Kuinka kauan sinun lapsesi saa kyläillä kerrallaan?
Jos alakoululaisesi (1-3 lk) pääsee klo 12 koulusta ja menee siitä suoraan kaverille, milloin sinä oletat hänen tulevan kotiin? Koska alat soitella perään ja mikä on mielestäsi sopiva aika olla kylässä? Tai annatko lapselle kotiintuloajan?
Kommentit (45)
Siis tosiaan puhun erityisesti nyt näistä, että kyläilevä osapuoli toimii sovitun vastaisesti.
Ja aidosti ihmettelen, että jos olisit tilanteessa, että lapsesi on ilmoittanut menevänsä suoraan koulun jälkeen kaverille puolilta päivin, tulet kotiin klo 16, niin et ole kertaakaan kaivannut lastasi ennen klo 20. Tai miettinyt, saako kaverilla varmasti ruokaa tms? Ihan näinkin päin ajateltuna, kun kaikki ovat sitä mieltä, että minun pitäisi olla ainoa, joka päättää kyläilyn loppumisesta.
Onko tässä siis niin, että oikeasti nämä vanhemmat haluaisivat lapsensa kotiin aikaisemmin, mutta kun minä en ole tiukkaan ääneen kolmatta kertaa vielä komentanut lähtemään ja pitänyt omalta osatani sovitusta kiinni (tuonut väkisin autolla heidän kotiinsa, kun eivät itse tulleet sovittuun aikaan hakemaan). Niin he samalla tavalla miettivät, että onpa merkillinen paikka, kun lasta ei pakoteta lähtemään kotiin, vaikka me annoimme lapselle juuri lisäaikaa puhelimessa, mutta kun meidän olisi jo ikävä?
Siis jos se vastapuoli ei ymmärrä eikä pidä sovitusta kiinni, et sinä voi heille ymmärrykseksi muuttua. Silloin otat teille sen oman perheen tarvitseman ajan ja rauhan vaikka vähän rajummin keinoin.
Tai pidät päiviä jolloin nämä vanuttajat eivät tule teille ollenkaan.
En usko, että ketjuun tulee vastaamaan yksikään vanhempi, jolle on ok tuollaiset 12-20 vierailut koulupäivänä.
38 en muuten keksi, miten voisi suorempaan sanoa kuin että meillä on lähtö harrastukseen klo 16, silloin viimeistään sinun lapsesi tulee poistua meiltä ja sitten sanoo lapselle, että nyt sinun pitäisi lähteä. Muodosta mulle ne lauseet, jos nää on pelkkää vihjailua.