Jalkaholvissa vähän hernettä suurempi patti
Eilen illalla jalkoja rasvatessani huomasin patin. Se on tullut siihen nopeasti, sillä kyllä olisin huomannut sen, jos olisi ollut siinä jo pidempään. Kuivajalkaisena rasvaan jalkoja usein. Painelin pattia ja se oli hieman arka, muttei erityisen paljon kuitenkaan. Minulla on saman jalan kantapäässä ilmeisesti luupiikki tai joku kalvojänteen tulehdus. Ostin geelipohjalliset, jotka autoivat ihan hyvin, mutta nyt sitten tuli tämä patti.
Lääkäriin kai on mentävä, mutta kyselen täällä kuitenkin muiden vastaavia kokemuksia. Onko jollain?
Kommentit (6)
Onko se sellainen kiinteä, mutta ei kuitenkaan ihan kova? Mulla on sellainen jalkaholvissa, ja lääkäri sanoi ensin että se on jännetulehdus ja mun pitäisi välttää sen jalan rasitusta mahdollisimman paljon jotta se paranisi, mutta ultraäänitutkimuksen perusteella se olikin sidekudoskasvain. Olisi voitu leikata, mutta tämä on kipeä vain osuessaan johonkin kun kävelen paljain jaloin tai ohutpohjaisilla kengillä, joten jätin leikkaamatta. On pysynyt saman kokoisena viimeisen vuoden.
Ehkä sulla voisi olla luultavammin tulehdus, jos samassa jalassa on muutenkin tulehdus, mutta toisaalta tulehdusten aiheuttamat patit ovat kai yleensä kipeitä.
Tai siis en tiedä johtuuko tällainen sidekudoskasvainkin tulehduksesta, mutta poikkeaa tavallisesta tulehduksesta ainakin kivuttomuuden vuoksi ja siinä, ettei patti katoa ilman leikkausta. -3
Joo se on sellainen kiinteä, ei ihan kova patti. Kantapään ongelmat alkoivat jo ihan alkukesästä, äitiyvät pahaksi, kunnes hankin ne geelipohjalliset. Ne on vain kantapään pituudelta ja loppuvat juuri ennen jalkaholvia, joten olenko nyt rasittanut jalkaholvia liikaa esim. johonkin virheasennon tapaiseen? Pitäiskö hankkia geelipohjalliset jotka ovat koko jalan pituudelta?
AP
Heippa! Minulla todettu samainen patti, sidekudosasvain diagnoosi plataari fibrooma. Miten jalkasi voi nyt ap? Kuulin hoitavalta lääkäriltä, että kasvain on harvinainen ja saattaa olla paikallisesti aggressiivinen.
Hei, olisi kiva kuulla miten teidän patit vaivat nykyisin. Itsellä herneen kokoinen patti jänteessä holvikaaren reunasta pari senttiä keskelle päin.
Tuskin mitään vaarallista