Käyttääkö joku oikeasti 900e/vko ruokaan ja huvituksiin?
Ihmettelin tuota Heidi Sohlbergin budjettia, kun ensin kertoo miten on tosi säästeliäs, ostaa aleruokaa jne JA sen jälkeen selviää että viikkobudjetti 900e! Tuosta vain joku 166 e pakollisiin (vakuutus) ja loput ihan vain ruoka+huvitukset. Sehän on joku 3500e/kk ja päälle vielä asumiskulut. Itsellä tuo vastaava summa on ehkä 800e/kk + asumismenot eli vähemmän kuin Heidillä viikossa. Ei taida jäädä paljon säästöön ja sijoituksiin ja sitten joutuu työkkärin luukulle, kun tulee vähänkään vaikeuksia. Elääkö joku oikeasti noin tuhlailevasti täällä?
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007936733.html
Kommentit (26)
Minulla menee 300-400e/vko ruokaan, huvituksiin ja bensaan. Olen yksinasuva sinkkunainen. 900e menee jo yli.
Luitko nyt hätäisesti? Tuossa oli aika paljon muutakin kuin ruokaa ja huvituksia. Ei ilmeisesti ole kuitenkaan käyttörahaa yli 4000 euroa kuussa, vaikka tällä viikolla meni 900.
Eihän tuo nyt mitenkään ihmeellinen ollut. TUskin noita osamaksuja, puhelinlaskuja ja tankkauksia ihan joka viikko on. Kyllä minullakin laskuviikolla menee helposti parikin tonnia.
No helposti käyttää. Eihän tuolla summalla pysty vähänkään paremmassa ravintolassa syömään kovinkaan montaa kertaa vuodessa. Yhteen kahden hengen illallissettiin menee kevyesti 100€ ja ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee 300-400e/vko ruokaan, huvituksiin ja bensaan. Olen yksinasuva sinkkunainen. 900e menee jo yli.
Täh😮❓ miten tuo on mahdollista?
” Ei ne tulot, vaan ne menot”.
Vierailija kirjoitti:
No helposti käyttää. Eihän tuolla summalla pysty vähänkään paremmassa ravintolassa syömään kovinkaan montaa kertaa vuodessa. Yhteen kahden hengen illallissettiin menee kevyesti 100€ ja ylikin.
Korjaus: piti kirjoittaa kuukaudessa, ei vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Ei ne tulot, vaan ne menot”.
No helposti. Ostaa paljon tuoretta kalaa, superfoodeja jne. Plus syö paljon ulkona. Esim. lounas 10,90€ (aika normihinta) kertaa viisi tekee jo reilusti yli 50€/viikko.
Ei korona-aikana ole mitään huvituksia. Ehkä se vaan ostaa mättöä ja läträä viinalla?
Mä syön useampi arki-ilta ja viikonloput ravintoloissa ku oon laiska kaupassakävijä ja kokki ja rahaa palaa. T.M21
Vierailija kirjoitti:
Ei korona-aikana ole mitään huvituksia. Ehkä se vaan ostaa mättöä ja läträä viinalla?
Sinulla ehkä ei, mutta suurimmalla osalla kyllä. Kesälläkin oli jos jonkinlaista maksullista tapahtumaa. Lisäksi ravintolat, baarit jne. olleet jo vaikka kuinka pitkään auki lähes normaalisti.
Taskurahojahan nuo on verrattuna Marinin ostoksiin.
T. Kokoomussika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Ei ne tulot, vaan ne menot”.No helposti. Ostaa paljon tuoretta kalaa, superfoodeja jne. Plus syö paljon ulkona. Esim. lounas 10,90€ (aika normihinta) kertaa viisi tekee jo reilusti yli 50€/viikko.
Alle ton ruokin 4 lasta ja itseni, tankkaan auton,lääkkeistä puhumatta. Hyvä että Suomen kansasta osa voi noin hyvin
Jos harrastuksiin ei kuulu muuta kuin vierailu siskon luona Keravalla K-junalla niin onhan se toki paljon.
Mutta mihin tahansa harrastukseen saa uppoamaan uskomattomia summia. Harrasta (purje)veneilyä, ratsastusta, matkailua, moottoriurheilua tai jopa kolffia tms ihan vaan huviksesi etkä edes kilpailumielessä niin rahaa palaa hillitöntä tahtia.
Kasvohoitoja, kampaaja jne. jne. Helposti saa rahaa palamaan, jos haluaa.
Rikkaat ja rahattomat sarjassa ihmisillä saattoi olla 1500€/ viikko budjetti. Heidillä ei luulisi niin paljoa maallista omaisuutta kertyneen. Nuo satunnaiset juontajan hommat ei taida leiville lyödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Ei ne tulot, vaan ne menot”.No helposti. Ostaa paljon tuoretta kalaa, superfoodeja jne. Plus syö paljon ulkona. Esim. lounas 10,90€ (aika normihinta) kertaa viisi tekee jo reilusti yli 50€/viikko.
Alle ton ruokin 4 lasta ja itseni, tankkaan auton,lääkkeistä puhumatta. Hyvä että Suomen kansasta osa voi noin hyvin
Elämä on usein valintoja. Niiden valintojen seurauksena saattaa myös elintaso nousta.
Marin käyttää iltapäivälehtien mukaan pelkästään yli 1000e kuukaudessa PELKKIIN AAMUPALOIHIN. Teki tämän vielä verovaroilla ennen kuin jäi kiinni. Saahan sitä syödä, mutta hyvä että jäi kiinni tuosta touhusta.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ja rahattomat sarjassa ihmisillä saattoi olla 1500€/ viikko budjetti. Heidillä ei luulisi niin paljoa maallista omaisuutta kertyneen. Nuo satunnaiset juontajan hommat ei taida leiville lyödä.
Mistäpä tiedät millaisia pääomatuloja tms. Heidillä on. Telkkaritöistä yleensä maksetaankin hyvin. Eikä ne ole hänen ainutta työtään.
Tuossahan oli mukana muutakin kuin pelkkiä huveja.
Ei tuo nyt mikään tavaton summa ole. Helposti tuo menee viikossa.
Telkkarin osamaksu, auton tankkaaminen jne onkin Heidille pelkkää hupia.