Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei sano mitään kommenttiisi ja vaihtaa sitten puheenaihetta

Vierailija
19.08.2021 |

Minusta tuo on äärettömän huonoa käytöstä ja osoittaa, kuinka paljon halveksii toista ihmistä. Ei siis voi sanoa, että olipas hölmösti sanottu tai kysyä, miksi ihmeessä ajattelet noin/ puhut tuollaista.

Äitini harrastaa tuota. Jos kukaan muu käyttäytyisi minua kohtaan noin, en tietenkään olisi tekemisissä. Nyt yritän olla hyvä tapainen ja soittaa ehkä kerran viikossa tai kahdessa.

Miten joku voi noin paljon halveksia toista ihmistä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti

Vierailija
2/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on tällainen joka keskittyy "vain positiivisiin asioihin" ja jos sanon jotain negatiivista jostain (asiasta tai ihmisestä), ei kommentoi siihen mitään, vaan alkaa puhua ihan muista asioista (jostain positiivisesta tietysti!).

Jotenkin toksista, että negatiiviset asiat kuuluu ohittaa ja niitä ei pidä käsitellä, vaan keskitytään vain "iloisiin asioihin". Oppi tämän tavan yhdeltä harrastuspiirin ihmiseltä jota kunnioittaa joillain itselleen tärkeillä meriiteillä. Totesin vain että olkoon sitten keskenään positiivisia :D Soittaa kyllä silloin tällöin mulle avautuakseen ja valittaakseen jostain ja varmasti suuttuisi tai ainakin ihmettelisi, jos tekisin itse samoin että olisin vain hiljaa, ja alkaisin puhua ihan muusta :D

Ei ole mun äiti tms joten mun on ollut vain helppo jättää tämä ihminen nyt vähemmälle huomiolle. Muodon vuoksi kyselen joskus kuulumisia, ja hän avatuu jostain ongelmistaan. Sitten ei taas kuulu mitään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei kannata sanoa ääneen.

Vierailija
4/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kommenttisi menee ns. yli hilseen ja kun ei tajua, ei osaa vastata ja aloittaa toisen puheenaiheen..

Vierailija
5/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kommenttisi menee ns. yli hilseen ja kun ei tajua, ei osaa vastata ja aloittaa toisen puheenaiheen..

Miksi ei kysy tai sano, että nyt en tajunnut?

Ap

Vierailija
6/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei kannata sanoa ääneen.

Olen kyllä oppinut jo kovasti miettimään, mitä sanon äidilleni. Mutta noita hiljaisuuksia ja aiheenvaihtoja tulee aika yllättävissä paikoissa.

Tiedän, että hän tekee tuota myös muille. On itse kertonut. Haukkuu siis esim. sukulaistamme, joka puhuu mielestään tyhmiä ja kun kysyn, mitä itse sanoi, kertoo, että ei mitään, vaihtoi puheenaihetta.

Ja tekee samaa minulle. Olen siis mielestään täysi ääliö.

Vierailija
7/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän/oletko sinä lihava?

Vierailija
8/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aina kun sanot jotain vaihtaa puheenaihetta?

Sorry, konkreettisia tietoja puuttuu.

Vierailija
9/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säät olleet kurjia viime aikoina, kuka valittikaan helteistä?

Vierailija
10/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aina kun sanot jotain vaihtaa puheenaihetta?

Sorry, konkreettisia tietoja puuttuu.

Ei aina, mutta yllättäen.

Vierailija
11/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän/oletko sinä lihava?

Emme, mutta miten tuo liittyisi asiaan?

Vierailija
12/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna muuta esimerkki kommenteistasi.

Vierailija
13/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selvä vinkki, ettei jaksa kuunnella sun ruikutusta.

Vierailija
14/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on elämässäni yksi ihminen, jonka kanssa toimin noin. Olen kyllä ihan sosiaalinen ja yleensä osaan kyllä ihan ilmaista, jos en halua puhua jostakin tai todeta kohteliaasti, jos olen eri mieltä. Tämä yksi ihminen ei vain itse noudata normaalin kanssakäymisen rajoja. Hän pitää meitä huomattavan paljon läheisempinä kuin todellisuudessa olemme. Hän kyselee ja neuvoo jatkuvasti sellaisista aiheista, joista puhun vain lähipiirilleni. Kohteliaat torjunnat hän ohittaa. Hän ei ole minulle myöskään niin läheinen, että jaksaisin riidellä hänen kanssaan. Ei ole sellaistakaan vaihtoehtoa, että ei oltaisi tekemisissä.

Eipä siinä sitten jää oikein muuta kuin vaihtaa aihetta.

Vierailija
15/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kysymyksestä. Mä olen koko ikäni saanut enemmän ja vähemmän saannut homottelua osakseni ja en vihaa mitään muuta kuin sitä kysymystä "ootko sä homo?" Se ei kuulu millään tavalla ihmiselle joka ei kuulu mun lähipiiriin. Vaihdan aihetta.

Vierailija
16/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on tällainen joka keskittyy "vain positiivisiin asioihin" ja jos sanon jotain negatiivista jostain (asiasta tai ihmisestä), ei kommentoi siihen mitään, vaan alkaa puhua ihan muista asioista (jostain positiivisesta tietysti!).

Jotenkin toksista, että negatiiviset asiat kuuluu ohittaa ja niitä ei pidä käsitellä, vaan keskitytään vain "iloisiin asioihin". Oppi tämän tavan yhdeltä harrastuspiirin ihmiseltä jota kunnioittaa joillain itselleen tärkeillä meriiteillä. Totesin vain että olkoon sitten keskenään positiivisia :D Soittaa kyllä silloin tällöin mulle avautuakseen ja valittaakseen jostain ja varmasti suuttuisi tai ainakin ihmettelisi, jos tekisin itse samoin että olisin vain hiljaa, ja alkaisin puhua ihan muusta :D

Ei ole mun äiti tms joten mun on ollut vain helppo jättää tämä ihminen nyt vähemmälle huomiolle. Muodon vuoksi kyselen joskus kuulumisia, ja hän avatuu jostain ongelmistaan. Sitten ei taas kuulu mitään :D

Ymmärrän kaveriasi. Negatiiviset asiat tuo pahaa karmaa, mutta kaverisi uskottavuus menee siinä, että itse kuitenkin valittaa. Ei elä kuten opettaa.

Vierailija
17/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi pokkana vaihtamaan puheenaihetta. Tunnen muutaman tällaisen ihmisen.

Tulee kyllä loukattu ja aliarvostettu olo. Miksi ei voi edes jotain kommentoida tai sanoa, että en osaa tuohon sanoa mitään.

Miten kuvittelevat, että toinen vain joustavasti alkaakin puhua ihan jostain muusta kun on hoomoilasena, loukkaantunut ja ärsyyntynyt?

Ovat itsekkäitä ihmisiä ja ilmeisesti tottuneet saamaan aina oman tahtonsa ja mielipiteensä läpi.

Eivät välitä mitä se toinen ajattelee heistä tai miltä toisesta tuntuu.

Vierailija
18/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjailee ja tietty osoittaa nokkimisjärjestystä, ehkä aihepiiri liian tungetteleva.

Vierailija
19/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi sukulainen, joka tekee tuota (siis ihan kaikille), koska häntä kiinnostaa vaan ne asiat jotka häntä kiinnostaa ja jos ei kommentti tai aihe miellytä/kiinnosta, niin sitä ei sitten ole olemassakaan.

Vierailija
20/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samanlainen. En reagoi mitenkään keskustelussa tai sähköpostissa tms. tuleviin asiaan kuulumattomiin tai typeriin kommentteihin ja kysymyksiin. Joidenkin ihmisten kanssa menisi kaikki aika asiattomuuksien vatomiseen, jos sille tielle lähtisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi