Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä raskauden vaiheessa tulisi erityisesti välttää sokeria?

Vierailija
11.09.2014 |

Tein juuri positiivisen raskaustestin ensimmäistä kertaa elämässäni. Tiedän ettei raskauden aikana saisi mässäillä sokeriherkkuja, mutta minulle on tullut kova karkinhimo, jota on todella vaikeaa vastustaa. Onkohan jokin tietty vaihe raskaudessa aivan erityisen herkkä sille, että sokeri aiheuttaa ongelmia? Ja minkälaisia määriä karkkeja voi syödä turvallisesti, vai pitääkö niistä yrittää luopua aivan kokonaan? Muuten syön kyllä terveellisesti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin välttely ja "sokerivauvat" ei liity muuhun kuin raskausdiabetekseen. Ja sen taas voi saada ihan ruokavaliosta riippumatta. Tärkeintä on syödä monipuolisesti.

Salmiakkia ei kannata kauheasti syödä, sen ja lakritsin glykyrritsiinihappo ei ole hyväksi vauvalle (välttämisen suosittelu ei siis liity pelkkiin verenpaineisiin).

Vierailija
2/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin kyllä ihan äitipolilla (ultra ja sypekäynnit), että sen puolivälin jälkeen kannattaa pitää makeat minimissä, koska paljo makeansyönti kasvattaa sikiötä. Radia ei kummallakaan kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että pitää välttämällä vältä sokeria. Kohtuus kaikessa karkkia kestää joskus syödä

Vierailija
4/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallinen ruokavalio raskauden aikana riittää, herkutella saa, kunhan ei nyt ihan jatkuvasti. ei se elämä lopu raskauteen.

Vierailija
5/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiitos teille vastauksista. Mikä se sokerivauvajuttu sitten oikein on? Yhdessä vaiheessa joka puolella puhuttiin sellaisista; en vain silloin kiinnittänyt huomiota asiaan tarkemmin kun ei koskettanut omaa elämää.

ap

Vierailija
6/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kyllä sanottu, että puolenvälin jälkeen kannattais olla varovainen makean kanssa. Sain lapset 2011 ja tänä vuonna.

Vierailija
7/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan neuvolassa ole puhuttu erityisesti sokerista. Vain siitä, että on tärkeää syödä normaalisti, terveellisesti, toki välttäen jatkuvaa herkuttelua. Ja tietysti annettujen rajoitusten mukaan.

Mulle on tullut raskausaikana ihan hirveä himo salmiakkiin! Ja täytyy myöntää, että itä on myös kulunut. Olen koittanut kuitenkin pitäytyä ohjeellisessa määrässä ja katsoa etten mässäile sitä joka päivä. Sokerirasitus oli normaali ja painoakaan ei ole tullut liikaa.