Mistä tiedän, koska voin alkaa treenata vatsalihaksia synnytyksen jälkeen?
Synnärillä sanottiin,. että jos aloittaa liian pian, niin voi jäädä pömppömaha. Mulla kulunut nyt n. 2 kk synnytyksestä
Entäs juoksu ja hyppely? koska ne saa aloittaa?
Kiitos etukäteen!!!!
Kommentit (5)
Eli mene makaamaan selällesi ja nosta hiukan päätä ylöspäin samalla tunnustellen vatsalihaksia: siinä keskellä on about sormenlevyinen railo, koska vatsalihakset antoivat raskauden aikana periksi kasvavalle vatsalle juuri siitä kohti. Vasta kun railo on kadonnut, voit ruveta kunnolla treenaamaan suoria vatsalihaksia, vinoja voi varovasti treenata aiemminkin.
Jälkitarkastus oli jo, mutt aunohdin kysyä.
Tätä ei muuten suomessa yleisesti tiedetä tai ainakaan siitä ei missään kerrota. Mutta kun olin synnyttänyt esikoiseni, asuimme saksassa ja siellä kaikille synnyttäneille järjestettiin 10-kerran kurssi, jossa harjoitettiin lantionpohjanlihaksia. Siellä fysioterapeutti kokeili jokaisen vatsan ja neuvoi kädestä pitäen tuon, mitä juuri kerroin eli kokeilemaan sitä railoa siinä keskellä.
ei ne kyllä neuvolassa eikä lääkäri sanonut mitään mistään ja itse unohdin kysyä. Kuinka kauan menee keskimäärin siiihen, että vatsalihakset palautuu?ap
Silloin voit kysyä lääkäriltä, että voiko jo aloittaa. Aloita ensin treenaamalla lantionpohjalihaksia.