Mitä teen kun on ikävää?
On tylsää. Yleensä en kärsi tällasista, mutta nyt on jotenkin ankea olo. On monta stressiaihetta ja kaipaisin jotain mukavaa, mutta mikä ihme toisi iloa ja piristystä?
Osaan toki keksiä, mistä pienistä asioista saan iloa. Mutta se on niin pientä! Ja oikeasti mulla on aika vähän mitään: jäin työttömäksi, rahaa on tosi vähän, olen eronnut, ei ole autoa ystävät on kiireisiä jne.
Lapsista on iloa, mutta olen jotenkin alakuloinen. Onneksi heillä on kavereita ja ovat nyt ulkona. Huomenna menevät viikonlopuksi isälleen, sitten olen yksin, vapaa ja - niin mitä?
Onko muilla tällaista? Löytyykö vertaistukea tai vinkkejä?
Kommentit (6)
Oleetpas tylsä. Keksi joku harrastus? eikö sua kiinnosta mikään? Käsityöt, piirtäminen, lintujen bongaus. postimerkkien keräily, jonkun uuden kielen opettelu, palapelin tekeminen, jooga, arkastelu, kirjojen lukeminen, maalaaminen, liikunta. lenkkeily, omien valokuvien järestäminen, kotoivideoiden editointi, vanhojen vaatteiden tuunaus, sukutukimus, jen jen
Mä tiedän mitä mä tekisin, mutta valitetttavasti ei ikinä ole aikaa eikä mahdollisuutta olla vaan yksin itseä varten: lukisin kirjoja sohvan nurkassa, pelaisin jotain kivaa tietokonepeliä, söisin kaikkia herkkuja tietsikan ääressä ja joisin limsoja ja sipsejä enkä pitäisi kiinni säännöllisistä ruoka-ajoista. Lähtisin lenkille millon huvittaa ja saunoisin milloin huvittaa ja katsoisin telkkarista mitä huvittaa ja menisin kerrankin aikaisin nukkumaan. Ja laittaisin kännykän kiinni.
Työväenopiston kurssi? Se olisi säännöllistä ja siellä tapaa ihmisiä. Työttömille alennuksia.
Ruusuntikku kantapäässä pystypäin ja pelkkä kärki näkyy eikä siitä saa pinseteilläkään kiinni vaikka neulalla rappasi ihoa pois edestä. Jalalla ei voi astua, on niin arkana, hieman turvonnut ja punoittaa... Mitäköhän tässä nyt sit pitäs tehä?
Kiitos, harrastan monenlaista. Mutta aina ei saa oikiein iloa mistään.
Harmittaa vapaa viikonloppu yksin.
Tottakai osaan mennä vaikka kirjastoon, lukea illan ja ottaa vaikka lasin viiniä. Liikun ja ulkoilen joka päivä myös. Mutta ei se poista yksinäisyyttä. Tutut ovat juhlissa ja mökillä tai muuten miestensä ja lastensa kanssa, minä av:llä perjantai-illan taas.
Onko teillä muilla aina viikonloppuna mukavaa, paljon harrastuksia, seuraa ja paikkoja, minne mennä?