Ozempic ja painonpudotus
Te, jotka olette käyttäneet Ozempicia painonhallinnassa; minkälaisia tuloksia ja missä ajassa?
Kommentit (76)
Olen käyttänyt pistettävää Ozempiciä. Vuodessa tippui parikymmentä kiloa, alkupaino 93kg. Ensin oli 1 paketti (4 vko) 0,25mg, sitten 4vko 0,5mg ja sitten 1mg liuosta.
Todella helppoa, itsellä ei tullut juurikaan mitään sivuvaikutuksia, vähän oli alussa pahaa oloa aamuisin ennenkuin söi jotain. Kerran viikossa pistos, on helppo pistää, kun aina samana päivänä pistää. Ei satu ollenkaan, ei edes tunnu tuo pistäminen.
Ainakin Mehiläisessä Turussa on pelkästään painonhallintaan keskittynyt lääkäri, häneltä saa reseptin ja ohjeita ja kannustusta. Joten eiköhän onnistu muuallakin.
Ja tuostahan ei sitten saa kelakorvausta, eli 4 vko annos maksaa n. 125€. sitä tosin säästää vähän ruokakuluissa, kun ei tee mieli syödä, eikä ainakaan suuria annoksia. Tuo siis perustuu suolistohormoniin, joka aiheuttaa kylläisyyden tunnetta, joten ei tee mieli syödä niin usein tai paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo auttaa tunne-
syömiseen?
Minulla ei ainakaan mitenkään.
Vähentää ruokahalua ja herkkuhimoa mutta ei se tunnesyömiseen auta.
Olisin tätä valmistetta minäkin saanut, mutta olisi pitänyt ensin itse omin avuin laihduttaa. Olen jo kerran laihduttanut liki 50 kiloa, mutta eipä lääkäri sitä uskonut. Insuliini nosti sitten D2:een sairastuttuani 20 kiloa painoa takaisin, vaikka kuinka taistelin vastaan, ja nyt pitäisi sitten taas alkaa nälkäkuurille. Ruokavalio ja annoskoko kunnossa, ja paino pysyy nyt balanssissa ja hallinnassa, mutta laihtuminen onkin sitten eri juttu.
Minulla auttoi käsittämättömän runsaaseen ja päivittäiseen makeanhimoon, jokailtaiseen herkkujen ahtamiseen, kun muu perhe nukkui. Ei juuri mielitekoja. Jos syön makeaa esim. pari kertaa viikossa, riittää hyvin esim. 1 keksi. Harkintakyky ehtii mukaan eikä muutenkaan tule tarvetta ottaa lisää. Se on ollut huikea tunne. Ruokamäärät pienentyneet. Saattaa tulla kylläinen olo jo ennen kuin muutenkin pienempi annoskoko on syöty, joten lautaselle on jätettävä ruokaa. Toki on muutettava muutenkin ruokailutottumuksia. Todennäköisesti laihtuisin / tai olisin pysäyttänyt painonnousun myös hiljalleen ilman lääkettäkin, jos olisin jättänyt kaiken makean pois, mutta ilman Ozempicia en pystynyt sitä tekemään. Käsi kävi ja leuat jauhoivat.. Uskomattoman hyvin on mennyt, eikä ruoka ole koko ajan mielessä. Pikemminkin pitää skarpata, että tulee syötyä edes suht säännöllisesti. Painoa on tosiaan lähtenyt 7 viikossa tuo 9 kg.
10 viikkoa lääkkeen aloittamisesta ja 13 kg pudonnut paino.
Ihanaa lukea näin hyviä onnistumisia! Itse sain reseptin viikko sitten mutta ei ole ollut vielä rahaa sitä hakea. Ensi kuussa sitten aloitan kokeilun :)
Ei ole diabetesta ja ihan vain pyytämällä tavalliselta yleislääkäriltä sain, ilman sen kummempia saarnoja. Toki kertoi ne samat rimpsut että ruokavalio kuntoon samalla jne. Ylipainoa monta kymmentä kiloa.
13 viikkoa ollut käytössä ja paino on pudonnut 15 kg. Pudotettavaa vielä 25 kg, silloin jään vieläkin lievästi ylipainoiseksi, mutta se riittää minulle. Tavoite on, että jouluun mennessä olisi -20kg ja loput 20 kg ensi vuoden aikana. Hienosti on auttanut minulla ja paino on pudonnut nopeaa vauhtia. Toki ylipainoa on valtavasti ja tiedän, että jossain vaiheessa laihtuminen hidastuu. Pysyvää elämänmuutosta, parempaa terveyttä tavoittelen.
Vierailija kirjoitti:
13 viikkoa ollut käytössä ja paino on pudonnut 15 kg. Pudotettavaa vielä 25 kg, silloin jään vieläkin lievästi ylipainoiseksi, mutta se riittää minulle. Tavoite on, että jouluun mennessä olisi -20kg ja loput 20 kg ensi vuoden aikana. Hienosti on auttanut minulla ja paino on pudonnut nopeaa vauhtia. Toki ylipainoa on valtavasti ja tiedän, että jossain vaiheessa laihtuminen hidastuu. Pysyvää elämänmuutosta, parempaa terveyttä tavoittelen.
Päivitän; 24 kg mennyt, eli tavoite jouluun saavutettu ja ylitetty. Ruokailut sujuvat ilman erityisempää miettimistä. Joskus jotain herkutteluakin, mutta kohtuudella. Nyt syöminen on lähinnä pakollista polttoainetta, eikä itse tarkoitus.
Mitä jos vaan jätätte vehnän pois ruokavaliosta. Halvempaa ja helpompaa kun lääkkeet.
Kuinka moni näistä viesteistä on lääkeyhtiön someagenttien tekemiä.
https://www.you tube.com/watch?v=-bYAQ-ZZtEU
Astroturf and manipulation of media messages | Sharyl Attkisson | TEDxUniversityofNevada
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näistä viesteistä on lääkeyhtiön someagenttien tekemiä.
Kyllä pitää ihmisen olla epäluuloinen..Tästä ei nyt kannata mitään salaliittoteorioita etsiä.
Haluaisin kokeilla Ozempicia, mutta mistä edes löytyisi lääkäri, joka tietäisi sitä käytettävän muuhunkin kuin diabeteksen hoidossa??? Edelleen ylipainon käypä hoito tuntuu olevan "opettele pullukka syömään ja liikkumaan oikein tai tukehdu läskiisi".