Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko lasten autokoulun kustantaminen vanhemmille??

Vierailija
29.08.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä jouduin kustantamaan kesätyötienesteillä aikoinaan.

Vierailija
2/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kortti on helpointa ajaa heti 18-vuotiaana, enkä edellyttäisi ainakaan lukiolaisen paiskivan hommia koko kesää että saisi itse maksettua kortin (itse otin ainakin lukion todella tosissani ja tarvitsin loman kesällä). Kortin ajoin 20-vuotiaana kun vanhempani saivat yllättäen rahaa ja pystyivät sen kustantamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyyhän lasten oppia joskus se tienaaminen kuitenkin. Ei kaikilla vanhemmilla välttämättä voi olettaa olevan varaa kustantaa ajokorttia.

Vierailija
4/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksoin omastani 3/4 osan ja tuon 1/4 sain synttärilahjaksi äidiltäni.

Vierailija
5/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että kuitenkin monella perheellä on varaa säästää lapsilisistä tms. ajokorttia varten.

Vierailija
6/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mukavahan se olisi.

t. itse maksanut

Vierailija
7/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettakoon. Jos ei maistu työnteko, ni olkoon ilman korttia.

Vierailija
8/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sattui harmittavasti reipas isosisko joka maksoi autokoulun itse, eipä auttanu minunkaan sitten olla yhtään huonompi. Tosin perin isosiskon työpaikankin..=) Kyllä se on hyvä jo nuorena oppia elämän tosiasioita ja tosi on että nykyään paapotaan aivan liikaa lapsia.

Vierailija
9/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani maksoivat minun autokouluni ja maksan kyllä itsekin omien lasteni, kunhan ovat sen ikäisiä. Voihan sitä ajatella vaikka niin, että siinä se tulee kuitattua sitten seuraavalle sukupolvelle =)

Vierailija
10/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa perheessä tehdään tavallaan, meillä kaikki sisarukset (4) ovat maksaneet kortit itse.

Vierailija
11/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori voi itse osallistua sen kustantamiseen, ja vanhemmat maksavat loput.

Vierailija
12/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat kustansivat mut autokouluun. En olis muuten mennytkään, tarvitsivat perheeseen lisää juoppokuskeja!!

Vierailija
13/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa hoidossa? Kuuleeko vanhempien olla aikuisen lapsen tukena elämän kriiseissä ja tarjota neuvoja vanhempana ja kokeneempana?

okainen tekee mikä itsestään parhaalta tuntuu.

Vierailija
14/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim veljeni sai ajokortin kun kirjoitti ylioppilaaksi. Minun ajokorttiini ei ollut varaa, mutta luultavasti muuten sen olisin saanut. Tosin en ole ylioppilaskaan..

Ja voi myös mielestäni maksaa ilman ehtoja vaikkapa 18-v synttärilahjana jos vain varaa on.

Jokaisen oma asia.

Vierailija
15/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme lasta.

Jos taas vanhemmilla on rahaa, niin en ymmärrä miksi eivät voisi sitä kustantaa. Meillä on tulevaisuudessa rahaa maksaa lapsemme autokoulut x2 ja sen aiomme tehdä. 18-vuotislahjaksi.

Mutta siis, mikään velvoitehan se ei ole vanhemmille.

Vierailija
16/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinmaassania ajokortin saaminen on korkeintaa 300 euroa joten ei sen niin kallista ole etteiko vanhemmat sita maksaisi. Lisaksi monet ovat alta 18 vuotiaita kortin saadessaan.

Mielestani myos yli 18 vuotiaan vanhempien pitaisi maksaa autokoulu, mutta eihan se mika pakko tai velvollisuus ole. Jos on varaa niin maksetaan.

Vierailija
17/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omat vanhempani kustansivat minun ajokorttini ja aion myös maksaa omien lasteni ajokoulun. Kukin tavallaan ja riippuu vanhempien varakkuudesta.

Vierailija
18/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

asuinmaassania ajokortin saaminen on korkeintaa 300 euroa joten ei sen niin kallista ole etteiko vanhemmat sita maksaisi. Lisaksi monet ovat alta 18 vuotiaita kortin saadessaan.

Mielestani myos yli 18 vuotiaan vanhempien pitaisi maksaa autokoulu, mutta eihan se mika pakko tai velvollisuus ole. Jos on varaa niin maksetaan.

Itse ajoin ajokortin vuonna -92 jolloin se muttui 2-osaiseksi ja eka vaihe maksoi 5000 mk ja kakksovaihe 1200 mk. Pyörisiköhän tuossa 5-600 euron nurkilla+ leimavero ja inssi?

Vierailija
19/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa kaiken. Paitsi kakkosvaiheen.

Vierailija
20/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvä taloudellinen ja aion kyllä kustantaa heille autokoulut ja opinnot, säästämme jo myös heille ensiasuntoja.

Itse olemme molemmat todella köyhistä oloista, emmekä halua omien lastemme kokevan vastaavaa. Vastuuntuntoisuutta, ahkeruutta ja itsenäisyyttä heiltä odotan, mutta aion kyllä auttaa kaikessa, missä voin.