Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni pelotteli mua lapsena, nyt käyn niita pelon tunteita läpi

Vierailija
19.08.2021 |

Tuli sellainenkin muistikuva, että olin hänen kanssa veneessä ja hän alkoi keikuttamaan sitä tahallaan ja nauroi, kun mun pelotti. Monesti hiipi selän takaa tai kulman takaa pelottelemaan. Mitä helvettiä, millainen vanhempi tekee noin??? Isäni on jo kuollut ja tapahtumista on aikaa lähemmäs 50 vuotta. Kroppa kyllä tuntee nämä pelot edelleen.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä teki samaa

Keikutti venettä ja uhkasi että hukutaan

Uhkasi jättää keskellä metsää mut yksin metsään

Uhkasi tönäistä alas esim korkealta parvekkeelta

Mutta onkin narsisti joka nauttii vallantunteesta ja siitä ajatuksesta että lapsen henki on hänen käsissään ja valtansa alla.

Sitten oma lukunsa on väkivalta, siitä en jaksa aloittaa edes.

Ei olla väleissä.

Onkohan mutkin uhattu jättää metsään.. Tai sitten isä on "kadonnut" metsässä ja saanut mut pelkäämään. En nimittäin VOI enkä uskalla mennä yksin metsään, minun keho ei todellakaan "maadoitu" tai rauhoitu siellä. Pakokauhu tulee. ap

Vierailija
22/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitään siedätyskasvatusta vaan puhdasta VALLANKÄYTTÖÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä hyväksikäytti, lääppi ja ahdisteli

Mutta niin ettei jäänyt jälkiä, repeämiä tms. Vain limainen kieli. Arvaa mitä pelkotiloja siitä jäi.

Nyt äijä on vanha ja taputtelee käsiään kuin lapsi eikä mikään paina.

Tyhmyys on pahuutta.

Vierailija
24/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat puolestaan helposti miettivät aran lapsen kohdalla, ettei tuosta ole mihinkään. Että elämässä ei voi menestyä, jos on arka. Toivotaan, että arka lapsi karaistuisi. Jännitystä ja hämmennystä pidetään merkkinä siitä, ettei hallitse itseään ja tuntee itsensä epävarmaksi. Ne kuuluvat ihmiselle. Jos niitä ei ole, niin tunne-elämä ei ole normaali.

Vierailija
25/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä teki kaikkea tyhmää mulle kun olin lapsi, ei kai oikein osannut olla isä kun oli itekin aika kakara kun mut saivat. Ihan yllätyin kun muutama päivä sitten kun puhuttiin jostain vaan mun lapsuuden tapahtumasta, niin isä sanoi, että hän ei tajunnut silloin ja oli niin tyhmä ja kypsymätön. Olin ihan suu auki, että mitä. No, mitään muuta anteeksipyyntöä en häneltä tarvi ja niin olin itsekin ajatellut, että hän oli sellainen isä mihin kykeni, kai tuo parhaansa yritti ja onneksi on tuokin kasvanut ihmisenä.

Vierailija
26/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kautta aikojen ovat pelotelleet lapsia jos jonkinmoisilla tarinoilla. Lääkärin mielestä pelottelun ei tarvitse olla pannassa tänäkään päivänä, kunhan sillä suojellaan lasta todellisilta vaaroilta.

Apulaisylilääkäri Saija Roine Kuopion lasten ja nuorten mielenterveyspalveluista toteaa, että pelottelu on hyväksyttävää niin kauan, kun sitä käytetään suojaamis- ja kasvatustarkoituksessa.

Siinä missä toinen lapsi ei pelottelusta juuri hetkahda, toiselle se saattaa aiheuttaa pahaa oloa.

– Jos pelottelu menee yli ja jos lapsella on ahdistumis- ja pelkoherkkyyttä geneettisesti tai opitusti, se voi tehdä tepposen.

https://yle.fi/uutiset/3-7754068

Vierailija
27/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opitko mitään?

Vierailija
28/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehty tepposia lapsille

Vierailija
29/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen mitä olen lapsesta asti inhonnut, on kutittelu. Ei, se että nauraa hysteerisenä kun toinen pitää otteessaan ja käsittelee sinua, ei ole oikein. Mitenkään et pääse pois ja toinen ei usko miten paljon kärsit tilanteessa. Kun naurat, heko heko.

Toikin on vähän ristiriitasta kun lapset tavallaan tykkää siitä ja ei tykkää. Minä kutittelin kummilapsiani, mutta kun huusivat että ei saa, niin päästin heti irti, nuo kuitenkin tuli heti sen jälkeen virnuillen kiehnäämään siihen taas oikein odottaen kutitusta ja tietenkin tein sen taas ja lapset nauroivat kippurassa, eli itse sitä kyllä kerjäsivät. Ei kuitenkaan pidä kutitella niin, että lapsi ei pääse karkuun silloin kun haluaa.

Vierailija
30/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ette jatka perinnettä ja pelottele omia lapsianne!

Vierailija
31/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi sanottuna typerä ja muutenkin aikansa elänyt kasvatusmenetelmä, josta saattaa pahimmassa tapauksessa jäädä elinikäiset traumat. Tässä pelottelussa olisi syytä muistaa, että lapset eivät ole samanlaisia kuin aikuiset. He eivät ymmärrä ajatella, että jokin heille kerrottu asia ei ehkä olekaan ihan niin justiinsa ja sen johdosta saattavat ottaa jonkin "vain pieneksi pelotteeksi" tarkoitetun jutun liiankin vakavasti.

Vierailija
32/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun pienenä leikittiin isän kanssa pelottelua. Isä meni piiloon ja säikytteli meitä aina kamalalla karjaisulla. Tuo oli minusta hauskin leikki mitä isän kanssa koskaan leikittiin, myös venettä isä keikutteli, mutta se ei ollut minustakaan hauskaa.

Vierailija
33/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka työ vaatii rankat huvit.

Vierailija
34/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ajattelematonta. Vene voisi keikahtaa eikä ole mikään huvipuistolaite kyseessä. Kai sulla oli pelastusliivit kuitenkin?

Vierailija
35/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ajattelematonta. Vene voisi keikahtaa eikä ole mikään huvipuistolaite kyseessä. Kai sulla oli pelastusliivit kuitenkin?

Ei ollut siihen aikaan pelastusliivejä, hyvä jos edes autossa turvavyöt. Lisäksi isä keikutteli venettä niin paljon, että pelkäsin ihan todella henkeni edestä. Ja yksi vaan nauroi. ap

Vierailija
36/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saatana .Isäni on narsisti.

Vierailija
37/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmistä lapsista kasvaa tyhmiä aikuisia ja he saavat lapsia, sille ei voi mitään!

Vierailija
38/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

;(

Vierailija
39/57 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😦😦😦😦😦😦😢😢😢😢😢😢😢😭😭😭😭😭😭😭

Vierailija
40/57 |