Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?
Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?
Kommentit (241)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:46"]
Kyllä vaan. Tietty se on välillä myöskin vaikeaa. Mutta en häviä mitään, jos täällä ollessani uskon. Taasen häviän paljonkin, jos en usko ja Jumala olikin olemassa.
[/quote]
Tottakai häviät jos uskot. Jos elät joidenkin sääntöjen mukaan, siis rajoittavien kuten joku alkoholi jne. se rajoittaa elämääsi sekin mutta ennen kaikkea menetät kyllä uskottavuutesi jokaisen täyspäisen ihmisen silmissä uskomalla epämääräiseen huuhaaseen.
[/quote]
Puhumattakaan siitä, jos uskotkin väärää tarinaan. Mitäpä jos Koraani on tie, totuus ja elämä ja kristinusko valhetta. Joudut varmasti tällöin alimpaan helvettiin ja kadotukseen.
Voi helvetti, melkein naurattaisi jos ei itkettäisi nähdä miten moni aikuinen ihminen on irtaantunut todellisuudesta näin paljon. Pitäisikö teidän käydä jossain psykologilla? Ei ole tervettä uskoa joulupukkiinkaan lapsuusiän jälleen, saati hammaskeijuun tai sitten jumalaan. Koittakaa helvetti palautua tämän maan pinnalle. Ei voi olla oikein että tuollaiset ihmiset saa kulkea vapaalla jalalla.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:27"]Uskon, ihan oikeasti. Nimittäin, tuskin Jumalaa on keksitty tuosta vain jne. :') [/quote] Hahahaha! Uskot siksi, että "tuskin Jumalaa on keksitty". Jeesus Kristus.
[/quote]Myös Kalevala on totta. Ei kukaan voisi keksiä tuosta vaan esim Iki-Tursoa.
Samaten yksisarviset, lohikäärmeet ja kaikki on totta. Egyptiläiset eläinpäiset jumalat on myös totta. Ei kai kukaan tommosia päästä heitä?
Rehellisesti; en usko Jumalaan.
[/quote]
Myös Harry Potter taistelee tällä hetkellä Voldemortia vastaan ja Nalle Puh syö hunajaa Puolen hehtaarin metsässä ja leikkii tiikerin ja nasun kanssa! Eihän sellaista voisi keksiä!
Jos kyse olisi Tietämisestä (todisteiden valossa), ei se olisi Uskomista. Kyse onkin siitä, uskooko. Ei siitä, voiko Jumalaa havaita jollakin teknisellä laitteella.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:22"]
Voi helvetti, melkein naurattaisi jos ei itkettäisi nähdä miten moni aikuinen ihminen on irtaantunut todellisuudesta näin paljon. Pitäisikö teidän käydä jossain psykologilla? Ei ole tervettä uskoa joulupukkiinkaan lapsuusiän jälleen, saati hammaskeijuun tai sitten jumalaan. Koittakaa helvetti palautua tämän maan pinnalle. Ei voi olla oikein että tuollaiset ihmiset saa kulkea vapaalla jalalla.
[/quote]
Uskovaiset ovat tutkitusti hieman yks' niitisiä eli jääneet henkisesti lapsen tasolle. Ei sille mitään voi.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:22"]
[/quote]
Ateistit ovat kuitenkin tutkitusti suuri vähemmistö kun on tutkittu sitä mihhin ihmsiet uskovat.
"Eurostatin vuonna 2010 tekemän Eurobarometri-tutkimuksen mukaan 20 % Euroopan unionin asukkaista ei uskonut jumalaan, henkeen tai elämänvoimaan. 51 prosenttia sanoi uskovansa jumalaan ja 26 % jonkinlaiseen henkeen tai voimaan."
"Win-Gallup -tutkimuslaitos on tutkinut uskonnollisuuden ja ateismin kehitystä maailmanlaajuisesti vuosina 2005-2012. Tutkimuksen mukaan Suomi kuuluu maailman rikkaista maista uskonnollisimpaan kolmikkoon Belgian ja USA:n kanssa. Uskonnollisiksi itsensä mieltävien määrä on noussut 51 prosentista 53 prosenttiin tarkastelujaksolla. Ateistiksi tunnustautuvien määrä on tutkimuksen mukaan pudonnut yhden prosenttiyksikön seitsemästä kuuteen. Lisäksi 38% piti itseään uskonnottomina."
Uskon.
Jeesus on historiallinen ihminen, hänen olemassaolonsa pitää paikkaansa.
Uskon että Jeesuksella oli kutsumus ja yhteys Jumalaan. Minulle uskonto on myös osa elämänkatsomusta; käskyt jo itsessään kertoo ohjeita miten elää hyvä elämä ja olla mukava toisille.
Olen 34- vuotias perheellinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:32"]
Hassua ajatella, että jopa tappaja saa syntinsä anteeksi, jos uskoo ja katuu, mutta ateisti joutuu ikuiseen kadotukseen vaikka tekisi hyvää koko maailmalle, ja vain koska ei usko. En ole oikein ikinä ymmärtänyt uskovaisten ajatuksenjuoksua.
Ei siinä, jokainen toki saa uskoa vaikka naapurin mummon kultakalaan, ei se ole multa pois.
[/quote]
Mäkin oon aina miettinyt miksi Jumalalle on niin tärkeää se, että häneen "uskotaan". Että vaikka tekisi ns. kaiken oikein, se ei riitä jos ei "usko" sillä oikealla tavalla. Miksi juuri se "uskominen" olisi jumalalle tärkeää? Samoin mietityttää mitä merkitystä jumalalla on jumalanpalveluksilla ja muilla uskonnollisilla rituaaleilla?
[/quote]
No se on tunnustaminen. Elää voi niin monin tavoin! Silti Jumala voisi antaa anteeksi vaikka on tehnyt huonoja asioita. Minusta nuo ovat minua koskettavia hyveitä. Ja jokainen voi toteuttaa tätä omassa elämässään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:54"]
En todellakaan, erosin kirkosta konfirmaation jälkeen. Naurettavaa pelleilyä.
[/quote]
Miksi otit kondirmaation ylipäänsä jos tuollainen ajatusmaailma? :(
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:10"]
Allah on parempi kuin Jumala ja Mohammed parempi kuin Jeesus.
[/quote]
Mun isi ajaa nopeemmalla autolla kun sun isi..
Uskon. N 45. Oon kokenut sellaista joka on todella ihmeellistä.
Mistä vetoa niin 'uskon' vastanneista 99% ei edes ymmärrä mitä uskominen tarkoittaa
Ottamatta kantaa otsikon kysymykseen mietin tällaista: uskovia usein sanotaan jälkeenjääneiksi hölmöiksi ja haukutaan monilla tavoin (kuten tässäkin ketjussa) ateistien puolelta, niin pakko kysyä, että miksi ateistit käyttäytyvät tällä tavoin? Mitä se teidän persettä kaivelee, jos joku uskoo? Oon usein miettinyt tätä asiaa saamatta vastausta. Miksi ateistit ovat -eivät tietenkään kaikki- usein niin hirvittävän aggressiivisia?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:39"]
Ottamatta kantaa otsikon kysymykseen mietin tällaista: uskovia usein sanotaan jälkeenjääneiksi hölmöiksi ja haukutaan monilla tavoin (kuten tässäkin ketjussa) ateistien puolelta, niin pakko kysyä, että miksi ateistit käyttäytyvät tällä tavoin? Mitä se teidän persettä kaivelee, jos joku uskoo? Oon usein miettinyt tätä asiaa saamatta vastausta. Miksi ateistit ovat -eivät tietenkään kaikki- usein niin hirvittävän aggressiivisia?
[/quote] Sama toimii myös toisinpäin, joten miksi kysyt? Ehkä et ole huomannut, mutta niin on.
Sitä se nykypäivä on, teetpä mitä tahansa, on kiva haukkua jos itse en tee samalla tavalla...
Uskon Jumalaan ja siihen, että Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien puolesta. Olen parikymppinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:25"]
Mistä vetoa niin 'uskon' vastanneista 99% ei edes ymmärrä mitä uskominen tarkoittaa
[/quote] Uskovat, uskovat kovasti, vaan eivät tiedö edes mitä se tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:46"]
Kyllä vaan. Tietty se on välillä myöskin vaikeaa. Mutta en häviä mitään, jos täällä ollessani uskon. Taasen häviän paljonkin, jos en usko ja Jumala olikin olemassa.
[/quote]
Tottakai häviät jos uskot. Jos elät joidenkin sääntöjen mukaan, siis rajoittavien kuten joku alkoholi jne. se rajoittaa elämääsi sekin mutta ennen kaikkea menetät kyllä uskottavuutesi jokaisen täyspäisen ihmisen silmissä uskomalla epämääräiseen huuhaaseen.