Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?
Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?
Kommentit (241)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:10"]Allah on parempi kuin Jumala ja Mohammed parempi kuin Jeesus.
[/quote] Valetta. Kristus on Herra ja muut "jumalat" ovat epäjumalia. Ei se Mohammed oikeasti Kuuta halkaissut eikä muutenkaan ollut niin erityisen tärkeä tyyppi vaikka muslimit niin väittääki .
Joo uskon ja Rakastan Jumalaa yli kaiken.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita?
[/quote]
Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:13"]Siis jos ei usko ja kuoleman jälkeen selviääkin, että joutuu kadotukseen, kun ei pystynyt uskomaan, niin on hävinnyt kaiken.
Jos uskoo ja kuoleman jälkeen ei olekaan mitään, ei ole hävinnyt mitään.
[/quote]
Miksi ihmeessä sinne kadotukseen joutuisi, jos ei usko? Ai että taivaspaikka heltiää vain, jos uskoo? Miksi ihmeessä kukaan haluaisi palvoa sellaista tyrannijumalaa, joka tuhoaisi sielun, jos häntä ei palvo?
Uskon, ihan oikeasti. Nimittäin, tuskin Jumalaa on keksitty tuosta vain jne. :')
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:17"]Pakko. Maailmassa ei ole mitään järkeä, joten on pakko olla Jumala. Olen viisikymppinen tyttö.
[/quote]
Perustele.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:27"]Uskon, ihan oikeasti. Nimittäin, tuskin Jumalaa on keksitty tuosta vain jne. :')
[/quote]
Hahahaha! Uskot siksi, että "tuskin Jumalaa on keksitty". Jeesus Kristus.
En oikeastaan. Rukoilen silti. Uskon sellaiseen ihmistem väliseen rakkauteen joka olisi parhaimmillaan jumaluutta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita? [/quote] Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin.
[/quote]
Minä uskon yliluonnollisiin olentoihin, koska on niin paljon asioita joita me ihmiset emme tiedä. En jotenkin vain usko että tietäisimme kaiken ja voisimme tuosta vain teilata, ettei esim. jumalaa ole. Mutta jokainen tavallaan, en arvostele niitä jotka eivät usko. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä, olivat he sitten ateisteja, uskovia tai mitä vain :)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:44"]Uskon. Nainen 25v Oon saanut niin monta konkreettista rukousvastausta omassa elämässä ja lähipiirissä, etten voisi olla uskomatta.
[/quote]
Millä tavalla? Kuuletko päässäsi äänen, joka vastaa rukouksiisi vai yhdistätkö sattumanvaraiset tapahtumat siihen, että rukoilet?
[/quote]
No mulla on esim ollut rahat lopussa ja oon rukoillut et ruokaan saisin rahaa jostain ja kahden päivän päästä tipahti postiluukusta 100€ ja ylioppilaskortti ( ylioppilasjuhlistani oli jo vuosi)
Äidilläni löydettiin ultrassa kasvaimia kohdussa jotka kasvoivat hyvin nopeasti. Äitini puolesta rukoiltiin ja seuraavassa ultrassa kaikki kasvaimet olivat kadonneet. Kohdusta löytyi vain yhtämonta pientä arpea kun kasvaimia oli ollut. Äitini oli tuolloin 28 vuotias.
Nämä 2 tuli ensimmäisenä mieleen.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus. Miten aikuiset ihmiset voivat olla näin käsittämättömän taikauskoisia?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:13"]Siis jos ei usko ja kuoleman jälkeen selviääkin, että joutuu kadotukseen, kun ei pystynyt uskomaan, niin on hävinnyt kaiken. Jos uskoo ja kuoleman jälkeen ei olekaan mitään, ei ole hävinnyt mitään. [/quote] Miksi ihmeessä sinne kadotukseen joutuisi, jos ei usko? Ai että taivaspaikka heltiää vain, jos uskoo? Miksi ihmeessä kukaan haluaisi palvoa sellaista tyrannijumalaa, joka tuhoaisi sielun, jos häntä ei palvo?
[/quote]
Ei se oo Jumala joka tuhoaa, vaan Saatana. Jumala haluaa pelastaa, mutta voi pelastaa vain ne jotka Jumalaan uskoo, muiden sielut on Saatanan käsissä. En ymmärrä miksi jotkut ymmärtää tuon tahallaan aina väärin.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:17"]Pakko. Maailmassa ei ole mitään järkeä, joten on pakko olla Jumala. Olen viisikymppinen tyttö. [/quote] Perustele.
[/quote]
Miksei ateisteja pyydetä perustelemaan, mutta uskovat kyllä?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:13"]Siis jos ei usko ja kuoleman jälkeen selviääkin, että joutuu kadotukseen, kun ei pystynyt uskomaan, niin on hävinnyt kaiken. Jos uskoo ja kuoleman jälkeen ei olekaan mitään, ei ole hävinnyt mitään. [/quote] Miksi ihmeessä sinne kadotukseen joutuisi, jos ei usko? Ai että taivaspaikka heltiää vain, jos uskoo? Miksi ihmeessä kukaan haluaisi palvoa sellaista tyrannijumalaa, joka tuhoaisi sielun, jos häntä ei palvo?
[/quote]
Ei se oo Jumala joka tuhoaa, vaan Saatana. Jumala haluaa pelastaa, mutta voi pelastaa vain ne jotka Jumalaan uskoo, muiden sielut on Saatanan käsissä. En ymmärrä miksi jotkut ymmärtää tuon tahallaan aina väärin.
[/quote]
Miksi hän ei voi pelastaa niitä, jotka eivät usko? Eikö jumala olekaan kaikkivoipa?
en usko. minulle jumala on hyvyys jokaisessa meistä, ei mikään ukkeli pilven päällä. en myöskään usko kohtaloon, tai siihen, että kaikella olisi tarkoitus. n18
Hassua ajatella, että jopa tappaja saa syntinsä anteeksi, jos uskoo ja katuu, mutta ateisti joutuu ikuiseen kadotukseen vaikka tekisi hyvää koko maailmalle, ja vain koska ei usko. En ole oikein ikinä ymmärtänyt uskovaisten ajatuksenjuoksua.
Ei siinä, jokainen toki saa uskoa vaikka naapurin mummon kultakalaan, ei se ole multa pois.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita? [/quote] Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin. [/quote] Minä uskon yliluonnollisiin olentoihin, koska on niin paljon asioita joita me ihmiset emme tiedä. En jotenkin vain usko että tietäisimme kaiken ja voisimme tuosta vain teilata, ettei esim. jumalaa ole. Mutta jokainen tavallaan, en arvostele niitä jotka eivät usko. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä, olivat he sitten ateisteja, uskovia tai mitä vain :) [/quote] Paitsi että uskovaista ei voi ottaa tosissaan. Minun silmissäni Jumalaan uskova ihminen on psyykkisesti sairas, hyvin häiriintynyt ja hänellä on vakavia ongelmia todellisuudentajunsa kanssa.
[/quote]
Samalla tavalla ateistit jotka hehkuttavat "totuutta" ovat varmasti psyykkisesti sairaita. TAi ihan sama onko ateisti vai uskova vai mikä lie, niin jos on sellainen MINÄMINÄMINÄ KYLLÄ MINÄ TIEDÄN TOTUUDEN asenne niin on mielestäni jotain häikkää
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita? [/quote] Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin. [/quote] Minä uskon yliluonnollisiin olentoihin, koska on niin paljon asioita joita me ihmiset emme tiedä. En jotenkin vain usko että tietäisimme kaiken ja voisimme tuosta vain teilata, ettei esim. jumalaa ole. Mutta jokainen tavallaan, en arvostele niitä jotka eivät usko. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä, olivat he sitten ateisteja, uskovia tai mitä vain :) [/quote] Paitsi että uskovaista ei voi ottaa tosissaan. Minun silmissäni Jumalaan uskova ihminen on psyykkisesti sairas, hyvin häiriintynyt ja hänellä on vakavia ongelmia todellisuudentajunsa kanssa.
[/quote]
Samalla tavalla ateistit jotka hehkuttavat "totuutta" ovat varmasti psyykkisesti sairaita. TAi ihan sama onko ateisti vai uskova vai mikä lie, niin jos on sellainen MINÄMINÄMINÄ KYLLÄ MINÄ TIEDÄN TOTUUDEN asenne niin on mielestäni jotain häikkää
Uskon Jumalaan ja Jeesukseen ja uskallan myös toivoa jumalasuhteeni olevan kunnossa.
Nainen 40 v.
Kyllä uskon Jumalaan, mutta Jeesukseen ym. tarinoihin en vain pysty oikeasti uskomaan.