Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos reseptissä lukee esim. käytä 100g Valion voita, voiko siihen käyttää jotain halvempaa merkkiä?

Vierailija
18.08.2021 |

Vai onko tietyissä merkeissä jotain ominaisuuksia, joita tarvitaan tiettyyn leivokseen? Ja en halua nyt mitään haukkumista tai lyttäystä. Muutin juuri omilleni enkä ole koskaan leiponut paitsi kotitaloustunneilla ja siellä tuotiin tarvikkeet valmiina köntteinä/merkittömissä pusseissa. (äiti oli sekakäyttäjä ja isä rappio-alkoholisti, meillä ei leivottu ikinä)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä, minkä merkkisiä tuotteita käytät. Joissakin resepteissä on esim. jauhon merkki mainittu tms. Voit käyttää ihan mitä sinulta sattuu löytymään. 

Itse en edes käytä voita, vaan leivontamargariinia. Ihan yhtä hyviä tulee. 

Leivon paljon itse. Kun kehityt leipomisharrastuksessasi, voit itse muunnellakin reseptejä, ei niitä tarvitse orjallisesti noudattaa. 

Vierailija
42/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita voita, tukkii verisuonet, nostaa kolestrolia ja verenpainetta ja johtaa pumpun kiinni leikkaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita voita, tukkii verisuonet, nostaa kolestrolia ja verenpainetta ja johtaa pumpun kiinni leikkaamiseen.

Just joo

Vierailija
44/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi, mutta olet varmaan kuullut "ikivoista"? Eli toimii samoin kuin ikipostimerkki, jonka voi liimata mihin vaan ja aina posti lähtee kulkemaan. Ikivoita voi käyttää ihan kaikkeen ja sopii joka reseptiin, joten suosittelen ostamaan jääkaappiin pari kiloa varalta. Pyydä myyjää tilaamaan, jos et löydä sitä kaupan kylmäaltaasta.

Vierailija
45/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trans-rasvalla tulee kuohkeampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi