Osastonsihteeri paikalla, kysyttävää?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:31"] Onko merkonomeilla muuten koulutuksessa terveydenhoitoon liittyviä opintoja? Kauhistelin kun kuulin, että esim. Sosiaalitoimistossa ja kelalla työskentelee merkonomeja, muttei asiakaspalveluun ja tietohallintaan kouluttautuneita lähihoitajia, joilla on varmasti hyvä pohja sosiaalipuolellekin. [/quote] Ei ole terveydenhuoltoon liittyviä opintoja ainakaan mulla ollut. Miksi pitäisi olla? En tee mitään päätöksiä enkä tee mitään hoitoon liittyviä toimenpiteitä. [/quote] Olisihan se hyvä ymmärtää minkä parissa työskentelee. Eikö sinun työhösi muka kuulu asiakkaan ohjausta?
[/quote]
Ei kuulu. Hoitajat vastaavat meillä potilaiden ohjauksesta.
OYS:ssa nimike on osastoNsihteeri, tämä on fakta. Pitää nyt oma nimike tietää!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:25"] Onko eroa osastoNsihteerillä ja osastosihteerillä? [/quote] On. OsastoNsihteeri työskentelee terveydenhuollossa ja osastosihteeri jossain muussa virastossa. [/quote] Olen osastosihteeri OYSssa, lähihoitaja pohjainen
[/quote]
Ok. Olen työskennellyt terveyskeskuksessa, sairaaloissa ja yksityisellä sektorilla ja aina minä ja kollegat olemme olleet osastonsihteeri nimikkeellä. En ole koskaan törmännyt osastosihteeriin terveydenhuollossa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:52"]OYS:ssa nimike on osastoNsihteeri, tämä on fakta. Pitää nyt oma nimike tietää!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:25"] Onko eroa osastoNsihteerillä ja osastosihteerillä? [/quote] On. OsastoNsihteeri työskentelee terveydenhuollossa ja osastosihteeri jossain muussa virastossa. [/quote] Olen osastosihteeri OYSssa, lähihoitaja pohjainen
[/quote]
Ok. Olen työskennellyt terveyskeskuksessa, sairaaloissa ja yksityisellä sektorilla ja aina minä ja kollegat olemme olleet osastonsihteeri nimikkeellä. En ole koskaan törmännyt osastosihteeriin terveydenhuollossa.
[/quote]
[/quote]
Täällä myös osastonsihteeri OYS:sta.
Oletko osastolla vai poliklinikalla?
Täällä toinen vai kolmasko jo osastonsihteeri :) Miten mulla onkin sattunut niin lepposia osastoja, että ehtii kaikessa rauhassa selaamaan päivän lehdetkin netissä. Potilaita keskimäärin viitisentoista per päivä ja jokaisesta kirjoitetaan väliarviot päivittäin ja poistuessa loppuarvio. Vaihtuvuus on suurta, joskus saattaa puoletkin porukasta vaihtua päivän mittaan ja heidän sisään- ja uloskirjaus on myös työtäni. Olen siis vuodeosastoilla lähinnä ollut, jokusen päivän poliklinikallakin. Tykkään paineen alla työskentelystä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:14"]
Täällä toinen vai kolmasko jo osastonsihteeri :) Miten mulla onkin sattunut niin lepposia osastoja, että ehtii kaikessa rauhassa selaamaan päivän lehdetkin netissä. Potilaita keskimäärin viitisentoista per päivä ja jokaisesta kirjoitetaan väliarviot päivittäin ja poistuessa loppuarvio. Vaihtuvuus on suurta, joskus saattaa puoletkin porukasta vaihtua päivän mittaan ja heidän sisään- ja uloskirjaus on myös työtäni. Olen siis vuodeosastoilla lähinnä ollut, jokusen päivän poliklinikallakin. Tykkään paineen alla työskentelystä.
[/quote]
Kuuluuko ajanvaraus, jatkokontrollit yms ja laskutus työhösi?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:17"]
[/quote]
[/quote]Ei, hoitajat laittaa ajat mutta laitan kyllä potilaita jonoon jos lääkäri niin sanelussaan sanoo, eli pitää kyllä tarkasti vahtia mitä kenenkin tekstissä oikeasti lukee, vaikkei niitä enää varsinaisesti ajattelekaan. Vuodeosastoilla laitetaan kyllä maksuluokat, mutta varsinaisen laskutuksen hoitaa potilasmaksutoimisto.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:20"]
[/quote]
[/quote]Ei, hoitajat laittaa ajat mutta laitan kyllä potilaita jonoon jos lääkäri niin sanelussaan sanoo, eli pitää kyllä tarkasti vahtia mitä kenenkin tekstissä oikeasti lukee, vaikkei niitä enää varsinaisesti ajattelekaan. Vuodeosastoilla laitetaan kyllä maksuluokat, mutta varsinaisen laskutuksen hoitaa potilasmaksutoimisto.
[/quote]
No tuo kyllä jo selittää, miten jää aikaa lehtien lukemiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:20"]
[/quote]
[/quote]
No tuo kyllä jo selittää, miten jää aikaa lehtien lukemiseen.
[/quote]On mulla sellaista eksaktia työnkuvassa jota en viitsi täällä kertoa etten paljastu, mutta en siihenkään saa tuhlatuksi kuin puolisen tuntia - tunnin päivässä. Yksinkö sinä puljaat noita kaikkia, paljonko potilaita päivän mittaan? Meillä on sihteereitä päivästä riippuen 2-4 töissä samaan aikaan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:31"]
Onko merkonomeilla muuten koulutuksessa terveydenhoitoon liittyviä opintoja? Kauhistelin kun kuulin, että esim. Sosiaalitoimistossa ja kelalla työskentelee merkonomeja, muttei asiakaspalveluun ja tietohallintaan kouluttautuneita lähihoitajia, joilla on varmasti hyvä pohja sosiaalipuolellekin.
[/quote]
Ei ole terveydenhuoltoon liittyviä opintoja ainakaan mulla ollut. Miksi pitäisi olla? En tee mitään päätöksiä enkä tee mitään hoitoon liittyviä toimenpiteitä.
[/quote]
Olisihan se hyvä ymmärtää minkä parissa työskentelee. Eikö sinun työhösi muka kuulu asiakkaan ohjausta?