Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?

Vierailija
11.09.2014 |

Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:35"]

Ateistina perustelen: Jumalan olemassaolosta ei ole ainuttakaan todistetta. Ilman todisteita ei ole mitään syytä olettaa, että jokin asia on olemassa. Päätelmä siis on, että Jumalan on pakko olla mielikuvitusolento, sillä todisteiden puute osoittaa sen. Perustele nyt vuorostasi sinä, miksi Jumalan on pakko olla olemassa.

[/quote]

En ole kukaan noista aiemmista, joille vastasit, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että millainen todiste olisi sinulle riittävä, mikä saisi sinut vakuuttumaan persoonallisen Jumalan (ei siis jonkin energian tms) olemassaolosta?

Vierailija
102/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:31"]Olin negatiivinen ateisti 15-vuotiaaksi asti, siitä eteenpäin muutuin agnostikoksi ja ihme kyllä vastoin kaikkia luonnonlakeja tulin uskoon 18-vuotiaana. Sitä ennen pisin rukouksia turhina ja uskovaisia hihhuleina, nyt 20-vuotiaana olen sitten itsekin rukoileva hihhuli ja hyvältä tuntuu. Pääkoppakin on ihan kunnossa.
[/quote]
Halleluja! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen: en tiedä. Yleensä ottaen pidän itseäni ei-uskovaisena, mutta en ole sitä sataprosenttisesti. En vissiin ole ajatellut tätä asiaa ihan loppuun asti.  Tai sitten odotan vielä, että ilmaantuisi jokin pätevä todiste puoleen tai toiseen. En oikein osaa uskoa vain siksi, että näin on opetettu. Perusteeksi uskolle pitäisi olla muutakin kuin vain se uhkaus, ettei pääse taivaaseen jos ei usko.

Vierailija
104/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:41"]Olen todella hämmästynyt ketjusta. Olen ollut aina ateisti ja luulin ihan tosissani, että uskovaisia on vain todella, todella vähän. En ole koskaan ennen tajunnut, kuinka paljon höyrähtäneitä Suomessa on. Aivan uskomatonta ja todella pelottavaa. Huh.
[/quote]

Hämmästyttävää on miten monen ateistiksi itseään kutsuvan kommenteissa on pahaa ja ilkeää, kuin saatanasta...
[/quote]

Näet harhoja. Saatana vain haluaa koetella uskoasi jälleen kerran. ;)

- iloinen ateisti, joka ei usko mielikuvituksen tuotoksiin!

Vierailija
105/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, mutta on mulla ollut välillä epäuskon hetkiäkin, ja saattaa tulla jatkossakin. Tämä arkinen elämä hieman loitontaa ajatukset hengellisyydestä, sitä vaan elää ja yrittää selviytyä kunnialla lasten, työn, avioliiton ja kodin pyörityksestä... Kuitenkin sisimmässä on varmuus siitä, että Taivaan isä pitää huolen, eikä mun ole pakko aina jaksaa, eikä olla täydellinen. joskus väsyneenä vain huokaan; Kiitos Jeesus tästä päivästä ja siitä että saan nyt levätä.

Vierailija
106/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, mutta on mulla ollut välillä epäuskon hetkiäkin, ja saattaa tulla jatkossakin. Tämä arkinen elämä hieman loitontaa ajatukset hengellisyydestä, sitä vaan elää ja yrittää selviytyä kunnialla lasten, työn, avioliiton ja kodin pyörityksestä... Kuitenkin sisimmässä on varmuus siitä, että Taivaan isä pitää huolen, eikä mun ole pakko aina jaksaa, eikä olla täydellinen. joskus väsyneenä vain huokaan; Kiitos Jeesus tästä päivästä ja siitä että saan nyt levätä.

Vierailija
107/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:35"]

Ateistina perustelen: Jumalan olemassaolosta ei ole ainuttakaan todistetta. Ilman todisteita ei ole mitään syytä olettaa, että jokin asia on olemassa. Päätelmä siis on, että Jumalan on pakko olla mielikuvitusolento, sillä todisteiden puute osoittaa sen. Perustele nyt vuorostasi sinä, miksi Jumalan on pakko olla olemassa.

[/quote]

En ole kukaan noista aiemmista, joille vastasit, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että millainen todiste olisi sinulle riittävä, mikä saisi sinut vakuuttumaan persoonallisen Jumalan (ei siis jonkin energian tms) olemassaolosta?
[/quote]

No miten olisi vaikkapa valokuva tästä jumalasta?

Vierailija
108/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:44"]

[/quote]
Ainiin, nainen, 36v. Nyt nukkumaan

Vierailija
109/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon syvästi Jumalaan, tulin uskoon noin 10 vuotiaana. Mutta en kysele ystävieni tai työkavereideni uskonnosta. Se on heidän asiansa. En pidä heitä pöpeinä. Minulle usko Jumalaan on myös uskoa hyvyyteen ja ihmisten väliseen välittämiseen. Kristityssä uskossa on vain hyvää, otetaan nyt esimerkkinä 10 käskyä. Jos kaikki maailmassa edes yrittäisivät noudattaa noita kymmentä käskyä olisi maailma paljon parempi paikka elää. En voi ymmärtää miksi joku pitää kristinuskoa pöpinä, mitkä on hänen vaikuttimensa...

Vierailija
110/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:42"]

Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?

[/quote]

Kyllä.

N37

Vierailija
111/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Mies 38. Kukaan ei syntyessään usko, vaan usko tulee, kun vaivautuu lukemaan Raamattua. Jumala avaa sydämen vastaanottamaan sanoman Jeesuksesta. Jeesus on ainoa tie Taivaaseen. Sen toisen paikan lämpötila on tuhansia asteita, ja siellä itkee miljardeja ihmisiä. Meteli on korviahuumaavaa. Älä tule olemaan yksi heistä, vaan usko siihen, että Jeesus ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta kantoi koko ihmiskunnan synnit. Myös sinun syntisi. Joka uskoo Häneen, on pelastuva. Tämä on tosi.

Vierailija
112/241 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:35"] Ateistina perustelen: Jumalan olemassaolosta ei ole ainuttakaan todistetta. Ilman todisteita ei ole mitään syytä olettaa, että jokin asia on olemassa. Päätelmä siis on, että Jumalan on pakko olla mielikuvitusolento, sillä todisteiden puute osoittaa sen. Perustele nyt vuorostasi sinä, miksi Jumalan on pakko olla olemassa. [/quote] En ole kukaan noista aiemmista, joille vastasit, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että millainen todiste olisi sinulle riittävä, mikä saisi sinut vakuuttumaan persoonallisen Jumalan (ei siis jonkin energian tms) olemassaolosta? [/quote] No miten olisi vaikkapa valokuva tästä jumalasta?

[/quote]

Pidätkö muutenkin valokuvia luotettavina todisteina asioista?

Vierailija
113/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuskin oikeasti haluat. Googlaa Bill Wiese ja lue, millaisesta paikasta on kysymys.

Vierailija
114/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:58"]Uskon. Mies 38. Kukaan ei syntyessään usko, vaan usko tulee, kun vaivautuu lukemaan Raamattua. Jumala avaa sydämen vastaanottamaan sanoman Jeesuksesta. Jeesus on ainoa tie Taivaaseen. Sen toisen paikan lämpötila on tuhansia asteita, ja siellä itkee miljardeja ihmisiä. Meteli on korviahuumaavaa. Älä tule olemaan yksi heistä, vaan usko siihen, että Jeesus ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta kantoi koko ihmiskunnan synnit. Myös sinun syntisi. Joka uskoo Häneen, on pelastuva. Tämä on tosi.
[/quote]

Mieluummin palan helvetissä kuin vietän ikuisuuden sinun kanssasi.
[/quote]

Sitä tuskin oikeasti haluat. Googlaa Bill Wiese ja lue, millaisesta paikasta on kysymys.

Vierailija
115/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUMALAN OLEMASSAOLOSTA EN TIEDÄ, MUTTA RAAMATTU ON PELKKÄÄ SATUA - TÄYNNÄ VIRHEITÄ JA LOOGISISTA RISTIRIITOJA. 

Vierailija
116/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähä-älyiset ei usko Jumalaan.

Vierailija
117/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä tiedän, että ihminen on hienosti suunniteltu ei kehittynyt limamökystä sattumanvaraisesti. Evoluutioteoria tieteellisesti mahdoton yhtälö.

Vierailija
118/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vaan tiedän että hän on. nyt en puhu myöskään minkään uskonnon jumalasta. Vaan jumalasta.

Vierailija
119/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon johonkin jumalalliseen, pyhään, suureen, kaikenkattavaan rakkauteen, jota jotkut kutsuvat Jumalaksi, jotkut nirvanaksi, jotkut Jehovaksi. Ne ovat saman asian eri puolia / eri puolelta katsottuna.
Nainen 37-v.

Vierailija
120/241 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! N 22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan