Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä Venlafaxinin viertoitusoireista?

Vierailija
12.09.2014 |

Lopetin Venlafaxinin lääkärin ohjeiden mukaan todella hitaasti. Nyt maanantaista lähtien olo on ollut aivan helvetillinen; päässä tuntuu sähköiskuja, olo on kuin sätkynukella. Lihakset nykivät niin jaloissa, kuin käsissäkin. Pää tuntuu jääneen puristimen väliin. Olen kuin sumussa. Joka päivä syön kolme tonnin Panadolia, se auttaa hieman pään jyskytykseen.

Pahoinvointi hyökyy aaltoina päälle, oksennus lentää joka ilta. Vatsa on kuralla, uloste on todella vaaleaa ja hiutalemaista. Ruoka ei maistu, hajut ällöttävät ja kirkkaat valot sattuu silmiin. Yöt menee valvoessa ja jos satun nukahtamaan, näen painajaisia.

Miten hitossa tästä selviää?? Kauanko tätä täytyy vielä sietää?! Söin kahden vuoden ajan 150mg annosta. Tiesin kyllä odottaa vieroitusoireita, mutta en mitään tällaista. Töihinkään en ole päässyt. Kertokaa tsemppitarinoita, eilen itkin koko illan huonoa oloa. Tuntuu etten selviä tästä koskaan...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se oli minullakin. Minä helpotin oloani bentsoilla ja alkoholilla. Kesti muuten tosi pahana kuukauden verran ne vieroitusoireet siitä kun laskin annoksen nollaan :( Olisivatpa kertoneet tuon heti aluksi niin en olisi ikiknä koko lääkettä alkanut syödä!

Vierailija
2/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentää varmaan oksennus kahta kauheammin jos otan alkoholia vielä tähän päälle... -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota ihan pieni murunen lääkettä, kun oikein pahat oireet.

Vierailija
4/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ottaa aikaa. Jouduin monesti ottamaan lääkkeen, koska en kestänyt niitä viekkareita. Yli kuukauden kesti vieroitusoireet sitten siinä kohtaa, kun onnistuin kokonaan jättämään. Puolet pienempi annostus oli.  

Mä tosin halusin eroon tuosta lääkkeestä sen takia, että oli nuo sähköiskut ja muuta käyttäessä jo. Eivät menneet ohi.

Sori, tää ei ollut tsemppitarina, tää oli vain yksi kokemus. Pysy lujana!

Vierailija
5/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 16:50"]

Lentää varmaan oksennus kahta kauheammin jos otan alkoholia vielä tähän päälle... -ap

[/quote]

Joo voi tosiaan olla. Itselläni ei juurikaan ollut oksetusta, noita kaikkia muita kylläkin. Eikä se viinakaan varsinaisesti vienyt oireita pois, mutta kännissä siitä ei juuri välittänyt että olo on huono. 

Yksi mitä EI kannata tehdä on mennä valittamaan lääkärille tuota. Minä menin, ja lääkäri väitti että oireet on osoitus siitä että olen oikeasti vieläkin masentunut ja tarvitsen lääkettä loppuikäni. Hän alkoi suositella etten koskaan lopeta lääkettä, kuulemma monet syö loppuikänsä. Onneksi en uskonut ja sinnittelin vähän huonoinkin keinoin läpi vieroitusoireet, ja olen jo vuosia ollut ilman lääkkeitä.

Vierailija
6/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän päästä eroon lapsihaaveiden takia. Ajattelin että otan viekkarit mieluummin nyt kuin samaan aikaan raskausoireiden kanssa. Yhtäkään lääkettä ei ole enää tallella, suuruudenhulluna hävitin kaikki ja ajattelin pistää kerrasta poikki. Pakko varmaan hakea lisää ja jatkaa murujen syömistä, eihän tätä kestä mitenkään päin...

Vierailija
7/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 8 oli siis ap =)

Vierailija
8/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta löytyy aikaisempikin keskustelu täältä. Minulla oireet helpotti viikossa, mutta sen viikon oli kyllä karmee olo. Tsemppiä!

Vierailija
9/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavilla selvisin, tosin minulla kesti oireet vain viikon enkä oksennellut. 

Vierailija
10/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella jää tietysti rivivälit pois. Äh -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän