Olisitko ylpeä itsestäsi jos olisit kiusannut jonkun työkyvyttömäksi?
Joko koulussa tai työpaikalla? Kertoisitko ylpeänä kaikille, että joo, mä aiheutin tuon luuserin työkyvyttömyyden, olen tosi ylpeä itsesäni. Hymyilisit itsellesi peilissä ja pitäisit itseäsi mahtavana tyyppinä ja manipulaattorina. Lapsillesikin kertoisit ylpeänä mitä iskä tai äiti on tehnyt ja kehottaisit samaan jo koulussa sillä haluathan olla voittajajoukkueessa. Sitten pilkkaisit luuseria kun saa yhteiskunnan tukia.
Kommentit (56)
Nimenomaan sivullisten, kiusaajien kollegoiden ja esimiesten pitäisi tehokkaasti puuttua kaikkeen alentavaan käytökseen. Jokaisen, joka sitä joutuu todistamaan. Kun sanoo, että näin ei toimita napakasti ja joka kerta, niin eiköhän lopu.
Varmaan tiettyä tyytyväisyyttä itseen löytyy. Tavoitteensa täyttynyt, kenties toisen piinaaminen kestänyt vuosia...
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sivullisten, kiusaajien kollegoiden ja esimiesten pitäisi tehokkaasti puuttua kaikkeen alentavaan käytökseen. Jokaisen, joka sitä joutuu todistamaan. Kun sanoo, että näin ei toimita napakasti ja joka kerta, niin eiköhän lopu.
Joskus se hulluin on esimies joka saa muut mukaan. Totuus on tarua ihmeellisempi.
Jos KiVa-koulujen kotisivuja on uskominen, kiusaaminen voi loppua riittävän usean ns. sivullisen puuttumiseen asiaan. Kiusaaja kun hakee ennen kaikkea sosiaalisen statuksensa kohottamista yhteisössään, toisen - uhrin - kustannuksella. Polkee toista noustakseen itse.
"Joskus se hulluin on esimies joka saa muut mukaan."
Näinpä.
Vierailija kirjoitti:
Jos KiVa-koulujen kotisivuja on uskominen, kiusaaminen voi loppua riittävän usean ns. sivullisen puuttumiseen asiaan. Kiusaaja kun hakee ennen kaikkea sosiaalisen statuksensa kohottamista yhteisössään, toisen - uhrin - kustannuksella. Polkee toista noustakseen itse.
Se vaatii fiksuutta, sitähän kiusaajaringissä harvoin on. Heikkolahjaiset kiusaa. Fiksut etsiytyvät muualle töihin.
Ap: Vain kiusaajat osaavat vastata esittämääsi kysymykseen. He tietävät oikean vastauksen siihen, me muut vain arvailemme.
"Ai se vanha työkaveri, mikäs sen nimi olikaan. En oo kuulu, en tiiä missä se nykyään on. Sillä oli jotain mielenterveysongelmia. Saikutteli ja irtisanoutui joskus vuosia sitten, en muista minä vuonna".
Näin kiusaaja muistelee kysyttäessä että mitähän entiselle työkaverille kuuluu nykyään.
En periaatteessa pidä mistään kiusaamisesta enkä myöskään tietoisesti ja tarkoituksella kiusaa ketään, mutta jos nyt jostain syystä joku kokisi minun jonkun sanomiseni tai käyttäytymiseni jonain kiusaamisena niin haluaisin kuulla suoraan häneltä itseltään mitä se sitten hänen mielestään oli ja olisin kyllä valmis pyytämään anteeksi ja hoitamaan näin välimme taas kuntoon ja yhteisymmärrykseen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Oot sairas paska!
Kolahtiko?
Suurin osa noista psykopaateista ei ihan oikeasti itse edes tajua sitä. Ongelma on aina muualla tai muissa.
Vierailija kirjoitti:
Näin kuvia yhden kiusaajan lapsesta ja vaikka ei saisi tuomita lapsia, niin vaikutti yhtä adhd-tapaukselta kuin isänsä. Luultavasti isä ohjeistaa poikaansa kuinka sortaa heikompaa ainesta. Näin se sukupolvelta toiselle periytyy.
Oikeesti? Eikö tämä ole jo rankemman tason kiusaamista, että lapsi diagnosoidaan valokuvien perusteella? HUH!
... kun kiusaajat ovat sokeita omalle käytökselleen...
Vierailija kirjoitti:
Siinähän kiusaajat maksavat veroistaan mm. kiusatun eloa!
Kiinnostaako kiusaajia työnteko?
En tietenkään olisi. Ikävä kyllä kiusaajat pääsevät kuin koira veräjästä koulun läpi ja sitten töihin kiusaamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Ai se vanha työkaveri, mikäs sen nimi olikaan. En oo kuulu, en tiiä missä se nykyään on. Sillä oli jotain mielenterveysongelmia. Saikutteli ja irtisanoutui joskus vuosia sitten, en muista minä vuonna".
Näin kiusaaja muistelee kysyttäessä että mitähän entiselle työkaverille kuuluu nykyään.
Työkaverilla oli pitkään mt-ongelmia ja olin surullinen, kun hänen työsuhteensa päättyi niiden vuoksi.
Tämä saattaa yllättää teidät, mutta kukaan työpaikalla ei kiusannut häntä.
Koskaan.
Suomessa on enemmän työpaikkakiusaamista kuin muualla Euroopassa. Siitä kärsii Työterveyslaitoksen mukaan 140 000 suomalaista. Kiusaaminen lisää sairauslomia, aikaistaa eläkkeelle siirtymistä ja heikentää työhyvinvointia — ja maksaa vuosittain 30 miljardia euroa.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/kiusaaminen-koskee-kaikkia-t…
Kiitos kiusaajat! <3 Kiusaaminen on ihqun kallista!
Kyllä kai ne ainakin itsekseen ovat tyytyväisiä tuollaiseen lopputulokseen. Sitähän he hakivatkin alun perin. Tiedä sitten, elvistelevätkö muille esim. perhepiirissä saavutustaan...