Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että alkoholiongelmaiset viettävät mieluummin aikaa esimerkiksi puistojen penkeillä toisten alkoholistien kanssa, koska he saavat niistä piireistä paremmin hyväksyntää?

Vierailija
19.08.2021 |

Kertokaapa mietteitänne tästä asiasta?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö 1970-luvulla?

Vierailija
2/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan olemassa mitään roolia, johon joku ei pyrkisi toivoen saavansa edes joltakulta hyväksyntää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin aikani saada hyväksyntää. Kun ei sitä tippunut, niin päätin, että pitäkää tunkkinne, minä pärjään yksinkin! Kiva leffa telkusta, hyvää syötävää ja juotavaa, sohvalle ja viltti päälle, mikäs sen mukavampaa.

Vierailija
4/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekoitat kaksi asiaa juopot ja spurgut, spurgu on juoppo mutta juoppo ei välttämättä ole spurgu. itse kuulun juoppoihin enkä missään tapauksessa lähtisi puistoihin. ihmettelen vain että miksi näin elämää suurempi kysymys vaivaa mieltäsi ja jos haluat spurgu-näkökulman asiaan niin ota pari euroa mukaasi ja käy puistossa kysymässä.

Vierailija
5/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on laumaeläin, joka kaipaa lajitoverien seuraa ja hyväksyntää. Toki tästä on poikkeuksia, mutta ei merkittäviä määriä.

Vierailija
6/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyväksynnällä elä.

Vierailija
7/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaan ovat puistospurgut käyneet, pitäisikö ne saada maailmanperintölistalle suojelukohteiksi?

Harvinainen on myös puhdas juoppo ilman sekakäyttöä.

Vierailija
8/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomuus vaikuttaa. Hätämajoitus saattaa olla osan päivää asukkailta suljettu. 

https://vvary.fi/hatamajoitus-paakaupunkiseudulla/

Vierailija
9/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvaan ovat puistospurgut käyneet, pitäisikö ne saada maailmanperintölistalle suojelukohteiksi?

Harvinainen on myös puhdas juoppo ilman sekakäyttöä.

Ainakin paikallinen puistospurgukanta näyttää kesän aikana jakaantuneen sekakäyttäjiin ja alkoholin käyttäjiin, eivät enää hengaa yhdessä.

Vierailija
10/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puistojuoppo, en spurgu. Menen puistoon saadakseni olla ihmisten tohinalta rauhassa haaveilemassa, en seurustellakseni. Käytän vain alkoholia ja tupakkaa, ja laitan tupakantumpit kaikki roskikseen, kuten muutkin roskani.

Vierailija
11/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistojuoppo on vapaa ihminen. Ainakin irti oravanpyörästä.

Vierailija
12/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on. Ainakin meidän ostarilla näyttää olevan jengillä näin. Juttelevat siellä sitten iltapaskojen lööpeistä ym. Sama meno (ja osin samat osallistujat) kuin viereisen yläasteen tupakkaringissä 30 vuotta sitten.

Vierailija
13/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai. Ei tarvitse selitellä itseään, vaan muut ymmärtävät. Vertaistukea.

Ihmisiä ne päihdeongelomaisetkin ovat.

Vierailija
14/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noiden seurassa kukaan muu jaksa ollakaan. Ei ole paljon vaihtoehtoja jos kaipaa seuraa.

Vierailija
15/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on laumaeläin.

Vierailija
16/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama harrastus yhdistää.

Vierailija
17/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan Ohisalo fiksata tämän?

Vierailija
18/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en tiedä vastausta kysymykseesi. Olen rantajuoppo, ryyppään koiran kanssa rannalla enkä huoli muuta seuraa.

Vierailija
19/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan Ohisalo fiksata tämän?

Ei voi, sillä on ihan muut ambitiot.

Vierailija
20/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juoppo ex oli sellainen, että suurimman osan aikaa joi kyllä ihan yksikseen kotona, mutta välillä sitten kaipasi seuraa ja lähti jonnekkin ulos muiden känniläisten kanssa hillumaan. Yhden kesän (ei oltu silloin enää yhdessä, mutta tekemisissä kuitenkin) hän melkein hillui asuntonsa lähipuistossa, kun sinne oli silloin pesiytynyt joku asunnottomien juoppojen porukka. Ja tottakai se on mukavinta olla sellaisten ihmisten seurassa, jotka ei arvostele juomisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän