Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?

Vierailija
11.09.2014 |

Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:25"]

Mistä vetoa niin 'uskon' vastanneista 99% ei edes ymmärrä mitä uskominen tarkoittaa

[/quote] Uskovat, uskovat kovasti, vaan eivät tiedö edes mitä se tarkoittaa.
[/quote]

Mitäs Jumalan arkkienkeleitä siellä nyt puhuu? Kuka sinä olet määrittelemään, miten ihminen uskoo, jos sanon että uskon niin perkele sentään varmasti se on ihan oikeaa ja aitoa uskoa.

Vierailija
162/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:51"]

Mitäs Jumalan arkkienkeleitä siellä nyt puhuu? Kuka sinä olet määrittelemään, miten ihminen uskoo, jos sanon että uskon niin perkele sentään varmasti se on ihan oikeaa ja aitoa uskoa.

[/quote]Olikos nyt kyse siitä miten uskoo? Lueppas tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:39"]

Ottamatta kantaa otsikon kysymykseen mietin tällaista: uskovia usein sanotaan jälkeenjääneiksi hölmöiksi ja haukutaan monilla tavoin (kuten tässäkin ketjussa) ateistien puolelta, niin pakko kysyä, että miksi ateistit käyttäytyvät tällä tavoin? Mitä se teidän persettä kaivelee, jos joku uskoo? Oon usein miettinyt tätä asiaa saamatta vastausta. Miksi ateistit ovat -eivät tietenkään kaikki- usein niin hirvittävän aggressiivisia?

[/quote]

Vierailija
164/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:39"]

Ottamatta kantaa otsikon kysymykseen mietin tällaista: uskovia usein sanotaan jälkeenjääneiksi hölmöiksi ja haukutaan monilla tavoin (kuten tässäkin ketjussa) ateistien puolelta, niin pakko kysyä, että miksi ateistit käyttäytyvät tällä tavoin? Mitä se teidän persettä kaivelee, jos joku uskoo? Oon usein miettinyt tätä asiaa saamatta vastausta. Miksi ateistit ovat -eivät tietenkään kaikki- usein niin hirvittävän aggressiivisia?

[/quote]

[/quote]

Minut henk.koht saa agresssiiviseksi se kaikki paska mitä uskovaiset saavat aikaan oman uskontonsa nojalla. Se että kaikki voidaan perustella ja näin hyväksyä, koska se lukee siellä jossain rivien välissä. Agressiivisuutta herättää esim. toisten oikeuksien alas poljenta esim. homoseksuaalit, koulujen pakkotuputus uskonto (tietty pitää olla jeesusta eikä mikään muu maailman tuhansista vaihtoehdoista.), lapsiavioliitot, uskontojen väliset sodat, naisen alempiarvoisuus, jne........

Aggressioni herää juuri sinua kohtaan koska sinäkin voit perustellä mitä vain mielipiteistäsi omasta satu kirjastasi, unistasi, tai vaikka liian taivaallisesta pilvenhattarasta, tehden näin sinusta jälkeenjääneen silmissäni. Mutta kaikkein eniten ärsyttää se, että jos käyttäisit edes hitusen omaa järkeä niin tajuaisit että uskonnot ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta. Eli tämä sinun silmitön typeryys herättää sitä kysymääsi aggressiivisuutta, vaikka yleensä tyydyn vain nauramaan sinulle. :)

Sä olet vähän niinkuin fanaattinen kärppä-fani, ja minä se ihminen joka vihaa koko lajia. Koska olet fani, saatan siis naureskella ja pitää sinua hölmönä, mutta elämääsi saat silti elää rauhassa niin että tulisin siihen vaikuttamaan tai sitä häiritsemään. Muista vaan, että älä koskaan pelin jälkeen hakkaa kiihkouksissasi voittavan vastustajajoukkueen kannattajaa..

Vierailija
165/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:55"]

[/quote] Sama pätee edelleenkin toisinkin päin, joten älä toista tuota koko ajan. Vuoroin vieraissa vai mitä?

Vierailija
166/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:32"]

Hassua ajatella, että jopa tappaja saa syntinsä anteeksi, jos uskoo ja katuu, mutta ateisti joutuu ikuiseen kadotukseen vaikka tekisi hyvää koko maailmalle, ja vain koska ei usko. En ole oikein ikinä ymmärtänyt uskovaisten ajatuksenjuoksua.

Ei siinä, jokainen toki saa uskoa vaikka naapurin mummon kultakalaan, ei se ole multa pois. [/quote]

Mäkin oon aina miettinyt miksi Jumalalle on niin tärkeää se, että häneen "uskotaan". Että vaikka tekisi ns. kaiken oikein, se ei riitä jos ei "usko" sillä oikealla tavalla. Miksi juuri se "uskominen" olisi jumalalle tärkeää? Samoin mietityttää mitä merkitystä jumalalla on jumalanpalveluksilla ja muilla uskonnollisilla rituaaleilla? [/quote]

Jumalaan uskominen ei ole vain sitä, että uskoo Jumalan olevan olemasssa, vaan myös suhde tuohon Jumalaan. Ei voi olla suhteessa persoonaan, jonka olemassaoloon ei usko. Toisaalta myöskään ei voi olla suhteessa itse keksittyyn persoonaan. Se ei ole oikea suhde. Siksi on tärkeää ottaa selville, mitä Jumala on itse ilmoittanut itsestään.

Kristinuskossa Jeesus on Jumalan tärkein ilmoitus itsestään. Jumala "pienensi" itsensä ihmismuotoon, tuli ihmiseksi, jotta ihmiset voisivat nähdä Jumalan tavalla, joka on käsitettävissä ja edes jotenkin ymmärrettävissä. Jeesuksessa Jumala tulee ihmistä lähelle ja Jeesuksen kautta ihminen voi olla suhteessa Jumalaan.

Tuosta ikuisesta kadotuksesta: Jokainen on tehnyt syntiä ja se aiheuttaa häpeää. Ihmisillä on monenlaisia tapoja peittää ja käsitellä häpeää, itseäänkin voi varmasti pettää, mutta lopulta Jumalaa ei voi pettää, vaan hän näkee nekin asiat, jotka ihminen pystyy ehkä itseltään peittämään tai selittelemään jollain "no kaikkihan niin tekee", "en voinut tietää silloin", "no ei kai se nyt ole niin väärin, jos ..", "minulla on oikeus, koska..", ... Silloin nuo selitykset punnitaan. Silloin ihmisen sisin on Jumalan katseen edessä aivan paljaana, kun nuo kaikki selitykset on riisuttu. Kyse on siitä, kestääkö tuon katseen. Jotkut eivät kestä ja he itse pakenevat Jumalan edestä ja toivovat, että vuoret voisivat kaatua heidän päälleen peittämään heidän häpeäänsä. Itse uskon, että kaikki kummallisen kirjavat helvettikuvaukset ovat vain sen kuvausta, mitä häpeä tekee sisimmälle.

Kuka sitten voi kestää Jumalan katseen edessä? Sellainen, jolle se katse on jo tuttu, jolla on jo suhde Jumalaan. Tuo suhde voi olla vain Jeesuksen kautta. Lähimmille ihmisille voi kertoa itsestään hävettäviäkin asioita ja lähimpien ihmisten kanssa riidat ja rikkomukset selvitetään ja annetaan anteeksi, jotta ihmissuhde voi jatkua. Samoin Jumalsuhteessa rikkomukset ja hävettävät asiat pitää käsitellä, pitää tunnustaa selittelemättä, että on tehnyt väärin, ja pyytää vääriä tekojaan anteeksi.

[/quote]

Mutta edelleen: miksi se on JUMALALLE tärkeää että uskotaan ja että on henkilökohtainen suhde??

Jos ihminen kuitenkin elää hyvän elämän, on kiltti muille ja yrittää vain tehdä hyvää. Miksi se ei riitä?

Väkisin ei voi uskoa.

Vierailija
167/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Nainen 25v Oon saanut niin monta konkreettista rukousvastausta omassa elämässä ja lähipiirissä, etten voisi olla uskomatta.

Vierailija
168/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Nainen 40 v. 

Vierailija
169/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:44"]Uskon. Nainen 25v Oon saanut niin monta konkreettista rukousvastausta omassa elämässä ja lähipiirissä, etten voisi olla uskomatta.
[/quote]

Millä tavalla? Kuuletko päässäsi äänen, joka vastaa rukouksiisi vai yhdistätkö sattumanvaraiset tapahtumat siihen, että rukoilet?

Vierailija
170/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan usko. Mies, 30.

Vierailija
171/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Nainen 22v.

Vierailija
172/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Tietty se on välillä myöskin vaikeaa. Mutta en häviä mitään, jos täällä ollessani uskon. Taasen häviän paljonkin, jos en usko ja Jumala olikin olemassa.

Vierailija
173/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 on nainen 50

Vierailija
174/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nainen 38

Vierailija
175/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, 26-vuotias nainen.

Vierailija
176/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:46"]Kyllä vaan. Tietty se on välillä myöskin vaikeaa. Mutta en häviä mitään, jos täällä ollessani uskon. Taasen häviän paljonkin, jos en usko ja Jumala olikin olemassa.
[/quote]

Mitä siinä häviät?

Vierailija
177/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, N25

Vierailija
178/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Nainen 23 v.

Vierailija
179/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Usko oli koetuksella kun isä kuoli, mutta Jumala todisti minulle olevansa läsnä. N 31v

Vierailija
180/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, ihan oikeasti =)

nainen, 41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi