Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies meni, ruokakulut pienenivät uskomattomasti

Vierailija
10.09.2014 |

Mies muutti vajaa kuukausi sitten. Minua huoletti todella, miten selviän rahallisesti, mutta huoli on ollut aiheeton - rahaa jää kerrankin jopa säästöön. Eron ruokakuluissa huomasin heti. Nyt erona on selkeästi se, että täällä syödään ruoka-aikaan ja annoskoot ovat normaalit. Mies ei ollut mitenkään pullukka, mutta teki fyysisesti raskasta työtä, joka luonnollisesti aiheutti sen, että ruoka maistui. Lisäksi miehellä oli ärsyttävä tapa tyhjentää jääkaappi illassa ja napostella kaikki minkä kiinni sai.

Nyt lapset syövät koulussa ja minä töissä. Aamulla syödään aamiainen, iltapäivällä lapset syövät välipalan (sämpylä, jogurtti tmv) ja illalla ruokaillaan yhdessä. Syödään ihan normaalia kotiruokaa (kanapastaa, keittoja, kanaa ja riisiä, kasvispihvejä, pestopastaa jne) mutta samasta annoksesta, jonka ennen tein neljälle hengelle, riittääkin nyt meille kolmelle kahteen kertaan. Siis helvetti että se mies söikin. Laitan pakkaseen joko yhden aterian verran tai sitten otan töihin evääksi parina päivänä.

Kaiken lisäksi lapset eivtä kitise ruoasta vaan kaikki kelpaa. Miehellä oli tapana nirsoilla ja näköjään lapset ajattelivat, että se kuuluu asiaan. Nyt uppoavat mukisematta puurot ja kasvisruoat. Ruoaksi saa laittaa mitä  lystää ilman sitä ainaista marinaa kokojyväpastasta, yrteistä, mausteisesta ruoasta jne.

Ja ennen kaikkea: ruokalasku on pienentynyt yli 60 %. Normaalisti miehen kanssa kauppareissulle meni 40€ päivässä ja kaupasta kannettiin kaikkea turhaa kotiin. Jogurtteja, vichyjä, sipsejä, nakkeja ym (paskaa) mitä mieli teki, mies valikoi. Nyt ostoskassin sisältö on terveellisempi ja harkitumpikin ja esim koko viime viikon ostokset hoidin 55€:lla. Ja jääkaapissa ruoat säilyvät koko viikon niin kuin suunnittelen eikä yksi ahmatti vedä kitaansa kaikkea

Ai helvetti mitkä antipatiat mulla on sitä äijää kohtaan, mutta ihaninta on että se nalkutus ja marina ovat loppuneet täällä.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks tää se vanukasmies?

Vierailija
2/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokakulujen pienenemisen huomaa selvästi, kun mies on työreissussa. Pääsee helpolla ruoanlaitossa, kun samaa sapuskaa syödään vähintään pari päivää lasten kanssa. Mutta eipä silti, niin se on rakas että eipä haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pärjättäis varmaan 200 eurolla ruokakulujen kanssa kuussa kun miehen kanssa menee vähintään tuplasti. Mies myös juo kahveja huoltamoilla ja ostaa 2 euron mehuja jonka juo kerralla töissä. Ei siinä mitään, mutta rahallisesti mies syö paljon enemmän kuin minä ja pienet lapset.

Mies syö neljä leipää 5 juustoviipaleella/leipä ja vetää puoli litraa maitoa helposti kerralla. Kyllä sitä menee ja paljon.

Vierailija
4/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:09"]

Me pärjättäis varmaan 200 eurolla ruokakulujen kanssa kuussa kun miehen kanssa menee vähintään tuplasti. Mies myös juo kahveja huoltamoilla ja ostaa 2 euron mehuja jonka juo kerralla töissä. Ei siinä mitään, mutta rahallisesti mies syö paljon enemmän kuin minä ja pienet lapset. Mies syö neljä leipää 5 juustoviipaleella/leipä ja vetää puoli litraa maitoa helposti kerralla. Kyllä sitä menee ja paljon.

[/quote]

Mies syö ruokaa, ei piperrä. Naiset pipertää.

Vierailija
5/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:09"]

Me pärjättäis varmaan 200 eurolla ruokakulujen kanssa kuussa kun miehen kanssa menee vähintään tuplasti. Mies myös juo kahveja huoltamoilla ja ostaa 2 euron mehuja jonka juo kerralla töissä. Ei siinä mitään, mutta rahallisesti mies syö paljon enemmän kuin minä ja pienet lapset. Mies syö neljä leipää 5 juustoviipaleella/leipä ja vetää puoli litraa maitoa helposti kerralla. Kyllä sitä menee ja paljon.

[/quote]

[/quote]

Kyllä se on niin, että monella miehellä on karannut annoskoot käsistä. Katselin tänään lounaalla, kun mentiin työporukalla syömään minua vastapäätä istuneiden miespuolisten työkavereiden lautasia. Noutopöydästä sekä paistettua perunaa että pastaa, lihakastiketta, 5 palaa vaaleaa leipää. Siis sellainen valtava keko ruokaa. Kolme lasia maitoa ja ihan oikeasti istumatyötä tekevälle miehelle aivan järkyttävä määrä. Sitten ne iltapäivällä valittavat väsymystään ja vetävät viinerit ja mitä milloinkin. Ruokamäärä näkyy kyllä hyvin ihon kunnossa ja kasvavassa vatsakummussa.

Olen vuosia ollut sitä mieltä, että miehet syövät liikaa. Monella jää päälle se teinivuosien vaihde, jolloin vielä urheilivat ja kulutus oli suurempi.

Vierailija
6/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ne ole eronnut, mutta voin kyllä helposti kuvitella että meilläkin häviäisi ruokakuluista selvästi yli puolet jos niillä ruokittaisiin vain lapset ja minut. Kaikkein eniten mies tuhlaa ruokiinsa jos me muut olemme poissa, silloin se syö ulkona, tilaa pizzaa tai vähintään ostaa ruuat kaupan palvelutiskistä valmiina. Kun mä olen paikalla, teen melkein kaikki ruokaostokset ja pystyn osin kontrolloimaan niitä kuluja, mutta siltikin mies valitsee välistä kalleimmat ruuat ja syö ne. Esim. kasviksia ottaa vain sen verran näön vuoksi etteivät lapset pääse sanomaan ettei isä syö niitä, sen lautaselle päätyvä ruoka on todella lihapainotteista. Parin kilon fileen se hengittää sisäänsä parin päivän aikana ja osaa nykyään jo etsiä niitä edellispäivän jämiä vihanneslaatikosta syödäkseen ne loppuun ennen kuin minä ehdin antaa niitä lapsille.

Mies tienaa paljon vähemmän kuin minä eikä välttämättä tajua, kuinka paljon hänen elintasonsa laskisikin jos me eroaisimme (meillä on avioehto).

Vierailija
7/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:09"]

[/quote]

Mun mielestä tuommoiset kahvilan kahvit, mehutötsät ja lukuisat leivät juustokekopäällisineen on just piperrystä!!! Söis tuommoinenkin mies oikeaa ruokaa niin ei tarttis ylimääräiisiä mehuja ja leipiä.

Vierailija
8/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21:lle

Saman havainnon olen tehnyt miesten mättämisestä. Työpaikan ruokalassa kattelin kun äijät lappoivat keittoa niin, että lautanen oli kukkurallaan. Mene sitten niiden jälkeen ottamaan, niin on pelkät liemet jäljellä! Sama meidän harrastusporukoissa. Talkooruuat loppuu aina kesken, kun miehet ahnehtii lautaset täyteen. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun vikat on jääneet nuolemaan näppejään. Jos ruoka tilataan 50:lle hengelle, niin ei riitä edes 40:lle.

Vierailija
9/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:18"]Saitko paljon rahaa kynittyä erossa mieheltäsi?
[/quote]Ohis vastaa että 320 euroa kuussa kahdesta lapsesta ja puolet harrastuksista vuodessa eli n. 500 euroa. Mutta minullakin jää säästöön eron jälkeen miehen kalliiden kulutustottumusten lähdettyä ovesta ulos.

Vierailija
10/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ihan asiantuntija ruuan hintojen säästämisen suhteen. Olen määrätietoisesti onnistunut puolittamaan ruokalaskuni, tinkimättä edes määrästä tai laadusta, kunhan olen vaihtanut kauppaa, ja ostoskäyttäytymistä. Säästö on suuri kun ottaa huomioon, etten alunperinkään mikään tuhlaileva ole ollut. T. mies.

Vierailija
11/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:58"]No, mies syö kuin mies ja nainen syö kuin nainen. Vain yksi sukuopuolien tuhansista biologisista eroista.

Jos suhde oli huono, onnittelen sen päättymisestä. Ihmisen ei kannata turhaan tuhlata elämäänsä väärään puolisovalintaan, kun muitakin ihmisiä tuolla ulkona kuitenkin on tarjolla.
[/quote]Meillä mies ei juuri koskaan syönyt ruokaa vaan leipää, kinkkua, jäätelöä, keksejä ja muuta huttua. Tuli muuten kalliiksi.

Vierailija
12/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut vähän kammota ulkomaanmatkoilla syömistä, koska siinä missä kotona voin sentään perheen ruuanlaittajana jotenkin määritellä mitä talossa ylipäänsä on syötäväsi, lomamatkoilla syödään ravintoloissa ja mies pistää rahaa haisemaan tavalla joka merkitsee että meillä ei sitten taas olekaan ihan äkkiä varaa uusiin matkoihin.

Vierailija
13/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aika samoin. Kauppareissuilla jää nyt maustetut jogurtit, vaalea leipä, leikkeleet, limsat, sipsit ja muut herkut ostamatta. Samoin tortillat tilpehööreineen ovat jääneet pois, ne olikin kallista syötävää. Nyt syödään lasten kanssa aterioilla kunnon ruokaa, lihakeittoa, makaronilaatikkoa tms. Ei ole sitä nirsoilijaa valittamassa kun ei joka päivä ole jotain erikoista. Meillä herkku on sushia tai savukalaa, miehellä se oli kebab... Kallimpaa noi meidän herkut on mut terveellisempää. Laihduin eron jälkeen puolessa vuodessa 20kg. Nyt on paino junnannut ja ostin crosstrainerin. Mies olis nauranut mut ulos sen kanssa. Elämä on taas ihanaa vaikka koville ero ottikin. Mies siis lähti uuden naisen matkaan.

Vierailija
14/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman silloin kun mies on matkoilla.

Vierailija
15/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Vierailija
16/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä trendi siinä, että mies on aika egoistinen olento. Lihat omalle lautaselle, lapsille jää liemi ja perunat. Jos jääkaapissa on leikkeleitä, niin ne on vedettävä naamaan vaikka seisaaltaan siinä jääkaapilla, ettei vaan muille jää mitään. Jäätelöt katoaa pakastimesta yhdessä yössä, pellin kokoista uunilohta ei jää yhtään neljän hengen ruokailun jälkeen. Kaikki ruoka, mitä joutuisi pilkkomaan, kuorimaan, pesemään, raastamaan tai keittämään ts. kasvikset tai hedelmät, ne jää koskematta.

Vierailija
17/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:14"]

Mies muutti vajaa kuukausi sitten. Minua huoletti todella, miten selviän rahallisesti, mutta huoli on ollut aiheeton - rahaa jää kerrankin jopa säästöön. Eron ruokakuluissa huomasin heti. Nyt erona on selkeästi se, että täällä syödään ruoka-aikaan ja annoskoot ovat normaalit. Mies ei ollut mitenkään pullukka, mutta teki fyysisesti raskasta työtä, joka luonnollisesti aiheutti sen, että ruoka maistui. Lisäksi miehellä oli ärsyttävä tapa tyhjentää jääkaappi illassa ja napostella kaikki minkä kiinni sai.

Nyt lapset syövät koulussa ja minä töissä. Aamulla syödään aamiainen, iltapäivällä lapset syövät välipalan (sämpylä, jogurtti tmv) ja illalla ruokaillaan yhdessä. Syödään ihan normaalia kotiruokaa (kanapastaa, keittoja, kanaa ja riisiä, kasvispihvejä, pestopastaa jne) mutta samasta annoksesta, jonka ennen tein neljälle hengelle, riittääkin nyt meille kolmelle kahteen kertaan. Siis helvetti että se mies söikin. Laitan pakkaseen joko yhden aterian verran tai sitten otan töihin evääksi parina päivänä.

Kaiken lisäksi lapset eivtä kitise ruoasta vaan kaikki kelpaa. Miehellä oli tapana nirsoilla ja näköjään lapset ajattelivat, että se kuuluu asiaan. Nyt uppoavat mukisematta puurot ja kasvisruoat. Ruoaksi saa laittaa mitä  lystää ilman sitä ainaista marinaa kokojyväpastasta, yrteistä, mausteisesta ruoasta jne.

Ja ennen kaikkea: ruokalasku on pienentynyt yli 60 %. Normaalisti miehen kanssa kauppareissulle meni 40€ päivässä ja kaupasta kannettiin kaikkea turhaa kotiin. Jogurtteja, vichyjä, sipsejä, nakkeja ym (paskaa) mitä mieli teki, mies valikoi. Nyt ostoskassin sisältö on terveellisempi ja harkitumpikin ja esim koko viime viikon ostokset hoidin 55€:lla. Ja jääkaapissa ruoat säilyvät koko viikon niin kuin suunnittelen eikä yksi ahmatti vedä kitaansa kaikkea

Ai helvetti mitkä antipatiat mulla on sitä äijää kohtaan, mutta ihaninta on että se nalkutus ja marina ovat loppuneet täällä.

[/quote]

:D

Vierailija
18/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:06"]

Selvä trendi siinä, että mies on aika egoistinen olento. Lihat omalle lautaselle, lapsille jää liemi ja perunat. Jos jääkaapissa on leikkeleitä, niin ne on vedettävä naamaan vaikka seisaaltaan siinä jääkaapilla, ettei vaan muille jää mitään. Jäätelöt katoaa pakastimesta yhdessä yössä, pellin kokoista uunilohta ei jää yhtään neljän hengen ruokailun jälkeen. Kaikki ruoka, mitä joutuisi pilkkomaan, kuorimaan, pesemään, raastamaan tai keittämään ts. kasvikset tai hedelmät, ne jää koskematta.

[/quote]

Puit sanoiksi kyllä kaiken todella hyvin. Mikä siinäkin oli, että aina piti seistä avoimessa jääkaapissa ja vetää nieluunsa leikkeleet tai rääpiä kaikki uunilohen rippeet, vaikka ei ollut taatusti enää nälkäkään? Äitikö se on lapsena säännöstellyt syömisiä niin, että aikuisena ei ole mitään tolkkua?

Kertokaa nyt ahmijamiehet oma näkökantanne? Oletteko miehet ajatelleet, että olette todellinen taloutta nakertava riesa parisuhteissa?

Ap.

Vierailija
19/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin menisi paljon vähemmän rahaa ruokaan, jos miehelle kelpaisi esim. palkokasvit, muut kuin yhden-kahden laadun hedelmät (esim. sitrushedelmät kelpaa, luumut, nektariinit jne. ei, vesimeloni käy, muut melonit ei...jne.jne.jne.) ja säilykepuolelta voisi ostaa joskus muutakin kuin tonnikalaa. Ei tässä taloudessa syödä kasviskeittoja, hedelmäisiä kastikkeita/salaatteja (mies ei tykkää yhdistelmästä), talvella säästetä säilykevihanneksilla...ehei.

Vierailija
20/146 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju.

Mä olen ajatellut että mun mies on jollain tavoin syömishäiriöinen tms. Mutta ei se kai olekaan jos syöpöttely on näin yleistä? Tai sit aika moni mies on.

Ällöttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan