sitten kun varasin aikaa itselleni etyä varaanko sullekin ja vastasi "joo". Nyt sitten vatvoo, että tekikö virheen, kun otti rokotteen.

Mihin tuo vatvominen teillä liittyy? Onko tullut jotain oireita rokotteesta vai pelkääkö miehesi jotain terveyshaittoja?

Vierailija
22/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen lapseni  ei aio ottaa rokotteita, on sairastanut koronan toissa keväänä. Olen koittanut puhua järkeä, mutta eihän se minua usko. Jotain ihme selityksiä.   Ei tästä tietenkään välit mene, eikä hirveästi ole asiasta riidelty. En viitsi jankata aiheesta, kun on kaikkia muitakin ongelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eijaksais kirjoitti:

oo

Vierailija kirjoitti:

Ollaan eronneita ja lapsen isä rokotevastainen. On ahdistava tilanne, kun pitää pysyä tietenkin väleissä ja hän lähettelee minulle tietojaan joita löytää netistä. Fanaattinen ihminen.

Juuri tällainen tilanne on itsellänikin. Välit haluaa pitää, mutta jatkuva foliohattuskeidan lähettely ja siitä jauhaminen on tosi ahdistavaa. Jotenkin haluaisi saada tilanteen loppumaan, kun itse luottaa tieteellisesti todistettuun tietoon eikä mihinkään trolliarmeijan levittämään disinformaatioon. Järkipuhe tai sanominen ei auta. Suututaan vaan, kun yrittää oikaista faktoilla salaliittoteorioitsijoiden jakamaa "tietoa". Sama ilmiö oli näköjään käynnissä tuolla aiotko ottaa koronarokotteen - ketjussa. Mikä saa ihmisen hurahtamaan näihin juttuihin?

Miksi väität vastaan? Jos vaan ilmoittaisit, ettet halua viestejä aiheesta, koska näkemyksenne ovat erilaiset.

Tätäkin on kyllä yritetty.

Vierailija
24/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole jokaisen oma asia ottaako rokotetta vai ei?

Se on aivan naurettavaa alkaa muille valittamaan jos se ei ole ottanut rokotetta tai jos se on ottanut rokotteen.

Vierailija
25/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Mies oli epävarma ottaako vai ei. Kysyin sitten kun varasin aikaa itselleni etyä varaanko sullekin ja vastasi "joo". Nyt sitten vatvoo, että tekikö virheen, kun otti rokotteen.

Mihin tuo vatvominen teillä liittyy? Onko tullut jotain oireita rokotteesta vai pelkääkö miehesi jotain terveyshaittoja?

Ihan lieviä flunssaoireita tuli. Nyt vatvominen liittyy pelkoon siitä, että myöhemmin tulee terveyshaittoja. Lukee jotain rokotuskriittisten kavereidensa somepostauksia. Ei itse postaa eikä jaa niitä, mutta ei selvästi tiedä, pitäskö niihin uskoa vai ei.

Vierailija
26/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole kysellyt muiden rokotuksista. En ennen enkä ajatellut aloittaa nytkään. Toki perheen tilanteen tiedän, kun meillä on tapana ilmoittaa kun lähtee johonkin ja osa perheestä on tarvinnut ihan kyydin sinne rokotuspaikalle.

Vierailija
27/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen lapseni  ei aio ottaa rokotteita, on sairastanut koronan toissa keväänä. Olen koittanut puhua järkeä, mutta eihän se minua usko. Jotain ihme selityksiä.   Ei tästä tietenkään välit mene, eikä hirveästi ole asiasta riidelty. En viitsi jankata aiheesta, kun on kaikkia muitakin ongelmia

Oikein järkevä ote asiaan. Itsekin yritän välttää turhaa kinaamista, jokainen on vastuussa omasta terveydestään. En tuputa muille mielipidettäni rokotteen hyödyllisyydestä, joten en ymmärrä näitä rokotevastaisia, jotka jauhavat muille kuinka rokote sterilisoi ja tarkoitus on populaation vähentäminen, ja mitä vielä ihmeellistä huttua. Semminkin kun olen ilmaissut, että nämä jutut ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
28/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon keskussairaalan alueellako toinen voi varata ajan täysi-ikäiselle?

Vierailija
29/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki ovat ottaneet ihan omasta halustaan. Asiasta ei olla edes oikein keskusteltu, kun ei ole tarvinnut. Ikähaitari 17-70-vuotta. Suurin osa korkeakoulutettuja.

Vierailija
30/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin juuri yhteydet koronavastaiseen ihmiseen. En vain jaksanut nähdä niitä epäkunnioittavia kommentteja ja nimittelyjä joka päivä sosiaalisessa mediassa. Väittää, että puhuu suoraan, oikeasti on vain todella töykeä.

En jaksa muutenkaan olla negatiivisessa seurassa, korona ei paina mieltäni eikä elämääni kovinkaan paljoa.

Ennen ihan kiva kaveri nyt negatiivinen, joka julistaa omaa muka-älykkyyttänsä.

Vierailija
31/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoon keskussairaalan alueellako toinen voi varata ajan täysi-ikäiselle?

Ihan kuule eri alue. Ei tarvinnut tunnistautua sähköisesti meidän alueella ainakaan,syöttää vain tietonsa. - se jolle kommentoit

Vierailija
32/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaisin juuri yhteydet koronavastaiseen ihmiseen. En vain jaksanut nähdä niitä epäkunnioittavia kommentteja ja nimittelyjä joka päivä sosiaalisessa mediassa. Väittää, että puhuu suoraan, oikeasti on vain todella töykeä.

En jaksa muutenkaan olla negatiivisessa seurassa, korona ei paina mieltäni eikä elämääni kovinkaan paljoa.

Onko hän sitä tyyppiä joka nimittelee muita lampaiksi? Koska tämän suuntaisia vihjauksia tulee omalta läheiseltä koronafoliolta.

Vierailija
33/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan lieviä flunssaoireita tuli. Nyt vatvominen liittyy pelkoon siitä, että myöhemmin tulee terveyshaittoja. Lukee jotain rokotuskriittisten kavereidensa somepostauksia. Ei itse postaa eikä jaa niitä, mutta ei selvästi tiedä, pitäskö niihin uskoa vai ei.

Onpa ikävä kuulla, mutta tunnistan kyllä tilanteen itsekin. Olen rokotettu ja en oikein usko näihin koronaa koskeviin salaliittoteorioihin. Välillä kuitenkin herää sellainen mitäs jos sittenkin ajatus, joka onneksi menee nopeasti poiskin. Tämähän osoittaa sen, että disinformaatiota levittävä taho pystyy herättämään epäluuloa, epäilyksiä ja pelkoa. Siihen he juuri pyrkivätkin. Toivottavasti valheellisen tiedon leviämiseen keksitään lääke lähiaikoina. Ihan kamalaa tämä. Varsinkin kun he ottavat jo lapsia ja nuoriakin kohteeksi.

Vierailija
34/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän sitä tyyppiä joka nimittelee muita lampaiksi? Koska tämän suuntaisia vihjauksia tulee omalta läheiseltä koronafoliolta.

Lampaita, apinoita mitä vain keksii kiihkossansa. Kaikki järkevätkin kysymykset vaiennetaan jos hän ei tiedä vastausta niihin. Ikäänkuin heillä olisi ahdasmielinen hyväksytyt mielipiteet ohjekirja. Kaikki huutaa sitä samaa, miettimättä itse - laajemmin.  Kyseessä entinen ystävä, jota arvostin ja pidin ihan rentona tyyppinä aikaisemmin.

Vierailija
35/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa kaikki ottaneet rokotteen yhtä lukuunottamatta. Tämä yksi on monisairas ihminen joka on levittänyt kaikenlaisia salaliittoteorioita yms. rokotteista. Nyt kun kaikki muut on jo rokotettu vähintään kertaalleen ilman mitään haittavaikutuksia, hän on hieman hiljentynyt. Ei olla katkaistu välejä, toivotaan vaan että tämä ihminen säästyy koronalta.

Vierailija
36/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon omassa somessa sanonut suoraan, että jos joku mun kavereista jättää ilman lääketieteellistä syytä rokotteen ottamatta, voivat poistua kaverilistaltani. En halua lähipiiriini ihmisiä jotka eivät osallistu tähän asiaan. Se on mun preferenssi, etten tahdo olla heidän kanssaan tekemisissä. Eläkää sen kanssa.

Vierailija
37/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaita, apinoita mitä vain keksii kiihkossansa. Kaikki järkevätkin kysymykset vaiennetaan jos hän ei tiedä vastausta niihin. Ikäänkuin heillä olisi ahdasmielinen hyväksytyt mielipiteet ohjekirja. Kaikki huutaa sitä samaa, miettimättä itse - laajemmin.  Kyseessä entinen ystävä, jota arvostin ja pidin ihan rentona tyyppinä aikaisemmin.

Yksi tällainen todella ahdistava linkki oli hänen jakama:

Lapsi oli koulussa eristetty luokkakavereistaan, koska korona vastainen äitikiihkoilija oli saanut lapsensa päähän taottua, ettei maskia saa käyttää. Lapsi oli sitten eristetty muista muiden turvallisuuden takia. Äiti julkaisi kuvia netissä lapsestansa, joka voi psyykkisesti todella huonosti. Lapsi oli tunnistettavissa kuvista ja selkeästi voi pahoin, koska ei tiennyt minne suuntaan kumartaa ja minne pyllistää. Koulussa eristetään ja kotona vauhkotaan suuvaahdossa salaliitoista. Toivottavasti, joku teki lasun.

Erittäin ahdistavaa kun lapsi pakotetaan vanhemman omaan muottiin eikä anneta päättä neutraalisti itse.

Vierailija
38/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon omassa somessa sanonut suoraan, että jos joku mun kavereista jättää ilman lääketieteellistä syytä rokotteen ottamatta, voivat poistua kaverilistaltani. En halua lähipiiriini ihmisiä jotka eivät osallistu tähän asiaan. Se on mun preferenssi, etten tahdo olla heidän kanssaan tekemisissä. Eläkää sen kanssa.

Ehkä hekään eivät tarvitse sinua enää. Rokotetta on tutkittu vähän, sivuvaikutukset alkavat näkymään vasta vuosien päästä.

Vierailija
39/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ahdistavaa. Itsellä myös läheinen ihminen, jota pidin aivan fiksuna ja hyvänä tyyppinä, on alentunut samanlaiseen käytökseen. Tosi masentava seurata vierestä, kun rakas ihminen tippuu koko ajan syvemmälle somen kaninkoloon. Ja aivan sama kokemus tuosta käsikirjamaisesta, ehkä jopa kulttimaisesta puheesta.

Vierailija
40/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tällainen todella ahdistava linkki oli hänen jakama:

Lapsi oli koulussa eristetty luokkakavereistaan, koska korona vastainen äitikiihkoilija oli saanut lapsensa päähän taottua, ettei maskia saa käyttää. Lapsi oli sitten eristetty muista muiden turvallisuuden takia. Äiti julkaisi kuvia netissä lapsestansa, joka voi psyykkisesti todella huonosti. Lapsi oli tunnistettavissa kuvista ja selkeästi voi pahoin, koska ei tiennyt minne suuntaan kumartaa ja minne pyllistää. Koulussa eristetään ja kotona vauhkotaan suuvaahdossa salaliitoista. Toivottavasti, joku teki lasun.

Erittäin ahdistavaa kun lapsi pakotetaan vanhemman omaan muottiin eikä anneta päättä neutraalisti itse.

Ei helvetti 😱 niin surullista. Toivottavasti lapsiparka saa apua. Tämä on kauheinta, että lapsista tehdään jonkun oman ideologisen aatteen soturi. Sadistista. Jättäkää lapset omat kiihkoilunne ulkopuolelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi