Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies meni, ruokakulut pienenivät uskomattomasti

Vierailija
10.09.2014 |

Mies muutti vajaa kuukausi sitten. Minua huoletti todella, miten selviän rahallisesti, mutta huoli on ollut aiheeton - rahaa jää kerrankin jopa säästöön. Eron ruokakuluissa huomasin heti. Nyt erona on selkeästi se, että täällä syödään ruoka-aikaan ja annoskoot ovat normaalit. Mies ei ollut mitenkään pullukka, mutta teki fyysisesti raskasta työtä, joka luonnollisesti aiheutti sen, että ruoka maistui. Lisäksi miehellä oli ärsyttävä tapa tyhjentää jääkaappi illassa ja napostella kaikki minkä kiinni sai.

Nyt lapset syövät koulussa ja minä töissä. Aamulla syödään aamiainen, iltapäivällä lapset syövät välipalan (sämpylä, jogurtti tmv) ja illalla ruokaillaan yhdessä. Syödään ihan normaalia kotiruokaa (kanapastaa, keittoja, kanaa ja riisiä, kasvispihvejä, pestopastaa jne) mutta samasta annoksesta, jonka ennen tein neljälle hengelle, riittääkin nyt meille kolmelle kahteen kertaan. Siis helvetti että se mies söikin. Laitan pakkaseen joko yhden aterian verran tai sitten otan töihin evääksi parina päivänä.

Kaiken lisäksi lapset eivtä kitise ruoasta vaan kaikki kelpaa. Miehellä oli tapana nirsoilla ja näköjään lapset ajattelivat, että se kuuluu asiaan. Nyt uppoavat mukisematta puurot ja kasvisruoat. Ruoaksi saa laittaa mitä  lystää ilman sitä ainaista marinaa kokojyväpastasta, yrteistä, mausteisesta ruoasta jne.

Ja ennen kaikkea: ruokalasku on pienentynyt yli 60 %. Normaalisti miehen kanssa kauppareissulle meni 40€ päivässä ja kaupasta kannettiin kaikkea turhaa kotiin. Jogurtteja, vichyjä, sipsejä, nakkeja ym (paskaa) mitä mieli teki, mies valikoi. Nyt ostoskassin sisältö on terveellisempi ja harkitumpikin ja esim koko viime viikon ostokset hoidin 55€:lla. Ja jääkaapissa ruoat säilyvät koko viikon niin kuin suunnittelen eikä yksi ahmatti vedä kitaansa kaikkea

Ai helvetti mitkä antipatiat mulla on sitä äijää kohtaan, mutta ihaninta on että se nalkutus ja marina ovat loppuneet täällä.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:06"]Selvä trendi siinä, että mies on aika egoistinen olento. Lihat omalle lautaselle, lapsille jää liemi ja perunat. Jos jääkaapissa on leikkeleitä, niin ne on vedettävä naamaan vaikka seisaaltaan siinä jääkaapilla, ettei vaan muille jää mitään. Jäätelöt katoaa pakastimesta yhdessä yössä, pellin kokoista uunilohta ei jää yhtään neljän hengen ruokailun jälkeen. Kaikki ruoka, mitä joutuisi pilkkomaan, kuorimaan, pesemään, raastamaan tai keittämään ts. kasvikset tai hedelmät, ne jää koskematta.
[/quote]

Tää on niin totta!!!

Meillä oli vasta muusigate: oli vähän muusia ja paljon keitettyjä perunoita. Pieni -15 käyrällä kasvava lapsi tykkää muusista. Mies kauhoo sitä vähää muusia lautaselleen eikä vilkaisekkaan perunoihin. Samoin asiasta, ihan ystävälisesti. Mies suuttuu ja lähteet ovia psiskoen. Anoppu sattumalta paikalla ja suuttuu myös, itkun kanssa minut haukkuu. Anoppi vielä jälkeen päin whatsapissa haukkuu ja kiroaa.

Ja kyse ei ollut siitä etteikö mies ois saanu mahaansa täyteen.

Vittu.

Vierailija
82/146 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusigate :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naiset itteenne vähän niskasta kiinni! Mulla on myös mies, joka on oppinut kotonaan jääkaapin olevan aina pullollaan ja sieltä tottakai tylsyyksissäänkin saa vetää kitaan niin paljon kun sielu sietää. Mä oon ainakin sanonut miehelle, että jos meinaa napostella jotain ylimääräistä niiin saa ITSE käydä hakemassa kaupasta, että en ala häntä elättämään ja töistä hänen tullessa tekstiviestimuistutus mitä ja kuinka paljon pitää tuoda kaupasta. Mä en nimittäin ala toisten ruokia maksamaan kun itse olen todella pieniruokainen.

Vierailija
84/146 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit ja kaikki muukin kosmetiikka, kengät, laukut jne.....lista on pitkä. Nehän ei maksa yhtään mitään.

Vierailija
85/146 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:06"]Selvä trendi siinä, että mies on aika egoistinen olento. Lihat omalle lautaselle, lapsille jää liemi ja perunat. Jos jääkaapissa on leikkeleitä, niin ne on vedettävä naamaan vaikka seisaaltaan siinä jääkaapilla, ettei vaan muille jää mitään. Jäätelöt katoaa pakastimesta yhdessä yössä, pellin kokoista uunilohta ei jää yhtään neljän hengen ruokailun jälkeen. Kaikki ruoka, mitä joutuisi pilkkomaan, kuorimaan, pesemään, raastamaan tai keittämään ts. kasvikset tai hedelmät, ne jää koskematta.
[/quote]

Tää on niin totta!!!

Meillä oli vasta muusigate: oli vähän muusia ja paljon keitettyjä perunoita. Pieni -15 käyrällä kasvava lapsi tykkää muusista. Mies kauhoo sitä vähää muusia lautaselleen eikä vilkaisekkaan perunoihin. Samoin asiasta, ihan ystävälisesti. Mies suuttuu ja lähteet ovia psiskoen. Anoppu sattumalta paikalla ja suuttuu myös, itkun kanssa minut haukkuu. Anoppi vielä jälkeen päin whatsapissa haukkuu ja kiroaa.

Ja kyse ei ollut siitä etteikö mies ois saanu mahaansa täyteen.

Vittu.
[/quote]
En kestä! Sympatiat!
Mun ex-anoppi oli myös kamala äijien hyysääjä, ja opetti miehelle ja veljelleen tavan esim. Puolivalmiista leikkeistä joita saa tuoretiskistä. Aivan sikakallista! kerran kun näitä jouduin anopille kaupasta roudaamaan, hän soitti perään että "osta pojille niitä leikkeitä sitten 2 molemmille kun ovat niin hyviä syömään" 2 LEIKETTÄ MAKSAA JONKUN 8€!!! Eli pelkästään illallisen kahden miehen LIHAosuus maksoi 16€ !!! Söisivät enemmän sitä salaattia ja perunaa jos on iso ruokahalu!

Vierailija
86/146 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:27"]Meikit ja kaikki muukin kosmetiikka, kengät, laukut jne.....lista on pitkä. Nehän ei maksa yhtään mitään.
[/quote]

No monessakohan taloudessa nainen laittaa miehensä maksamaan nämä? Ja jos laittaa, niin sitten sieltä yhteiseltä tililtä maksettaneen myös miehen partahöylät ja -vaahdot, kengät, puvut, vaatteet jne.

Vierailija
87/146 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta kyllä huomaa että osa on pariskuntatalouksissa eläviä ja osa perhetalouksissa eläviä. Pariskuntatalouksillisten on helppo sanoa että ihan sama mitä aikuinen ihminen syö jos itse maksaakin. Mutta sitten kun pelissä on pari, kolme lastakin niin pitäis ihan oikeasti sen aikuisen ihmisen, vanhemman, nähdä kokonaisuus ja osuutensa syömisistä. Vähän niinkuin se vanukasketju. 

Vierailija
88/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu ansaitsee jatkua!

Vierailija
89/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 10:06"]

Ei ole helppoa olla av(i)omies Suomessa; pillu, ruoka ja kalja ovat ankaran säännöstelyn alla :(

[/quote]

Miehen on helppo muuttaa tuosta ainakin ruokapuoli: suunnittelee ruokalistan, käy kaupassa ja valmistaa ruuat. Silloin ruokaa ei tarvitse säännöstellä ja koko perhe tulee ruokituksi.

[/quote]

Tosin itse kyllä epäilen, että se miestyyppi, jota tässä ketjussa on kuvailtu, ostaisi ja valmistaisi ruokaa vain itseään ajatellen. Toisin sanoen, jos lapset tarvitsevat esimerkiksi aamupalaa, välipalaa tai eväitä, joita mies ei ole myöskin syömässä, ne jäävät ostamatta. Mies suunnittelee vain ne ateriat, jotka itse aikoo syödä.

[/quote]

Meillä mies käy kaupassa, tekee ruokaa ja syö jopa salaattia. Silti onnistuu laittamaan ruokaostoksiin rahaa paljon minua enemmän noiden annoskokojen takia. Mies laittaa ruokaa koko ajan neljän hengen perheelle, kun meitä on syömässä vain kaksi aikuista. Myös siis siilloin, kun tarkoitus on syödä samaa ruokaa useana päivänä viikossa. Esim. tänä viikonloppuna olemme heittäneet sellaista ruokaa, jota ei voi pitempään säilyttää, pois 20 eurolla. Minä olen kasvanut pula- ja sota-ajan eläneiden isovanhempieni kanssa, mummoni oli myös muonituslotta (myöhemmin keittäjä), ja on kertonut, kuinka keittoliemeen viskattiin samat luut tuomaan makua niin kauan, kun niistä mitään makua tuli, joten totta kai tällainen meno hirvittää, vaikka ruokabudjetti jaetaan, eikä se tuloista kauhean suurta osuutta sinänsä vie. 

Vierailija
90/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu miehen kanssa (thank god) mutta niin sataan kertaan kuullut kun syö mun luona tai äidillänsä et "mä oon ihan täys mut pakko ottaa lisää kun on niin hyvää!" . Myös pitsaan, tortilloihin ja voi vittu jopa makaroonilaatikkoon pitäis laittaa kaikkee mahdollista lihaa...

Vierailija
91/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:56"]

Olisi tosiaan mukava tavata sellainen mies, joka ehkä syö paljon, mutta jolle kelpaa ne ei-niin-hohdokkaat arjen perusruoat! Kaalilaatikko, kasvissosekeitto, munakas jne. Minä syön usein paistettuja munia lounaaksi ja mies sitten pyörii siinä jääkaapilla. "Otatko munia, siellä olisi myös vähän kinkkua kaveriksi?", kysyn. "Eeeeääähhh emmä viiti", mies mussuttaa. Ja viimeistään tunnin päästä leipäpaketista on syöty puolet tai kokattu hätävarasta isompi ateria. PERKELE.

[/quote]

Mun isä. Meillä on aina syöty maltilla, siis silloinkin kun isä oli raavasta työtä tekevä mies, hyväkuntoinen ja työteliäs. Nyt hän on eläkkeellä, joten on järkeistänyt entisestäänkin syömisiään. Meillä on aina riittänyt ruoaksi jokaiselle yksi pihvi, yksi kyljys. Isä on syönyt ruoan lisäksi ruisleipää, pottuja enemmän ja vihanneksia. Siksi hämmästykseni oli suuri, kun tutustuin muiden miesten maailmaan. Miehelle pitää olla pihviä enemmän ku lisuketta (siis peruna ja vihannekset ja salaatti yhteensä, täyttää vähemmän lautasta kuin liha). Miehelle pitää olla jättipala kakkua, viisi pullaa, paketillinen keksiä, litra jäätelöä jne. MIKSI??? 

Entinen mieheni, toimistotyötä tekevä huonostipalkattu "it-hemmo", kulutti jäätelöä kaksi kertaa niin paljon kuin minä ja lapset yhteensä. Haki päivittäin töissä possumunkkeja, dallaspullia, suklaapatukoita ja energiajuomia kahvin lisäksi. Kehui, että heillä on ilmaiset kahvit. Ihmetteli, miksi minä en ymmärrä kahvilisukkeita. 

Jos ostin suklaalevyn, sain siitä rivin, loput söi exä samassa ajassa. jos ostin keksipaketin, en yleensä nähnyt siitä keksiäkään. Jos sain viskipullon lahjaksi, exä veti herneet nenään, kun ei saanut sitä heti seuraavana viikonloppuna tempasta tai ainakin korkata. 

Eihän siinä muuten mitään. Mutta kun meillä oli rahasta tiukkaa. Siksi en ymmärrä, miksi itseensä piti upottaa loputon määrä mässyä (inhoan koko sanaa). Sillä rahalla, mitä meni herkkuihin, olisimme ostaneet lapsille vaatteita, kengät tai vaikka säästäneet ne johonkin yhteiseen lomareissuun. Mutta ei. 

Tottakai ihmisen pitää syödä ja saada syödä itsensä kylläiseksi. Mutta se millä sen mahansa täyttää on se avainsana tässä. Samoin muiden huomioonottaminen. Ei voi itsekkäästi tyhjentää kaappeja, pitää muistaa, että perheessä on muitakin.

Vierailija
92/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta sen kummemmin kantaa yksittäisten perheiden tilanteeseen, olen yleisenä huomiona pannut merkille, että naiset ostavat huomattavasti kalliimpia tuotteita. Itse elin sinkkuna vuosikausia sika-nauta-jauhelihalla, pastalla ja tomaattimurskalla. Noista kun tekee mössön, niin jokainen perheessä saa syödä vaikka 5000 kilocalorin verran päivässä ilman konkurssia. Mutta kun aletaan ostaa täysjyväpastaa, kirsikkatomaatteja (luomuna tietysti!), avokadoa ja savusiikaa vuohenjuustoakaan unohtamatta, niin yllättäen sen 5000 kcal saavuttaminen maksaa aika paljon.

Siksi toisekseen salaattiainekset eivät ole halpoja toisin kuin tästä ketjusta voisi päätellä. Yksittäinen ruukkusalaatti maksaa ehkä 99 snt, mutta se ei todellakaan täyttävyydeltään tai energiamäärältään vastaa 200 gr sika-nautaa, vaikka hinnasta voisi niin päätellä. Ja sillä yhdellä ruukkusalaatilla ei pitkälle pötkitä, vaan mukaan tarvitaan eurolla kurkkua, eurolla tomaattia ja usein vielä parilla eurolla fetajuustoa ja parilla eurolla oliiveja ja eurolla sipulia...

Vierailija
93/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:13"]

Mulle ei koskaan jäänyt mitään säästöjä, ja todella luulin että en pärjää, mutta osituksessa paljastui, että miehelle oli kertynyt mystisesti liiton aikana 39.000. Kuka kuppasi ketä?

[/quote]

Etkös kuitenkin saanut puolet tuosta? Olitteko naimisissa?

[/quote]

Oltiin naimisissa, eihän sitä muuten olisi ositusta tehtykään.

Vierailija
94/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:14"]

Mies muutti vajaa kuukausi sitten. Minua huoletti todella, miten selviän rahallisesti, mutta huoli on ollut aiheeton - rahaa jää kerrankin jopa säästöön. Eron ruokakuluissa huomasin heti. Nyt erona on selkeästi se, että täällä syödään ruoka-aikaan ja annoskoot ovat normaalit. Mies ei ollut mitenkään pullukka, mutta teki fyysisesti raskasta työtä, joka luonnollisesti aiheutti sen, että ruoka maistui. Lisäksi miehellä oli ärsyttävä tapa tyhjentää jääkaappi illassa ja napostella kaikki minkä kiinni sai.

Nyt lapset syövät koulussa ja minä töissä. Aamulla syödään aamiainen, iltapäivällä lapset syövät välipalan (sämpylä, jogurtti tmv) ja illalla ruokaillaan yhdessä. Syödään ihan normaalia kotiruokaa (kanapastaa, keittoja, kanaa ja riisiä, kasvispihvejä, pestopastaa jne) mutta samasta annoksesta, jonka ennen tein neljälle hengelle, riittääkin nyt meille kolmelle kahteen kertaan. Siis helvetti että se mies söikin. Laitan pakkaseen joko yhden aterian verran tai sitten otan töihin evääksi parina päivänä.

Kaiken lisäksi lapset eivtä kitise ruoasta vaan kaikki kelpaa. Miehellä oli tapana nirsoilla ja näköjään lapset ajattelivat, että se kuuluu asiaan. Nyt uppoavat mukisematta puurot ja kasvisruoat. Ruoaksi saa laittaa mitä  lystää ilman sitä ainaista marinaa kokojyväpastasta, yrteistä, mausteisesta ruoasta jne.

Ja ennen kaikkea: ruokalasku on pienentynyt yli 60 %. Normaalisti miehen kanssa kauppareissulle meni 40€ päivässä ja kaupasta kannettiin kaikkea turhaa kotiin. Jogurtteja, vichyjä, sipsejä, nakkeja ym (paskaa) mitä mieli teki, mies valikoi. Nyt ostoskassin sisältö on terveellisempi ja harkitumpikin ja esim koko viime viikon ostokset hoidin 55€:lla. Ja jääkaapissa ruoat säilyvät koko viikon niin kuin suunnittelen eikä yksi ahmatti vedä kitaansa kaikkea

Ai helvetti mitkä antipatiat mulla on sitä äijää kohtaan, mutta ihaninta on että se nalkutus ja marina ovat loppuneet täällä.

[/quote]

Hyvä AP! Itse en ole eromassa,mutta välillä todella kaipaan sinkkuaikoja,kun tein ruokaa ja se riitti seuraavaksikin päiväksi,ei tarvinnut olla koko ajan käymässä kaupassa ja kokkaamassa. 

Vierailija
95/146 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:49"]

Ottamatta sen kummemmin kantaa yksittäisten perheiden tilanteeseen, olen yleisenä huomiona pannut merkille, että naiset ostavat huomattavasti kalliimpia tuotteita. Itse elin sinkkuna vuosikausia sika-nauta-jauhelihalla, pastalla ja tomaattimurskalla. Noista kun tekee mössön, niin jokainen perheessä saa syödä vaikka 5000 kilocalorin verran päivässä ilman konkurssia. Mutta kun aletaan ostaa täysjyväpastaa, kirsikkatomaatteja (luomuna tietysti!), avokadoa ja savusiikaa vuohenjuustoakaan unohtamatta, niin yllättäen sen 5000 kcal saavuttaminen maksaa aika paljon.

Siksi toisekseen salaattiainekset eivät ole halpoja toisin kuin tästä ketjusta voisi päätellä. Yksittäinen ruukkusalaatti maksaa ehkä 99 snt, mutta se ei todellakaan täyttävyydeltään tai energiamäärältään vastaa 200 gr sika-nautaa, vaikka hinnasta voisi niin päätellä. Ja sillä yhdellä ruukkusalaatilla ei pitkälle pötkitä, vaan mukaan tarvitaan eurolla kurkkua, eurolla tomaattia ja usein vielä parilla eurolla fetajuustoa ja parilla eurolla oliiveja ja eurolla sipulia...

[/quote]

Ruokitko sinä lapsesikin päivästä toiseen sika-nautajauhelihalla ja makaronilla? Kyllä sen huonon ja yksipuolisen ruuan syöminen kostautuu tulevaisuudessa.

Vierailija
96/146 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin miehellä häviää kummasti rahaa. Tällä viikolla mennyt 100 euroa "johonkin". 30 e ainakin bensaan, mutta ostaa töihin jotain mehuja ja välipaloja. 2 euron mehutölkin vetää töissä päivittäin. Ei tässä muuta, mutta kun se kunnon ruoka tulee kotoa (minä teen) ja minä teen ruokaostokset, menee miehellä itsellä vähintään 300 e kuussa omiin "välipaloihin". Ainiin, se rööki. 400 e sillä menee vähintään "muuten vaan". Ollaan pienituloisia ja säästääkin pitäisi ja minun pitäisi melkein samalla summalla ostaa koko perheen ruuat kotiin. Meillä ei jää koskaan säästöön mitään ja osamaksulla menee isot ostokset. Ei paljon hyödytä, jätänkö sen 2 euron suklaalevyn kauppaan vai en, koska mies kuitenkin kuluttaa vähintään saman verran päivässä huvikseen (ostan sen levyn max kerran viikossa). Jos ostan 400g kanaa, mies syö siitö 200g yksin ja yrutän itse syödä mahdollisimman vähän. Jos mies on yksin kotona, syö koko leipäpussin kun ei ole jaksanut keittää makaronia kastikkeen kanssa, joka on valmiina jääkaapissa. Leivälle leikataan joku 4 juustosiivua ja jogurttia juodaan helposti 4dl kerralla.

En tosin eroa ruuan takia ottaisi, mutta onhan tässä muitakin syitä. Täytyy katsoa.

Vierailija
97/146 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:27"]Meikit ja kaikki muukin kosmetiikka, kengät, laukut jne.....lista on pitkä. Nehän ei maksa yhtään mitään.
[/quote]

Nainen maksaa ne itse. Mies saa sitten rauhassa valittaa kun nainen näyttääkin rumalta ilman niitä. :) Eihän mieskään maksa puoliksi naisen meikkejä, niin ei naisenkaan tarvitse maksaa miehen ruokia/moottoripyöriä... Naiselle jää rahaa säästöön kun syö niin vähän, on varaa ostaa meikkejäkin. Miehen on tingittävä jostakin, koska pitäähän lasten kulutkin maksaa 50-50, ei ne lapset ole naisen lapsia, koska on ne synnyttänyt, vaan yhteisiä. :)

Vierailija
98/146 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 08:04"]voi kuin voisin minäkin päästä eroon. Puolison lisäksi hänen lapset viettävät meillä puolet ajasta. Mies työtön ja minä olen töissä. Hän ja hänen lapsensa tyhjentävät kaikki. Aivan kaikki. Eivät ikinä kysy olenko syönyt. elarit ja lapsilisät menee lapsien äitinsä taskuun.
Nyt harkitsen pois lähtöä. Koska en jaksaa enää.
[/quote]

No juokse ja kovaa!!! Mieti nyt vähän, täyttä roskasakkia. Säästyneillä rahoilla hoidat ulkonäkösi ja hankit uuden ja paremman! Kuulostaa ihan naurettavalta, kisko itse ulos sieltä suosta, nainen!

Vierailija
99/146 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Käyn aika harvoin av:lla ja olipa hauska huomata, että aloittamani ketju keikkui ylimpänä ja kommentteja oli älyttömän paljon :)

Välitietona, että olen nyt 7 viikkoa ollut sinkkuna ja rahaa on jäänyt kerrankin säästöön. Mulla on ihan hyvä palkka muutenkin, mutta noi miehen ruokakulut ovat sananmukaisesti hotkaisseet rahani. Ja vaikka oikeasti aina puhuin siitä miehelle, hän oli sitä mieltä että maksoi kyllä osansa. Ei kyllä vaan maksanut.

Olen pitkään haaveillut pääseväni tapaamaan ystävääni, joka asuu ulkomailla. Nyt laskujen maksun jälkeen kykenin heittämällä ostamaan lentoliput ja ostoksiin jäi rahaa myös. Kenenkään ei tarvitse nähdä nälkää eikä lasten menoista tarvitse tinkiä. Pääsin myös kosmetologille pitkästä aikaa ja ostin kalliimmat kengät kuin pitkään aikaan. MAHTAVA tunne.

Ihanaa olla itsekseen ja syödä raakaravintoa ja tehdä vihreitä mehuja ja vaikka mitä ja voida hyvin henkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
100/146 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:27"]Meikit ja kaikki muukin kosmetiikka, kengät, laukut jne.....lista on pitkä. Nehän ei maksa yhtään mitään. [/quote] Nainen maksaa ne itse. Mies saa sitten rauhassa valittaa kun nainen näyttääkin rumalta ilman niitä. :) Eihän mieskään maksa puoliksi naisen meikkejä, niin ei naisenkaan tarvitse maksaa miehen ruokia/moottoripyöriä... Naiselle jää rahaa säästöön kun syö niin vähän, on varaa ostaa meikkejäkin. Miehen on tingittävä jostakin, koska pitäähän lasten kulutkin maksaa 50-50, ei ne lapset ole naisen lapsia, koska on ne synnyttänyt, vaan yhteisiä. :)

[/quote]

Meillä en edes oikeestaan osta oikeen mitään. Ihan samalla tavalla meilläkin se mies ostaa kasvorasvaa, shampoota, kenkiä, vaatteita. Itse ostan lähinnä ripsivärin joskus kerran kolmessa kuukaudessa. Käytän siis vaan ripsaria, kun on tummat piirteet ja iho tykkää olla ilman meikkiä. Meikkiäkin käytän joskus jos juhliin lähden, mutta viimeksi ostin mitään varmaan 2 vuotta sitten. Hyvänä on säilynyt ja säilyy kun harvoin käytän. Laukun ostin myös ehkä 2 vuotta sitten ja maksoi 40 e. Uusi olisi kiva saada, muttei ole rahaa. En tuhlaa mihinkään tälläiseen "turhaan", jossei ole rahaa. Jos mies ajattelisi myös ruokakuluja, olisi minullakin rahaa ostaa vaikka kerran vuodessa uusi laukku. Jos taas mietitään miehen vastaavia, osti viime vuonna 300 euron talvitakin, kun oli "pakko" ostaa ja halvempaa ei kuulemma ollut. Itse ostin talvitakin viimeks 5 vuotta sitten ja maksoi varmaan satasen. Miehen aiempi on ostettu ehkä 3 vuotta sitten, mutta oli jo kuulemma kulahtanut. Kengät pitää saada vähintään kerran vuodessa, vaikka aiemmat on ehjät. Ne maksaa sitten satasen. Kyllä meillä mies kuluttaa myös näihin "shoppailuihinkin" enemmän kuin minä. Sitten on tietysti joku uusi näyttö tai uusi telkkari tai uudet kuulokkeet tietokoneelle, mitä lie.

Ostan lapsille vaan vaatteita ja niille on pakko, koska ne kasvaa ja ryömii ulkona. Nojoo, on mulla 600 euron puhelin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi