Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden auton ero vs noin 10 vuotta vanha ?

Vierailija
18.08.2021 |

Autoni on vuosimallia 2013. Sillä on ajettu 150 000. Se toimii. On vakaa ajettava. Tilava ja taloudellinen. Vastaa arkeni tarpeita. Ajan noin 20 000 vuodessa. Nyt ystäväpiiri on ottanut iäkkään autoni selvästi nälvimisen kohteeksi. He ovat porukkaa jotka vaihtavat autonsa 3 vuoden välein noin 35-45 000 maksaviin uusiin. Heidän mielestään ero on valtava ajaako 2013 vai 2021 vuosikerran autolla. Minä en tätä jaksa uskoa, enkä riidellä kun ei ole kokemusta.
Mutta jotenkin aattelen että auton jatkuva vaihto on rahan tuhlausta. Saman asian kirjaimellisesti ajaa vanhempikin jossa 4 pyörää alla. Enkä edes sinkkuna hennoisi tuhlata autoon moisia summia. 20 000 minulle ehdoton maksimi jo siksikin että maksan yksin ja elätän kahta lasta. Mieluummin oikeasti sijoitan rahaa kun sijoittaisin arvoa laskevaan kulkupeliin.
Kaveripiiri on toista mieltä. Heidän mielestään en ymmärrä mistä jään paitsi. Kertokaa te mistä ? Kiitos

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä väliä auton arvon alenemisella jos on rahaa millä ostella? En ole koskaan ymmärtänyt sijoituksia, miksi niitä pitää olla jos ihmisellä on ennestään jo paljon rahaa ja lisää pitää saada eikä kaikkia tule kuitenkaan kulutettua elämän aikana?"

Aika harvalla ihmisellä on riittävästi rahaa, etenkään niin paljon ettei auton arvon alenemisella olisi väliä. Suurin osa niistä uudella autolla ajavistakin on kuitenkin niin köyhiä, että joutuvat käymään palkkatöissä.

Vierailija
82/84 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ajoin työkaverin uudenkarhealla b-mersulla kun käytiin syömässä ja iltapäivällä lähdin 97-mallin avensiksellani kotiin. En minä noissa mitään merkittävää eroa tuollaisella 10km matkalla huomannut. Mersussa oli automaattivaihteet ja kojelaudassa  jotain näyttöjä mittariston paikalla. Molempia piti itse ohjata eikä edes ajomelussa ollut yllättäen kovin suurta eroa.

Että joo, noin 25 vuoden ikäero ei näytä olevan autoissa merkittävä tekijä, jos ei aja kovin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne KEKSITÄÄN nykyään jos jonkinlaista juttua ja ongelmaa. Lapsellinen aloitus.

Vierailija
84/84 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin oma 32 vuotta vanha lexus ls400 on parempi ajaa kuin vm2022 skoda octavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän