Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?

Vierailija
11.09.2014 |

Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, uskon syvästi nykyään, ennen en.

N21

Vierailija
42/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 11:05"]

No en todellakaan, enkä ymmärrä miten kukaan voi nykypäivänä uskoa. Katso yksikin tieteisdokumentti niin pitäisi jo valjeta. On myös aivan käsittämätöntä että kouluissa opetetaan viattomille lapsille uskontoa. Miksei siellä sitten opeteta myös tonttutieteitä tai satanismia? Tai vaikkapa vain islaminuskoa automaattisesti kaikille? Olen ihan ällistynyt miten kaikille vanhemmille se on ihan ok. Epäilen suuresti että kaikki suomalaiset olisivat niin hartaita uskovaisa että laittaisivat lapsensa uskontokouluun jos se ei kuuluisi opetussuunnitelmaan. Mennään kuin pässit narussa että ei kai siitä haittaakaan ole.

[/quote]

Minä itse asiassa katsoin jossain välissä todella paljon tieteisdokkareita ties mistä aiheista, yleensä ihmiskehosta, avaruudesta ja eläimistä, ja niiden kautta aloin uskoa että on olemassa Jumala. Silloin kun mielessäni oli vielä ala- ja yläkoulun perusopetukset maailman synnystä ja olemuksesta biologian tunnilla, en vielä uskonut, mutta kun tutustuin niihin asioihin enemmän ja kunnolla, ymmärsin että ehkäpä niille tosiaan on olemassa luojansa.

Vierailija
44/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 11:05"]

No en todellakaan, enkä ymmärrä miten kukaan voi nykypäivänä uskoa. Katso yksikin tieteisdokumentti niin pitäisi jo valjeta. On myös aivan käsittämätöntä että kouluissa opetetaan viattomille lapsille uskontoa. Miksei siellä sitten opeteta myös tonttutieteitä tai satanismia? Tai vaikkapa vain islaminuskoa automaattisesti kaikille? Olen ihan ällistynyt miten kaikille vanhemmille se on ihan ok. Epäilen suuresti että kaikki suomalaiset olisivat niin hartaita uskovaisa että laittaisivat lapsensa uskontokouluun jos se ei kuuluisi opetussuunnitelmaan. Mennään kuin pässit narussa että ei kai siitä haittaakaan ole.

[/quote]

Minä itse asiassa katsoin jossain välissä todella paljon tieteisdokkareita ties mistä aiheista, yleensä ihmiskehosta, avaruudesta ja eläimistä, ja niiden kautta aloin uskoa että on olemassa Jumala. Silloin kun mielessäni oli vielä ala- ja yläkoulun perusopetukset maailman synnystä ja olemuksesta biologian tunnilla, en vielä uskonut, mutta kun tutustuin niihin asioihin enemmän ja kunnolla, ymmärsin että ehkäpä niille tosiaan on olemassa luojansa.

[/quote]

Monet tiedemiehethän on tulleet uskoon, kun ovat todenneet että kaikki on niin ihmeellisesti suunniteltu ja rakennettu ettei se voi olla vain sattumaa

Vierailija
45/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29. En usko. Lapsena jumala oli viimeinen oljenkorsi kun joku oikein harmitti (ajatuksella jos se sittenkin on olemassa), mutta yhtä vakaa usko oli joulupukkiin ja muihin satuolentoihin. Kouluikäisenä pohdin paljon maailmankatsomuksia ja olemassaoloa ylipäätään ja lopputuloksena on aika vakaa ateismi, joka on kantanut tähän päivään saakka ja mitä todennäköisimmin loppuelämän. Muutama kovempi kokemus olisi varmasti ollut helpompi käsitellä jos uskossa olisi,mutta kun se ei taida oikein väkisin onnistua (uskominen siis).

Arvostan kuitenkin muiden maailmankatsomusta siinä missä odotan myös omani saavan muiden arvostusta. uskonnonvapaus on hieno asia kun se todella toteutuu.

Vierailija
46/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:23"]

Uskon. N 45. Oon kokenut sellaista joka on todella ihmeellistä.

[/quote]

Millaisia?

Vierailija
47/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:32"]

Hassua ajatella, että jopa tappaja saa syntinsä anteeksi, jos uskoo ja katuu, mutta ateisti joutuu ikuiseen kadotukseen vaikka tekisi hyvää koko maailmalle, ja vain koska ei usko. En ole oikein ikinä ymmärtänyt uskovaisten ajatuksenjuoksua.

Ei siinä, jokainen toki saa uskoa vaikka naapurin mummon kultakalaan, ei se ole multa pois.

[/quote]

Mäkin oon aina miettinyt miksi Jumalalle on niin tärkeää se, että häneen "uskotaan". Että vaikka tekisi ns. kaiken oikein, se ei riitä jos ei "usko" sillä oikealla tavalla. Miksi juuri se "uskominen" olisi jumalalle tärkeää? Samoin mietityttää mitä merkitystä jumalalla on jumalanpalveluksilla ja muilla uskonnollisilla rituaaleilla?

[/quote]

Tämä viimeisen muistan vielä hyvin riparilta: jumalanpalvelushan ei tarkoita jumalan palvelemista, vaan vastavuoroisesti myös Jumalan antamaa palvelusta ihmisille. Jumala ei myöskään vaadi ihmistä tekemään rituaaleja vaan uudessa testamentissa kerrotaankin että sitä tulee välttää, koska Jeesus on kaikki uhrattavat korvannut jo ristillä, sen sijaan jumalanpalvelus (kuten rukous) on keskustelua Jumalan kanssa, muiden kristittyjen keskellä.

Vierailija
48/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Iätön N.

Vierailija
49/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Ja sen kyllä näkee ja huomaa ihmisten käyttäytymisestä, jotka eivät usko.

Vierailija
50/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Poika 13 v :)

Vierailija
51/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä nyt niin varma että täällä on jäänyt jollain sallalaisella Sirpa-Ursulalla levy päälle ku näiden viestien perusteella palstalla on vain uskovaisia (ihan pikkupojista asti) :--D

En todellakaan usko, eikä muuten usko valtaväestökään. Mun puolesta kyllä kukanenkin saa uskoa mihin tahtoo, avaruusolioista spagettijumalaan, mutta nyt ihan jos oikeesti kysytään niin haloo aikuiset ihmiset! Kirkko irti valtiosta ja valtio irti kirkosta, kukanenkin harjoittakoot ajatuksiaan sille "pyhälle näkymättömälle magialle" mille itse haluaa ja ne jotka eivät höpön löpöä tuekseen tarvi saisivat elää kaikesta poppasesta irti. Tähän kohtaan näyttäisin vielä sille Sirpa-Ursulalle tissit jos voisin (en ole lesbo siis, mutta ihan vain koska tähän väliin tuntuu että Sirpa-Ursula sitä tarvitsisi).

Vierailija
52/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. N 19

Vierailija
53/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:56"]Minä uskon johonkin jumalalliseen, pyhään, suureen, kaikenkattavaan rakkauteen, jota jotkut kutsuvat Jumalaksi, jotkut nirvanaksi, jotkut Jehovaksi. Ne ovat saman asian eri puolia / eri puolelta katsottuna.
Nainen 37-v.
[/quote]

Ei todellakaan ole kysymys samasta asiasta.

Vierailija
54/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 01:49"]Olen kyllä nyt niin varma että täällä on jäänyt jollain sallalaisella Sirpa-Ursulalla levy päälle ku näiden viestien perusteella palstalla on vain uskovaisia (ihan pikkupojista asti) :--D

En todellakaan usko, eikä muuten usko valtaväestökään. Mun puolesta kyllä kukanenkin saa uskoa mihin tahtoo, avaruusolioista spagettijumalaan, mutta nyt ihan jos oikeesti kysytään niin haloo aikuiset ihmiset! Kirkko irti valtiosta ja valtio irti kirkosta, kukanenkin harjoittakoot ajatuksiaan sille "pyhälle näkymättömälle magialle" mille itse haluaa ja ne jotka eivät höpön löpöä tuekseen tarvi saisivat elää kaikesta poppasesta irti. Tähän kohtaan näyttäisin vielä sille Sirpa-Ursulalle tissit jos voisin (en ole lesbo siis, mutta ihan vain koska tähän väliin tuntuu että Sirpa-Ursula sitä tarvitsisi).
[/quote]

No jaa, eiköhän sen miinuksista ja plussistakin huomaa että kyllä nämä viestit ihan realistisilta vaikuttavat. Kukas sinä muuten olet sanomaan, paljonko suomalaisissa on uskovia? Tuskin jokaiselta läheiseltäkään olet asiaa kysynyt, saati sitten hyvänpäiväntutuilta ja vastaantulijoilta.

Vierailija
55/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tällaiseen ketjuun hakeutuu enemmän ne, joita usko ja uskonnot edes jotenkin kiinnostaa. Joku, jota ei lainkaan kiinnosta, näkee jo otsikosta, että eipä tarvitse tätä ketjua avata.

Vierailija
56/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:55"]Uskon jumalaan ja muihin näkymättömiin olioihin, kuten menninkäisiin, keijukaisiin ja Peter Paniin.

Pekka 8 v.
[/quote]
Minäkin. Uskon myös joulupukkiin ja pääsiäispupuun

Liisa 7 v.

Vierailija
57/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Nainen, 26

Vierailija
58/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon

Vierailija
59/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Jumalaan, mutta uskon Humalaan. Mieluummin humalahakuinen juominen kuin jumalahakuinen huominen.

Vierailija
60/241 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt uskoni. n32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi