Miksi niin monet naiset ovat toisilleen töykeämpiä kuin miehille?
Olen ihmetellyt ja tuskaillut tämän kanssa taas viime aikoina: alkuun toisilleen vieraat naiset ovat tavatessaan toisilleen mukavia, mutta varsin pian näytetään "se oikea puoli" itsestä ja aletaan negatiivisiksi ja töykeiksi ja esim. ihan tiuskitaankin työpaikalla. Mutta heti kun mies tulee tilaan, ollaankin paljon miellyttävämpiä hänelle. Miksi muita naisia kohtaan saa käyttäytyä huonosti?
Kommentit (24)
Hyvä että paljastuu pian oikea luonne. Joskin hyökkäävä käytös ei ole sallittua.
Monet naiset kokee sen toisen naisen kilpailijana. En kyllä naisena ymmärrä tätä. Miehelle halutaan esittää olevansa se naisellinen, kiltti ja empaattinen valhe. Musta tuokin liittyy näiden valheellisten naisten omaksumaan naisvihaan, joita he eivät itse tyhmänä tiedosta. En muuten ymmärrä, miksi tämäkin aikaisempi keskustelu poistettiin?
On fiksujakin naisia, jotka eivät lähde mukaan juorukerhoihin.
Heille ei myöskään juoruta samalla tavalla, koska" vaistotaan " se luotettavuus ja hyvyys.
Minulle ei ole olleet töykeitä naiset eivätkä miehet. Elämänkokemusta on jo 70 vuoden ajalta ja olen asunut Suomessa koko ajan.
Koska naiset on ärsyttäviä. Alkuun sitä yrittää olla kohtelias, mutta sitten ne alkaa ärsyttää enkä jaksa enää.
Miehet taas on samalla tavalla huvittavia kuin koirat. Olen minä koirillekin kiltti. Paitsi joillekin degenroituneille lyttynokille.
#naisviha. Ollaan kasvettu sellaisten kirjojen ja tarinoiden parissa, jossa naiset on aina sellaisia tai tälläisia, stereotyyppisiä tapauksia. Sitten jotenkin kuvitellaan, että tää on se tapa, joka on naisten kulttuuria ja eletään sitä mukaan itsekin, koska niinhän ne kaikki muutkin elää. Juoruilu esimerkiksi johtuu myös epävarmuudesta ja jostain kolmannesta osapuolesta juoruilu lähentää juorun kuulijaa ja sen kertojaa. Mutta kyllä miehet juoruaa ihan yhtä lailla. Se Samin yöllinen sekoilu taloushallinnon Lauran kanssa vaan kerrotaan ohimennen lätkätreenien jälkeen niin ei sitä edes ajatella juoruiluna, vaikka sisällöltään se juurikin sitä on.
Juu ja miehethän on aina niin ihania ja kohteliaita toisilleen...no eivät ole. Meillä on yhteistyökumppani, missä firman osakkaat eivät voi olla konttorilla samaan aikaan kun eivät tule toimeen keskenään ja jos ovat samalla työmaalla joskus vahingossa, huutavat vain toisilleen.
Johtuisiko siitä, että miehet ovat teflonia ja jotenkin etäisempiä. Naisten välillä tuttavuudet etenevät helpommin henkilökohtaiselle tasolle ja siellä sitten sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja miehethän on aina niin ihania ja kohteliaita toisilleen...no eivät ole. Meillä on yhteistyökumppani, missä firman osakkaat eivät voi olla konttorilla samaan aikaan kun eivät tule toimeen keskenään ja jos ovat samalla työmaalla joskus vahingossa, huutavat vain toisilleen.
Analysoitko maailmaa useinkin yhden empiirisen esimerkin voimalla?
Sovinismia se yleensä on ja kohdistuu naisiin, jolla on arvoa omilla ansioilla. Sovinismia voivat harjoittaa sekä miehet että naiset.
Tunnistan itsessäni kärsimättömyyden, joka tulee esiin työelämässäkin.
Jos vertaan mies- ja naispuolisia työkavereitani niin naiset kysyvät minulta (naiselta) paljon enemmän. Sekin vielä menettelisi, mutta sen lisäksi uusi työntekijämme (nainen) soveltaa olemassaolevaa prosessia ja kyselee voisiko työn tehdä prosessin vastaisesti. Eli vastauksen lisäksi joudun selittelemään miksi teemme näin. Työkiireiden keskellä se vastaus voi kuulostaa ei-niin-ystävälliseltä. Kolmanneksi hän pyytää minua hoitamaan jonkun pienen asian kokonaisuudessa, jonka on tehnyt toimintatapojemme vastaisesti.
Myös asenne: sanotaan suoraan en viitsi tulla toimistolle, kun ei ole tekemistä. Tekeminen ei jakaudu tasaisesti. Itselläni toimistolla riittää tekemistä.
Sitten muutama luvattu työasia, joka jäänyt hoitamatta tai puolitiehen.
Sanalla sanoen säätäminen ärsyttää. En halua olla siinä osallisena.
Olen tullut asiassa vastaan, että katsottaisiin asioita yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset kokee sen toisen naisen kilpailijana. En kyllä naisena ymmärrä tätä. Miehelle halutaan esittää olevansa se naisellinen, kiltti ja empaattinen valhe. Musta tuokin liittyy näiden valheellisten naisten omaksumaan naisvihaan, joita he eivät itse tyhmänä tiedosta. En muuten ymmärrä, miksi tämäkin aikaisempi keskustelu poistettiin?
Ihmettelin myös, että oliko poistettu kun en enää löytänyt, niin tein uuden. T. Aloittaja
Miten tuohon käytökseen pitäisi reagoida? Jossain vaiheessa keittää yli ja tiuskaisen takaisin, jolloin se loppuu hetkeksi, kunnes jatkuu taas. Henkilökohtaiseen elämääni en noita tyyppejä päästä, kun tuo käytös tulee esille.
Joo ja alkavat jossain kohti myös pomottomaan, kun ensin ovat olleet niin ystävällistä. Sitten kun ei toimi johonkin naiseen niin hermostuvat
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole olleet töykeitä naiset eivätkä miehet. Elämänkokemusta on jo 70 vuoden ajalta ja olen asunut Suomessa koko ajan.
Ok? Ja kerrotko ihan suoraan mitä halusit tällä kommentilla kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko siitä, että miehet ovat teflonia ja jotenkin etäisempiä. Naisten välillä tuttavuudet etenevät helpommin henkilökohtaiselle tasolle ja siellä sitten sattuu ja tapahtuu.
Kuulun noihin naisiin, jotka pitävät etäisyyttä. En ala hengaile kaikkien kanssa. Ja puhun vain työasioista. Ei oo ollut ongelmia. Enkä lähde juoru kerhoihin mukaan. Enkä kiusaa ketään.
On naisilla sitten rankkaa ja vaikeaa tämä elämä ❤️
Onneksi olen mies ja minulla on älyä sekä voimaa.
Ja miehet tulee keskenää hyvin toimee, naiset myrkyttävät miestenkin ryhmän jos heitä miesten kanssa samaan tilaa eksyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun noihin naisiin, jotka pitävät etäisyyttä. En ala hengaile kaikkien kanssa. Ja puhun vain työasioista. Ei oo ollut ongelmia. Enkä lähde juoru kerhoihin mukaan. Enkä kiusaa ketään.
Täytyy varmaan itsekin siirtyä tuohon. Alussa aina tulee harhauduttua kertoilemaan itsestään myös kun ovat aluksi tosiaan ihan eri ihmisiä tuttavuutta tehdessään.
Niinpä :)