Missäköhän säilytetään VASU paperit
Minulle heräsi kysymys kun täytin taas kerran Vasu paperit ja esihoidon paperit. Siihen täytetään aika paljon tietoja, esim sotu ja osoite.
Missä ne säilytetään, miten valvotaan kuka niitä lukee. ??
Kommentit (15)
Meillä ne on lukollisessa kaapissa ryhmässä. Kasvatusvastuulliset lukee ja täyttää niitä.
Yleensä päiväkodin roskakatoksessa, jotta ohikulkijat voisivat lukea niitä. Koita luottaa, että ihmiset jotka pitävät lapsesi hengissä suurimman osan hänen hereillä olo ajastaan osaavat myös säilyttää papereita.
No kuka ulkopuolinen niitä nyt kerkeisi siellä lukemaan??
Kyllähän niitä lukee myös kaikenmaailman opiskelijat ja avustajat.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:43"]
Meillä ne on lukollisessa kaapissa ryhmässä. Kasvatusvastuulliset lukee ja täyttää niitä.
[/quote]
Minkälainen kaappi, kirjataanko jos joku ne lukee? Miten se valvotaan, että ulkopuoliset eivät niitä lue. Esim naapurin Pirjo joka on samassa päiväkodissa töissä, mutta eri ryhmässä? Jos niitä pitää säilyttää 10 vuotta, niin onko se todellakin niin että ne on siinä samassa kaapissa 10 vuotta? Miten ne hävitetään?
Voi kiesus! Kysy sieltä päiväkodista! Eihän me täällä voida tietää heidän käytäntöjään!
Opetelkaa yhdyssanat. SE ON VARHAISKASVATUSSUUNNITELMA.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:44"]
Yleensä päiväkodin roskakatoksessa, jotta ohikulkijat voisivat lukea niitä. Koita luottaa, että ihmiset jotka pitävät lapsesi hengissä suurimman osan hänen hereillä olo ajastaan osaavat myös säilyttää papereita.
[/quote]
Anteeksi jos tämä loukkaa, mutta kun sinne voidaan liittää lääkärin lausontoja jne. Ne eivät ole semmoisia papereita jota halutaan, että ne eivät ole turvallisesti säilytetty. Ollaan myös luettu juttuja kuinka ihmiset uteliaisuutta tutkivat terveyspapereita jne. Nyt siihen on tullut stoppi kun tietokoneet kertovat missä käyt ja mitä luet. Eli jos ne paperit on koko henkilökunnan saatavilla, niin ne on myös kaikkien luettavissa. Onko tämä oikein?
Kyllä saman talon työntekijät niitä voi lukea, usein päiväkodeissa tehdään tuurauksia talon sisällä ja muita ryhmänvaihtoja. Kaikkien työtekijöiden on sitäpaitsi erittäin tärkeää tietää jos jollakin talon lapsella on joku sairaus. Että kyllä se "naapurin Pirjo" saa lukea sun lapses papereita (mitkä tuskin vastoin luuloasi kiinnostavat ketää ) jos on samassa talossa töissä
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:44"]
[/quote]
Anteeksi jos tämä loukkaa, mutta kun sinne voidaan liittää lääkärin lausontoja jne. Ne eivät ole semmoisia papereita jota halutaan, että ne eivät ole turvallisesti säilytetty. Ollaan myös luettu juttuja kuinka ihmiset uteliaisuutta tutkivat terveyspapereita jne. Nyt siihen on tullut stoppi kun tietokoneet kertovat missä käyt ja mitä luet. Eli jos ne paperit on koko henkilökunnan saatavilla, niin ne on myös kaikkien luettavissa. Onko tämä oikein?
[/quote]
Tietysti on oikein, koska kuka tahansa hoitohenkilökunnasta voi hoitaa lastasi. Opiskelijat saavat myös lukea, mutta he allekirjoittavat myös vaitiololupauksen. Jos hoitohenkilökunta voi lukea, niin se ei tarkoita, että kuka vain voi lukea, mutta sen varmaan itsekin ymmärsit.
Ja ei, en ole töissä päiväkodissa.
Meidän päiväkodissa vasuja säilytetään kansiossa lukollisessa kaapissa. Niitä pääsee ryhmän henkilökunnan lisäksi lukemaan opiskelijat, mutta vain ja ainoastaan vanhempien luvalla. Jos lapsella on jokin sairaus tai muu asia jonka kaikkien olisi hyvä tietää niin se käydään viikkopalaverissa läpi, vasuja näyttämättä. Kun lapsi lopettaa hoidon tai vaihtaa ryhmän niin vasu heitetään silppuriin. Vasuja ei välttämättä tarvitse edes säästää missään sillä ne löytyvät koneelta(effica-järjestelmästä).
Pyydä rekisteriseloste, niin siitähän nuo kaikki kyselemäsi asiat saat selville.
En minä ainakaan opiskelijana saanut niitä lukea, nimenomaan sanottiin että se ei käy. Lukollisessa kaapissa olivat. Ja myös esim kun olen ollut sijaisena jotain sairaslomaa tuuraamassa, tyyliin viikon, niin ei minulle ole edes kerrottu missä ne ovat. Ihan olennaisimmat tiedot (allergiat, sairaudet, erityiset huomioitavat asiat) on kerrottu muulla tapaa.
Itse en työskentele siis päiväkodissa vaan olen pph. Minun kotona ne on myös lukollisessa kaapissa, ei siellä kaapilla käy kukaan muu kuin minä. Pph-ohjaajan kanssa voidaan tarvittaessa käydä läpi.
Mikä on vasu paperi?