Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paeta tilanteesta kun vanha tuttu tulee juttelemaan?

Vierailija
19.08.2021 |

Eli jos kyseessä on joku tuttava jota on nähnyt viimeksi 10v sitten, mutta ei välittäisi olla enää tekemisissä (henkilö esim juoruilee, tai entiseen tuttavapiiriin kuuluu ilkeitä ihmisiä) eikä halua vaihtaa kuulumisia, miten paeta tilanteesta? Olettaen että joku tällainen tuttava tulee rempseänä juttelemaan, eikä tutulla käy edes mielessä etten ole kiinnostunut. Oletteko miten onnistuneet pakenemaan tilanteesta? Itse olen mm.ollut kiusattu ja minusta juoruillaan vanhalla paikkakunnalla vieläkin, vaikka oma elämäni on mennyt eteenpäin ilman heitä jo kauan. En välittäisi jutella asioistani enää heille, saati edes moikata jos jossain törmää. Mutta kun joku tulee juttusille niin miten siinä kehtaa enää esittää ettei tunne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori mul on nyt vähän kiire". Samaan tyyliin kuin feissareille.

Vierailija
2/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen kuten hymyilisin R-kioskin myyjälle. Jos minulta jotain kysellään, totean tyhjä hymy kasvoilla, että kiitos hyvää. En kerro puolisosta, en lapsista, en työstäni, en missä asun tms. Olen harmaata tapettia, sulaudun ympäristöön, minussa ei ole mitään kiinnostavaa. Jos mahdollista, totean "Anteeksi, minun täytyy poistua" ja sitten poistun. En lähde selittelemään että mihin poistun, kenen kanssa ja miksi, vaan poistun. Jos siitä joku mielensä pahoittaa, niin se on voivoi. Olen itse itkenyt itseni uneen lukemattomia kertoja pikkupaikkakunnan juoruämmien ja kiusaajien takia, enkä ala noudattamaan heidän piirileikkien sääntöjä. Pitäkööt nokkavana kaupunkilaisena, minä pidän heitä juntteina maalaisina sitten.

Kaikkien kanssa ei tarvitse leikkiä, näinhän mulle sanottiin lapsena, niin mä sanon nyt sitten näin aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on jossain odotustilassa, vaikka lääkärille. Että ei voi paeta tilanteesta.

Vierailija
4/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaat ja jatkat kävelyä eteenpäin. Jos et ole liikkeessä, toteat, että pahoittelut, mun on soitettava yksi puhelu ja positut paikalta. 

Vierailija
5/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilen kuten hymyilisin R-kioskin myyjälle. Jos minulta jotain kysellään, totean tyhjä hymy kasvoilla, että kiitos hyvää. En kerro puolisosta, en lapsista, en työstäni, en missä asun tms. Olen harmaata tapettia, sulaudun ympäristöön, minussa ei ole mitään kiinnostavaa. Jos mahdollista, totean "Anteeksi, minun täytyy poistua" ja sitten poistun. En lähde selittelemään että mihin poistun, kenen kanssa ja miksi, vaan poistun. Jos siitä joku mielensä pahoittaa, niin se on voivoi. Olen itse itkenyt itseni uneen lukemattomia kertoja pikkupaikkakunnan juoruämmien ja kiusaajien takia, enkä ala noudattamaan heidän piirileikkien sääntöjä. Pitäkööt nokkavana kaupunkilaisena, minä pidän heitä juntteina maalaisina sitten.

Kaikkien kanssa ei tarvitse leikkiä, näinhän mulle sanottiin lapsena, niin mä sanon nyt sitten näin aikuisena.

Entäs jos tilanne menee näin:

"Mitä sulle kuuluu? :)))"

"Kiitos hyvää.. :) *sirkkojen sirinää*"

"No hei kerro nyt vähän jotain enemmän!! me ollaan mirkun kanssa mietitty missä oot ollut, mitä teet nyt, missä asut, plaaplaa"

" ???" Mitä tuohon sanotaan.

Vierailija
6/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No hei kerro nyt vähän jotain enemmän!! me ollaan mirkun kanssa mietitty missä oot ollut, mitä teet nyt, missä asut, plaaplaa"

Eipä kummempia, mutta mitä TEILLE kuuluu? Kuulin, että Mirkun miehellä on suhde naapurin mieheen ja huhupuheena kuulin, että sinut on nähty useita kertoja Iho- ja sukupuolitautien poliklinikalla.

Vierailija
7/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on jossain odotustilassa, vaikka lääkärille. Että ei voi paeta tilanteesta.

Kuulokkeet korville ja "sori, mun pitää kuunnella tää luento tunnin sisällä". 

Jos toinen vielä jaksaa kysellä esim. 

- Aijjaa, mitä sä opiskelet?

Tähän voi vastauksen keksi etukäteen, mieluiten sanahirviö, joka ei tarkoita mitään. 

Valehtelu on sellainen tapa, johon en kannusta ketään, mutta tällaisissa tapauksissa, joissa ilkeilijät pyrkivät juttusille, vale on niin näkyvä, että sen osaa toinenkin tulkita oikein (eli tarkoittaa: en halua puhua sulle) eikä siitä seuraa mitään pahaa eli luottamussuhteeseen ei tule säröä. 

Vierailija
8/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka sukellusveneessä.. 

Vierailija
9/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvyydenyilen kuten hymyilisin R-kioskin myyjälle. Jos minulta jotain kysellään, totean tyhjä hymy kasvoilla, että kiitos hyvää. En kerro puolisosta, en lapsista, en työstäni, en missä asun tms. Olen harmaata tapettia, sulaudun ympäristöön, minussa ei ole mitään kiinnostavaa. Jos mahdollista, totean "Anteeksi, minun täytyy poistua" ja sitten poistun. En lähde selittelemään että mihin poistun, kenen kanssa ja miksi, vaan poistun. Jos siitä joku mielensä pahoittaa, niin se on voivoi. Olen itse itkenyt itseni uneen lukemattomia kertoja pikkupaikkakunnan juoruämmien ja kiusaajien takia, enkä ala noudattamaan heidän piirileikkien sääntöjä. Pitäkööt nokkavana kaupunkilaisena, minä pidän heitä juntteina maalaisina sitten.

Ympäripyöreästi. Vaikka jatkavat niin jatkat edelleen ympäripyöreästi.

Vierailija
10/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kummempia, mutta mitä TEILLE kuuluu? Kuulin, että Mirkun miehellä on suhde naapurin mieheen ja huhupuheena kuulin, että sinut on nähty useita kertoja Iho- ja sukupuolitautien poliklinikalla.

Joo tällaiset vastaukset on aina kivoja fantasioita, mutta ei kukaan oikeasti kehtaa alkaa tuollaista selittämään.

Tuo että kääntää kysymyksen heti toiseen voisi kyllä ehkä toimia.

"Ei mulle mitään ihmeempiä. Mitä sulle kuuluu?" Tääkin on kyllä vähän nihkeä, kun ei oikeasti kiinnosta mitä toiselle kuuluu, eikä halua jatkaa keskustelua yhtään enempää. Tuntuu että jos hymyilee liikaa kun vastaa "kiitos hyvää." niin se hymykin on kutsu jatkamaan keskustelua. Nämä utelevat tuttavat eivät tajua tai halua tajuta esim.kehonkielestä ettei toista kiinnosta. Tosiaan kyse juoruilevista tai/ja ilkeistä ihmisistä, jotka eivät kunnioita rajoja. 

Vierailija
11/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vaikka lehti kädessä odotushuoneessa, voisi jatkaa sen pläräilyä ehkä hiljaisuudessa. Kuulokkeetkin voisi tomia, mutta odotushuoneessa pitää kuulla kun nimi huudetaan. Eikä sen tarvitse olla odotushuone. Voi vaikka olla bussi josta ei voi poistua, tai mikä vaan, että tuttavaa ei voi väistää tokaisemalla sori nyt on vähän kiire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi