Naiset! Miksi AINA ennen matkaa…
Miksi AINA JOKA KERTA ennen matkalle lähtöä pitää siivota koko *** talo? Ja ollaan kärttysiä ja hinkataan niin maan ***? Mikä ihmeen siivoustuokio se on? Ei sitä KOSKAAN arkena edes siivota niin hyvin.
MIKSI?! Kiva matkaan lähtö menee ihan pilalle kun hirveä motkotus koko ajan. Yritä siinä nyt sitten auttaa ja kuulet kuinka teet kaiken väärin. Ja kyllä tietysti pidän turpani tukossa enkä lähde haastamaan riitaa.
Ja miksi pitää stressata siitä että onko kaikki mahdolliset tavarat mukana. Jos ei ole niin ota mun kortti ja osta sillä ihan mitä haluat. Ja just kun päästään lähtöön niin pitääkin mennä käymään siellä ja täällä ”kun nyt voi matkan varrella hoitaa”.
Kertokaa mulle! Terveisin mies.
Kommentit (55)
Siivoan, koska on mukava palata siistiin kotiin. En tosin motkota, vaan ihan hyväntuulisesti siivoilen.
Olen nainen ja kanssasi ihan samaa mieltä. Jos joltain ei onnistu reissuun lähtö ja siellä olo hyvällä mielellä, en reissaa kyseisen ihmisen kanssa.
Toki siistiin kotiin on kiva tulla ja roskis on pakko tyhjentää, mut jos ei sen enempää ehdi rauhassa tehdä niin sit ei ehdi.
Matkatavaroista tärkeitä on luottokortit ja passit (sekä tietty esim. viisumit jos sellainen kohde).
No mulla se että jos jotain sattuu, niin ei ole sitten koti ihan räjähtänyt kun sinne joku muu ihminen menee hösäämään. Ja yleensä en kyllä ehdi ja jaksa siivota niin hyvin kuin toivoisin, mutta en siitä isompaa numeroa tee enkä pakota muita siivoamaan. Yksi tuttu nainen sai sairaskohtauksen ja joutui pitkäksi ajaksi sairaalaan. Hänen outo miehensä piti sitten mielenterveysongelmana sitä kun nainen ei tykännyt siitä että talossa hösäsi anoppi. Minusta se on ihan normaalia. En itsekään haluaisi anoppia kaappejani kaivelemaan.
Miksi valitset naisen, jonka pitää aina ennen matkaa siivota koko talo? Ei minulla ole koskaan tullut mieleenkään.
Kuvailit just mun aviomieheni toimintaa. Olen nainen ja ihmettelen samaa, miksi mieheni? Miksi aina tuo käytös?!
En todellakaan halua jättää tiskekä, roskista, pöytiä pyyhkimättä, tärkeitä papereita levälleen, liukuvoiteta yöpöydälle jne koska jos jonkun vieraan pitää päästä asuntoon esim kukkia kastelemaan. Ja toiseksi, on niin paljon kivempi tulla siistiin kotiin, eikä heti ekana pidä alkaa tyhjentää tiskikonetta tai viikkaamaan pyykkejä.
Minä taas jätän sängyt petaamatta ja astiat pöytään, niin mahd varas ei jää tyhjentämään koko kämpää, kun luulee, että olen vain pikaisella käynnillä jossakin.
Mä en oo ikinä siivonnut koko taloa kerralla, en ennen tai jälkeen matkan. Mutta yritän jättää kyllä talon siistiksi, koska on ankeaa tulla sotkuiseen kotiin, jonka kaaosta vain lisää matkatavarat.
Siivoan myös työpöytäni, kun jään lomalle.
Mitä sie oikein höpötät? Ei todellakaan tarvii.
N33
Meillä on tästä monet riidat myös, koska haluan jättää kodin siistiksi. Mutta sitten kun päästään autoon, niiin AINA miehen pitää vielä palata istumaan vessaan ainakin vartiksi.
Kiva tulla reissusta kotiin kun pannussa homeinen kahvi ja kämppä täynnä kärpäsentoukkia kun roskis jäänyt viemättä
No kun kaikki naiset eivät ole sellaisia. Sinulla on tietyntyyppinen kumppani, onko se sitten oikea vai väärä. Eikö parisuhteen pitäisi olla positiivinen, mukava, ei mitenkään negatiivinen. Ehkä teillä on tapana tehdä asiat erilailla.
Vierailija kirjoitti:
On kiva palata reissusta siistiin kotiin.
Tosin minä en kyllä mitenkään erityisen kovasti siivoa ennen reissua, mutta sen verran, ettei ole kaaos vastassa, kun astuu ovesta sisälle.
AP:n nainen on kyllä aikalailla ääriesimerkki reissuun lähtö hössöttäjästä.
Toinen ääripää on se, että jätetään roskat viemättä ja astiat pesemättä, ja kaikki muukin ihan sekaisin, ja kun palataan reissusta on hirveä löyhkä vastassa.
On myös jotain tekemistä lähtöä odotellessa. Sää purettua reissujännitystä.
Lähtökohtaisesti on paljon kivempaa tulla reissun jälkeen siistiin kotiin. Ikään kuin pehmeä lasku siihen normieloon. Tosin eihän huushollia tarvitse kiillottaa katosta lattiaan, jos on pidetty perussiisteydestä kiinni.
Olisko puolisollasi vain ns. lomaan laskutumis-/reissuun lähtörituaalina vain moinen hösääminen? Että sitten hänen on mukavampi olla reissussa, kun tietää, että kaikki on kotona kunnossa ja hän "on ansainnut" nyt palkintonsa? En tiedä.
Ilmeisesti kuitenkin tämä on ollut jo puolisosi kuvio pitemmän aikaa, joten tietänet mitä tapahtuu ja mikä on roolisi. Anna toisen siis säntäillä, ole apuna jos voit. Toki jos toinen hyppii silmille ja ryhtyy häijyilemään, niin silloin ylitetään jo tiettyjä sietämisen rajoja. Ja mitäs jos kokeilisitte/tekisitte ihan ex tempore reissun? Olet varmistanut, että esim. hänellä ei ole mitään viikonloppuna ja perjantaina töiden jälkeen vain lähdette tienpäälle. Varustuksena vain se maksukortti. Silloin puolisosi vois huomata, että reissuun voi lähteä vähemmälläkin tohinalla, stressillä ja pakkaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Kiva tulla reissusta kotiin kun pannussa homeinen kahvi ja kämppä täynnä kärpäsentoukkia kun roskis jäänyt viemättä
Ai niin, tällä palstalla ei tunneta mitään normaalia välimuotoa. Se on joko suursiivous katosta lattiaan tai sitten ei edes viedä biojätteitä. Pääsee aina unohtumaan, kun kuitenkin live-elämässä toimin ihan tervepäisten ihmisten kanssa.
Meillä viedään ennen reissuun lähtöä biojätteet, tottakai. Tyhjennetään ja pestään kahvipannu. Astianpesukone on pyöräyttänyt jo edellisenä iltana astiat puhtaiksi, jos aamulla on lähtö, joten riittää että huuhtaistaan aamiaisastiat käsin tai laitetaan koneeseen. Tarkistetaan, että ikkunat ja ovet ovat kiinni. Tarkistetaan, ettei mitään jää päälle tai auki (esim. kastelu päälle puutarhaan). Siinäpä ne taitaa ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan myös työpöytäni, kun jään lomalle.
Hotellit ja mökit siivotaan ennen seuraavia vieraita.
Loma ikäänkuin jatkuu vähän, kun tulee siistiin kotiin. Ei tarvitse ruveta tekemään mitään.
En kyllä ole ap:n väittämään ikinä törmännyt. Mutta on ihan viisasta viedä ne roskat. Kerrostalossa saattaa muuten käydä niin, että roskat vie huoltomies ja asukkaalle tulee varoitus ja lasku, se on noin 60 €/kerta, kun joudutaan yleisavaimilla käymään kämpässä.
Veikkaan, että roskien vienti tarkoittaa tälle jampalle suursiivousta.
Anna mulle sun kortti niin ostelen kaikkea tarpeellista 🤑 T. N 30
On kiva palata reissusta siistiin kotiin.
Tosin minä en kyllä mitenkään erityisen kovasti siivoa ennen reissua, mutta sen verran, ettei ole kaaos vastassa, kun astuu ovesta sisälle.
AP:n nainen on kyllä aikalailla ääriesimerkki reissuun lähtö hössöttäjästä.
Toinen ääripää on se, että jätetään roskat viemättä ja astiat pesemättä, ja kaikki muukin ihan sekaisin, ja kun palataan reissusta on hirveä löyhkä vastassa.