Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää peliriippuvaista miestäni

Vierailija
11.09.2014 |

Joka kk sama juttu, rahat hävii.
Vuokra 1,5kk myöhässä kun pelas viime kuunkin kaikki rahat ja minä saan vain kotihoidontuen kun olen 1vn kanssa kotona.
Minulla miehen kortit ja verkkopankkitunnarit piilossa aina häneltä ettei pääse pelaamaan, viime kuussa jäädytettiin kaikki hänen pelitilitkin mutta eipäs ilmottanut mulle että postissa oli tullut uusi visa electron jossa etämaksu ominaisuus, eli siksi tuli uusi kortti vaikka vanha vielä voimassa, ja kappas vaan 2700e palkka menny tunnissa!!!!!!!
Mä en jaksa enää tätä stressiä, oon ihan loppu, tilillä itellä 10e ja lapsilisäkin tulee 2vkon päästä!! että mä vihaan mun miestä nyt miksi oon katellut edes näin pitkään, halusin vaan että lapsi saisi pitää perheensä mutta nyt riittää ei ole hyvä ympäristö lapsellekkaan tämä koti jossa riidellään jatkuvasti isän peliriippuvuudesta :(
Ihan toivoton tapaus, voiko tollasesta edes parantua koskaan?!?! päässä pyörii vaan ajatus siitäkin etten voi suoda edes yhteishuoltajuutta isälle joka ei pelaamisensa vuoksi pysty hoitaa ruokaa, tai varmaa kattoa jne pään päälle kun pelaa kaiken.
Pahoittelen epäselvää avautumista, suututtaa ja itkettää vaan nyt kun en tiedä miten tästä taas selvitään!!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole parempi jos lähdette eri teille. Tsemppiä!

Vierailija
2/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä sun päässä on liikkunut..??!! Kun oot halunnu tollasen kaa lisääntyä.
T :M31w

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se olisi parempi, mies on vaan muuten niin hyvä jos saisi peliriippuvuutensa kuriin niin meillä ei olisi ongelmia, tiedän ettei hän mahda sille mitään mutta samalla on ajateltava pidemmän päälle omaa jaksamistani sekä lapsen hyvinvointia, ei näin voi elää! joutunut kaikki extra rahat aina piilottamaan säästötilille sen pelossa että mies taas sössii mutta nyt on nekin varat käytetty, kerran jo ollut häätöuhka kun näin kävi viime vuonna pari kk putkeen ja jouduttiin hakea sossusta apua, että hävetti!!
Itse olen tosi tarkka ja aina hoitanut raha asiani kunnolla.
Pelottaa ajatus että minustako yksinhuoltaja nyt? ja hävettää, en kehtaa kertoa ystävillekkään miehen ongelmasta vaikka ei se minun syyni ole :/

Vierailija
4/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisit saada ensin miehesi hoitoon. Peliriippuvuus on sairaus siinä missä alkoholismikin, joten en ensimmäisenä olisi luovuttamassa, varsinkin kun teillä on lapsikin. Annat miehellesi vaihtoehdot, joko hoitoon tai te lähdette. http://a-koti.fi/kuntoutus/peliongelmat <-esimerkiksi vain tämä paikka! Stemppiä!

Vierailija
5/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitoon tai lähdette lapsen kanssa.

Vierailija
6/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei, jos liikaa ahdistaa ja et halua kavereillesi puhua, niin hae nyt apua vaikka täältä ja tutustu muutenkin sivustoon: http://www.peluuri.fi/pelaajat/peluurin-valtakunnalliset-palvelut/auttava-puhelin

Vierailija
7/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi pelaa kaikki rahat ja teidän elämä menee, kai kohta asuntokin - mitä vielä odotat? Otat lapses ja lähdet uuteen elämään!

Vierailija
8/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa opettelisit ensin suomea, isot kirjaimet ja välimerkit. Lähe sit lätkiin, et pärjää yh:na ilman kirjoitustaitoa.

Vierailija
9/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli kerran 4kk ajan juttelemassa riippuvuudestaan ja pystyi olla pelaamatta sen jälkeen muutaman kuukauden ja sit taas mentiin....
Olen ehdottanut ja uhkaillut että lähdemme jos ei aio tehä asialle mitään, rakastan tuota miestä vaan niin että lähteminen tuntuu sydäntäsärkevältä mutta mitä muutakaan tässä kohta enää voi.

Vierailija
10/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vielä yksi vaihtoehto, alat miehesi edunvalvojaksi! http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/holhoustoimi/Edunvalvojan-henkilo-ja-tehtavat/ Kaveri juuri alkoi oman isänsä (alkoholisti) edunvalvojaksi ja elämä helpottui huomattavasti, siittä mitä se ennen tuota päätöstä oli!

Vierailija
11/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on suuri palkka kumminkin. Kait hoitaa työnsä hyvin ja on muutenkin kunnollinen. On vaan tuo peliriippuvuus . Sen palkka sun tilille, niin ei ole, mitä pelata.

Vierailija
12/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa päättää haluaako elää perheensä kanssa tai jatkaa pelaamista. Ei ole vaimon tehtävä hoitaa aikuista miestään. Takavarikoinnit ei auta vaan oma tahto ja avun hakeminen.

Vierailija
13/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja lapsi häviätte pelaamiselle koska mies rakastaa pelaamista enemmän kuin sinua ja lasta.

Ja se on fakta.

Haluatko elää näin vuodesta toiseen ja pian se lapsikin ymmärtää missä raha/peli helvetissä te elätte ja sitä ressiä tuskin lapsellesi haluat!?

Ja lakkaa suojelemasta sitä miestä joten ala puhua ystäville ja sukulaisille sillä häpeä on miehen eikä sinun.

Vierailija
14/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka sun tilille, mies hoitoon jne....! Jos ei suostu hoitoon niin lähde. Pelasiko mies jo ennen lasta?

Vierailija
15/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:33"]

Jospa opettelisit ensin suomea, isot kirjaimet ja välimerkit. Lähe sit lätkiin, et pärjää yh:na ilman kirjoitustaitoa.

[/quote]

Mun mummoni osasi nippanappa kirjoittaa osoitteen korttiin ja silti pärjäsi ilman miestä äitini kanssa aikaan, jolloin au-lapsi oli häpeä. 

Vierailija
16/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!

Vierailija
17/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:53"]

mies saa päättää haluaako elää perheensä kanssa tai jatkaa pelaamista. Ei ole vaimon tehtävä hoitaa aikuista miestään. Takavarikoinnit ei auta vaan oma tahto ja avun hakeminen.

[/quote]

Aika suppeaa näkökantaa... Mielestäni puolison sairaus, ei ole syy lopettaa suhdetta. Riippuvuus hallitsee kyllä ihmistä ja on läheisille raskasta, mutta kaikesta voi silti selvitä ja läheisten tukikin on suuri osa paranemista sen oman tahdon ja avun hakemisen lisäksi. Tukea voi, ohjata hoidon pariin ja jos mistään yllämainituista keinoista ei ole apua, niin sitten lähteä. Edessä voi aloittajallakin olla miehensä ja lapsensa kanssa vielä hyvä rakkautta täynnä oleva tulevaisuus! 

Ota oikeasti aloittaja puheeksi tuo edunvalvonta miehesi kanssa. Jos ei siihen ole suostuvainen harkitse lähtemistä. Hae myös itsellesi vertais-tukea! Jos hän kerta on jo kertaalleen päässyt avulla irti pelaamisesta, mutta retkahtanut, niin uutta yritystä kehiin. Mies takaisin teraupeutille ja sinä vastaamaan hänen rahoistaan! Autat sillä itseäsi, lastasi ja miestäsi.

Vierailija
18/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelannut jo vuosia, alkanut teininä peliautomaateista ja jäänyt koukkuun.

Mä en usko että rakastaa pelaamista kuule enemmän kun meitä, se on riippuvuus eikä verrattavissa rakkauteen.

On ihan kunnollinen ja aina töitä tehnyt, sekin on käynyt mielessä että siirrettäisiin palkka mulle mutta onnistuuko sellanen vai vaikuttaisiko johonkin, esim katottais mun tuloiksksi kelassa kun olen juuri aloittamassa opintojakin ja haen tukia hoitorahan lisäksi, tietääkö kukaan?

Mies häpeää myös itseään mutta koittaa aina vakuuttaa kuinka tästä taas selvitään ja on pahoillaan mutta ei se auta jos tämä ei lopu!

Kiitos vinkeistä kaikille, otan selvää asioista taas kerran miehen puolesta ja jos hän ei tartu näihin ehdotuksiin niin en aio katella enää.

Vierailija
19/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:26"]

On pelannut jo vuosia, alkanut teininä peliautomaateista ja jäänyt koukkuun. Mä en usko että rakastaa pelaamista kuule enemmän kun meitä, se on riippuvuus eikä verrattavissa rakkauteen. On ihan kunnollinen ja aina töitä tehnyt, sekin on käynyt mielessä että siirrettäisiin palkka mulle mutta onnistuuko sellanen vai vaikuttaisiko johonkin, esim katottais mun tuloiksksi kelassa kun olen juuri aloittamassa opintojakin ja haen tukia hoitorahan lisäksi, tietääkö kukaan? Mies häpeää myös itseään mutta koittaa aina vakuuttaa kuinka tästä taas selvitään ja on pahoillaan mutta ei se auta jos tämä ei lopu! Kiitos vinkeistä kaikille, otan selvää asioista taas kerran miehen puolesta ja jos hän ei tartu näihin ehdotuksiin niin en aio katella enää.

[/quote]

Jos haet edunvalvontaa, ei sitä voida sinun tuloiksi laskea millään muotoa, eikä se näin vaikuta omiin raha-asioihisi. Silloin vastaat toisen omaisuudesta, et itsesi! Mutta stemppiä! Ja kyllä, olet oikeassa, miehesi varmastikkin rakastaa teitä enemmän, kuin riippuvuuttaan. Ei yksikään riippuvuudesta kärsivä nauti itse siittä riippuvuudesta oli kysessä sitten alkoholi, pelit, huumeet mikä vain!

Vierailija
20/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, selvitän tän edunvalvonta jutun heti huomenna ja otan puheeksi mieheni kanssa.
Todella toivon että ongelmaan löytyisi muu ratkaisu kun meidän lähtö.
Haluan ja olenkin ollut tukena mutta tällaisen takapakin myötä usko alkaa aina hiipumaan..