Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?

Vierailija
11.09.2014 |

Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?

Kommentit (241)

Vierailija
81/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. N22

Vierailija
82/241 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Jeesus on herra:) N19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:42"]

Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?

[/quote]

Tiivistän rehellisen uskontunnustukseni tähän:

Uskon Pyhään kolmiyhteiseen Jumalaan.

ikä 40

Vierailija
84/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille näille hammaskeijuvertauksen esittäneille sanoisin sen verran, että onko hammaskeijusta kertova kirja maailman luetuin, kääännetyin, vainotuin, salaa luetuin, ja tutkituin kirja? Teologit tekevät raamatun tutkimusta koko ajan. Jos kristinusko oli selätettävissä tähän asti nähdyillä argumenteillanne, ei kristinuskon tutkinta olisi muutama tuhat vuotta sitten edennyt teidän kommenttejanne pidemmälle. Kuitenkin näin ei ole käynyt, vaan päinvastoin raamatun tapahtumia on pystytty todistamaan tieteen avulla ja esim. Jeesuksen olemassaoloa enää harva puolueetonkaan tutkija kiistää.

Vierailija
85/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitä ei kiistetä, etteikö Jeesus olisi pari tuhatta vuotta sitten elänyt. Nykyisestä elinvoimaisuudestaan sentään voidaan olla eri mieltä ;) t.101

Vierailija
86/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon. Jumala on näyttäytynyt minulle kun rukoilin häneltä vastausta. Nainen 38v.

Vierailija
87/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:05"]

Siis sitä ei kiistetä, etteikö Jeesus olisi pari tuhatta vuotta sitten elänyt. Nykyisestä elinvoimaisuudestaan sentään voidaan olla eri mieltä ;) t.101

[/quote]

ja tuoko oli rehellinen vastauksesi? Vai muuten vaan eksyit aiheesta unohtaen kertoa omaa kantaasi?

Vierailija
88/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen agnostikko. En välitä mihin muut uskovat, olen kyllä kiinnostunut eri uskontojen tarinoista ja opeista mutta en usko niihin. Lapsia ei olla kastettu mutta voi olla että laitetaan kuitenkin uskonnontunneille jos ET-opetuksen taso ei ole noussut. Haluamme lastemmekin oppivan kulttuureista, kuten avarakatseisuuttakin. Itse maksan kirkollisveroa, en ole nähnyt tarpeelliseksi vielä olla maksamatta. N24

Vierailija
89/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ei ole havaittu ei ole olemassa" heitti joku..
eipä ole kauaa siitä kun pimeä aine havaittiin ekaa kertaa ja sitä kautta huomattiin, että ihmisen spektri kattaa ehkä 5% joten 95% jää havaintokykymme ulkopuolelle! Mun veikkaukseni on, että on huomattavasti todennäköisempää, että sieltä löytyy myös Jumala, kuin että ei löytyisi.

Vierailija
90/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa, mutta en usko. T: Mies 38

Vierailija
91/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:05"]

[/quote]

ja tuoko oli rehellinen vastauksesi? Vai muuten vaan eksyit aiheesta unohtaen kertoa omaa kantaasi?
[/quote]

Heh, joo unohdin. Uskon siis :) kiitos kun huomautit!

Vierailija
92/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita? [/quote] Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin.

[/quote]

Minä uskon yliluonnollisiin olentoihin, koska on niin paljon asioita joita me ihmiset emme tiedä. En jotenkin vain usko että tietäisimme kaiken ja voisimme tuosta vain teilata, ettei esim. jumalaa ole. Mutta jokainen tavallaan, en arvostele niitä jotka eivät usko. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä, olivat he sitten ateisteja, uskovia tai mitä vain :)
[/quote]

Paitsi että uskovaista ei voi ottaa tosissaan. Minun silmissäni Jumalaan uskova ihminen on psyykkisesti sairas, hyvin häiriintynyt ja hänellä on vakavia ongelmia todellisuudentajunsa kanssa.
[/quote]

Suomen laki kieltää mm. Uskontoon perustuvan syrjimisen, joten sinä kommentoija liikut hyvin hataralla maaperällä.

Vierailija
93/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:13"]

"Mitä ei ole havaittu ei ole olemassa" heitti joku.. eipä ole kauaa siitä kun pimeä aine havaittiin ekaa kertaa ja sitä kautta huomattiin, että ihmisen spektri kattaa ehkä 5% joten 95% jää havaintokykymme ulkopuolelle! Mun veikkaukseni on, että on huomattavasti todennäköisempää, että sieltä löytyy myös Jumala, kuin että ei löytyisi.

[/quote]

Niinpä. Minusta kaikki jotka ei usko muualla maailmankaikkeudessa olevan kehittynyttä elämää ovat todella juntteja. Tulee mieleen sellainen kaukana perähikiällä asuva Pate 70-vee, jonka ÄO ei riitä ymmärtämään mitään muuta kuin sen jonka näkee ja kaikki muu on sitten muka satua.

Vierailija
94/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita? [/quote] Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin.

[/quote]

Minä uskon yliluonnollisiin olentoihin, koska on niin paljon asioita joita me ihmiset emme tiedä. En jotenkin vain usko että tietäisimme kaiken ja voisimme tuosta vain teilata, ettei esim. jumalaa ole. Mutta jokainen tavallaan, en arvostele niitä jotka eivät usko. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä, olivat he sitten ateisteja, uskovia tai mitä vain :)
[/quote]

Paitsi että uskovaista ei voi ottaa tosissaan. Minun silmissäni Jumalaan uskova ihminen on psyykkisesti sairas, hyvin häiriintynyt ja hänellä on vakavia ongelmia todellisuudentajunsa kanssa.
[/quote]

Suomen laki kieltää mm. Uskontoon perustuvan syrjimisen, joten sinä kommentoija liikut hyvin hataralla maaperällä.
[/quote]
Suomen laki kieltää myös kiihottamisen kansanryhmää vastaan.

Vierailija
95/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon koko sydämmeni ja sielun voimin.

N18

Vierailija
96/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihan oikeasti. 40 v nainen.

Vierailija
97/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko missään tapauksessa. Jumalaa ei ole. Mielikuvituksen tuotetta koko jumala.

Vierailija
98/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:41"]Olen todella hämmästynyt ketjusta. Olen ollut aina ateisti ja luulin ihan tosissani, että uskovaisia on vain todella, todella vähän. En ole koskaan ennen tajunnut, kuinka paljon höyrähtäneitä Suomessa on. Aivan uskomatonta ja todella pelottavaa. Huh.
[/quote]

Hämmästyttävää on miten monen ateistiksi itseään kutsuvan kommenteissa on pahaa ja ilkeää, kuin saatanasta...

Vierailija
99/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:45"]Todellakin Uskon! Minut on pelastettu useita kertoja elämässäni vaikka olenkin langennut syntisillä poluillani pahemman kerran. Toivon että saan armoa myös jatkossa. Usko ja elämä ovat upeita asioita! T: mies 41v
[/quote]

Arvaan että olet ex-narkkari joka on löytänyt uuden riippuvuuden. Mutta onnea elämään, kristityt arvot (esim) ovat monilta osin ihan hyviä arvoja.

Vierailija
100/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin negatiivinen ateisti 15-vuotiaaksi asti, siitä eteenpäin muutuin agnostikoksi ja ihme kyllä vastoin kaikkia luonnonlakeja tulin uskoon 18-vuotiaana. Sitä ennen pisin rukouksia turhina ja uskovaisia hihhuleina, nyt 20-vuotiaana olen sitten itsekin rukoileva hihhuli ja hyvältä tuntuu. Pääkoppakin on ihan kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi